PR, cultură, elitism şi alţi demoni
- Marți, 21 Februarie 2012 20:34 |
- Silviu Dancu
Mediul cultural din România, atât prin instituţiile sale cât şi prin organizaţii neguvernamentale sau institute culturale acordă o atenţie tot mai mare relaţiilor publice. Cu toate acestea, când vine vorba despre specialişti în domeniu, numărul acestora este destul de limitat. Despre cultură şi evoluţia PR-ului cultural în România, dar şi despre importanţa unui background artistic pentru o carieră în domeniu, am vorbit cu Silviu Dancu, specialist în PR cultural.
Francizele presei europene
- Marți, 14 Februarie 2012 22:00 |
- Dan Luca
De vreo 14 luni am preluat în cadrul companiei EurActiv responsabilitatea de Director al reţelei europene EurActiv şi mulţi mă întrebă în ce constă această nouă provocare.
Tipologia unui parteneriat special: CEO-ul şi directorul său de comunicare
- Marți, 14 Februarie 2012 20:53 |
- Wolfgang Griepentrog
O schimbare de perspectivă se poate dovedi utilă. Suntem obişnuiţi să privim managerii de top şi responsabilii de comunicare doar în rolurile lor specifice. Ştim din experinţă care sunt calităţile care definesc un bun Chief Executive Officer şi care sunt cerinţele pentru un şef de comunicare. În funcţie de aceste criterii măsurăm succesul şi eficienţa în management. O faţetă rămâne însă neglijată, şi anume relaţia dintre managerul de top şi directorul său de comunicare. Raportul celor doi contribuie semnificativ la succesul companiei şi la credibilitatea comunicării.
Regândirea profesiei de Relaţii Publice într-o lume complexă
- Duminică, 15 Ianuarie 2012 22:00 |
- Richard Edelman
Avem plăcerea să vă prezentăm discursul rostit de Richard Edelman la dineul festiv organizat de Institute for Public Relations (IPR), în noiembrie 2011, cu prilejul omagierii legendarului Bill Nielsen, fostul CCO de la Johnson & Johnson. Mulţumim IPR pentru dreptul de a reproduce acest text inspiraţional, o adevărată pledoarie pentru rolul vital al funcţiei de comunicare într-o lume din ce în ce mai complexă.
PR - o lume feminină?
- Duminică, 08 Ianuarie 2012 22:00 |
- Heather Yaxley
Se împlinesc 26 de ani de la publicarea "Ghetoului de catifea", un studiu în care Cline trata feminizarea din ce în ce mai accentuată a relaţiilor publice. Indiscutabil, domeniul este astăzi unul dominat de femei – şi, într-adevăr, experienţa mea britanică mi-a confirmat că 90% dintre studenţii cursurilor de relaţii publice şi a celor care aspiră la o calificare post-universitară în PR sunt reprezentantele sexului feminin.
Intranetul ca instrument de comunicare internă
- Marți, 20 Decembrie 2011 22:00 |
- Radu Rosulescu
"Avem un Intranet. Este bun? Daaa. Îl foloseşte cineva? Nu."
Marea majoritate a companiilor au un Intranet, însă de multe ori el nu este folosit la întreaga lui valoare. Cum facem ca Intranetul să devină un instrument la fel de natural de folosit precum telefonul şi emailul?
Asocierea unui brand cu o carte îmbogăţeşte experienţa citirii acelei carţi
- Duminică, 18 Decembrie 2011 22:00 |
- Sebastian Hubati
Industria cărţii este un domeniu în continuă evoluţie şi adaptare la noile metode de promovare. Alăturarea unui astfel de domeniu cu brandingul şi publicitatea este, fără îndoială, o provocare. AdLittera vinde spaţiu de publicitate companiilor care doresc să îşi afirme identitatea vizuală într-un mediu cultural, promovând şi dezvoltând, astfel, campanii de cultură literară. Despre cartea ca spaţiu de publicitate, domeniul editorial şi PR-ul cultural am vorbit cu Sebastian Hubati, Program Manager AdLittera.
Anul European al Voluntariatului, un început remarcabil pentru mobilizarea societăţii româneşti
- Vineri, 16 Decembrie 2011 16:29 |
- Simona Barbu
Gabriela Achihăi: Ne bazăm mult pe voluntari pentru a transmite mesajele noastre catre comunitate
- Marți, 13 Decembrie 2011 22:00 |
- Gabriela Achihăi
Societatea civilă nu are nevoie de oameni care vor să salveze lumea, ci de profesionişti
- Luni, 12 Decembrie 2011 09:13 |
- Ioana Hodoiu
Întâlnirea cu Ioana Hodoiu m-a convins încă o dată că societatea civilă, dar mai ales perspectiva asupra comunicarii într-un ONG, se schimbă. Cu zâmbetul pe buze şi cu multă pasiune în poveştile ei, Ioana demonstrează că un traseu profesional inedit creează o hartă de oameni minunaţi, fără de care un PR nu ar avea succes.
Web 2.0 în Bruxelles-ul european
- Duminică, 11 Decembrie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Internetul a deschis culoare nebănuite pentru cei din sfera comunicării. Cu puţină reticenţă, la sfârşitul anilor ’90, s-a trecut la realizarea paginilor de web pentru instituţii, companii, organizaţii şi tot ce mişca pe planeta Pământ. Flew zicea încă din 2002 că Internetul este cea mai semnificantă manifestare a noilor media - azi internetul poate face ceea ce făcea în trecut doar televiziunea. Este clar că noile media sunt “multiplicatorul” care maximizează mesajul unei organizaţii.
11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan
- Miercuri, 16 Noiembrie 2011 22:00 |
- Florina Baciu
Un search pe Google despre ‘personal branding’ returnează 8.740.000 de rezultate. Cu siguranţă nu e prima dată când auziţi de sintagmă şi cu siguranţă aveţi deja o părere mai mult sau mai puţin formată. De la o dezbatere despre personal branding în online (Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristina Bazavan) până la brandul personal post-mortem a lui Steve Jobs. Aşa cum eu îmi amintesc de o colegă de facultate care îşi dorea să-şi facă licenţa despre brandingul personal, depunctată fiind pe motiv că nu e o temă academică.
"Ţiganii ar trebui reeducaţi, cu forţa, dacă se poate, în lagăre!" sau despre responsabilitatea discursului public
- Marți, 15 Noiembrie 2011 22:00 |
- Dorian Ilie
N-aş fi crezut că în România secolului XXI mai pot auzi astfel de exprimări. N-aş fi crezut că după ororile nazismului, încă mai sunt oameni care consideră că lagărele pot fi folosite drept mijloace de educare şi reeducare, însă, iată că m-am înşelat! Spuneam în articolul precedent că rasismul, ura si dispreţul faţă de celălalt sunt în floare în România şi iată că mi s-a demonstrat din nou acest lucru.
Cătalina Florea: Telefonul Copilului a fost o alegere facută cu inima
- Duminică, 13 Noiembrie 2011 22:00 |
- Catalina Florea
În momentul în care am luat decizia de a pătrunde în mediul ONG, ocupam funcţia de key account manager al unei companii multinaţionale. M-am alăturat campaniei “Casa de copii nu e acasă” şi am fost invitată să conduc activitatea serviciului de informare şi consiliere în domeniul protecţiei dreptului copilului, un serviciu deschis special pentru a veni în sprijinul publicului ţintă al acelei campanii.
ONG: de la comunicare la lobby
- Marți, 08 Noiembrie 2011 22:00 |
- Dan Luca
În periaoda 1997-1999 am avut marea plăcere să fiu omul de PR al Asociaţiei Studenţilor Europeni (AEGEE) la Bruxelles. Timp de doi ani am încercut să pun în valoare tot ceea ce învăţasem la Cluj şi în România despre relaţiile cu presa, comunicare şi impact mediatic. Totul într-o capitală comunitară care îşi căuta şi atunci identitatea europeană.
Katie Paine: Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat
- Miercuri, 02 Noiembrie 2011 08:57 |
- Katie Paine
Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne gândim altfel la ceea ce ni s-a cerut să facem. Nu e suficient să spui că ţelul tău este "să ajungi la BBC". Şi ce dacă ajungi? Trebuie întotdeauna să ne punem cea mai importantă întrebare: "şi ce?". Ce înseamnă pentru organizaţia ta faptul că ajungi pe BBC? Şi nu răspunde "asta generează expunere", pentru că următoarea întrebare este "şi ce?"
În România, evaluarea în PR s-a născut prin cezariană
- Duminică, 09 Octombrie 2011 18:22 |
- Marta Niculaie
De-a lungul timpului am văzut multe bugete de campanii, propuse de agenţii mai mari sau mai mici. Idei creative diferite şi totuşi ceva asemănător. Asemănarea ţinea însă de un aspect ce lipsea: bugetul dedicat evaluării campaniei respective, în toate planurile ei.
David Rockland, CEO Ketchum Pleon Change: Ce nu poţi cuantifica, nu contează
- Duminică, 18 Septembrie 2011 22:00 |
- David Rockland
Studenţii care se specializează în PR îşi spun adesea: "Sunt foarte slab la matematică, deci dau la comunicare." Trebuie să schimbăm această percepţie, căci profesionistul de mai târziu trebuie să aibă un bagaj minim de cunoştinţe de matematică şi să stăpânească principalele modele de analiză.
Să privim PR-ul prin lentilele evaluării. O discuţie cu Ruth Pestana, Worldwide Director Strategic Services la Hill & Knowlton
- Duminică, 11 Septembrie 2011 22:00 |
- Ruth Pestana
Pe ce bugete comunicãm în Bruxelles?
- Miercuri, 07 Septembrie 2011 06:56 |
- Dan Luca
EurActiv a evaluat bugetul de comunicare al celor aproximativ 400 corporaţii inserate în Bruxelles (vorbim de birourile de afaceri europene). 17% dintre acestea bugetau circa 15.000 euro anual, 14% aproximativ 40.000 euro, alte 14% în jur de 75.000 euro, iar 6% peste 200.000 euro. Grosul statisticii îl reprezintă însă, cu 49%, companiile cu bugete de peste 300.000 euro. Printr-un exerciţiu matematic obţinem alte 71 milioane de euro în contul bugetelor de European Public Affairs pentru multinaţionale.