25062017

Back Eşti aici:Home Articole Masurare si Evaluare in PR

Despre viciul profesional numit AVE

Evaluare AVE

Provocările cu care se confruntă industria de PR ajung invitabil la practica evaluării care avansează greoi şi nesatisfăcător. Bunele practici în evaluare rămân minoritare şi, în aceste condiţii, valoarea funcţiei de PR în faţa altor funcţii de business este pusă adesea sub semnul întrebării. Practica are nevoie de un reset la capitolul măsurători, un nou început într-ale uzanţelor de până acum. Practicienii trebuie să regândească evaluarea şi s-o reconecteze la menirea activităţilor de PR şi la procesele de business, chiar dacă acest demers este laborios şi costă.

Citeste mai mult...

Industria de PR prin lentilele evaluării. O întâlnire de neratat cu Katie Paine, Queen of Measurement – Bucureşti, 25 mai

Katie Paine 2

Katie Delahaye Paine, supranumită Queen of Measurement, conferenţiază în România pe 25 mai 2015, fiind invitata specială a conferinței Impactul PR-ului în business: investiție sau cheltuială?, organizată de GMP PR.

Citeste mai mult...

AVE nu este o metodă legitimă pentru a măsura ROI în relaţii publice

evaluare_prExperţii concluzionează: Nu există nicio dovadă care să sugereze că spaţiul editorial obţinut prin relaţii publice are aceeaşi valoare cu cel obţinut prin advertising. Comisia de Măsurare şi Evaluare din cadrul Institutului de Relaţii Publice a luat poziţie faţă de folosirea AVE (Advertising Value Equivalency) drept o măsură de evaluare în relaţii publice. În domeniul comunicării şi relaţiilor cu media, AVE sugerează că spaţiul şi timpul câştigat în media prin intermediul relaţiilor publice este echivalent cu acelaşi spaţiu şi timp plătit în media, cumpărat ca advertising.

Citeste mai mult...

How can PR professionals wind up with an entire brain. In dialogue with David Rockland, Chairman AMEC (2)

rocklanddavidMost PR professionals recognize today the importance of measurement standards. Nevertheless, the practice looks a bit different. There is a quite big gap between good intention and action in this field, a good reason to interview one of the most remarkable leaders in this field – David Rockland, Ph.D., Partner and Managing Director, Ketchum Global Research & Analytics; CEO, Ketchum Change and Chairman, AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communications).

Citeste mai mult...

Declaraţia de la Barcelona privind principiile evaluării relaţiilor publice

evaluare_prLa Barcelona a fost discutată recent o nouă declaraţie privind standardele şi practicile măsurării şi evaluării în relaţii publice. Declaraţia a fost adoptată de către delegaţii care au luat parte la cel de-al doilea summit european al evaluării în PR (European Summit on Measurement), organizat de AMEC şi Insitute for Public Relations.

Citeste mai mult...

Advertising value?! Nu, mulţumesc!

ana-maria_diceanuTrebuie să mărturisesc că în “copilaria” mea profesională foloseam advertising value equivalent (AVE) pentru a arata că banii investiţi în fee-ul de PR merită. Subliniam în acelaşi timp că PR-ul are o credibilitate mai mare decât un ad şi multiplicam costul de advertising aferent articolului cu 3, ajungând astfel la aşa numitul advertising value. Sunt agenţii care multiplică cu 8 sau chiar cu 13 pe considerentul credibilităţii.

Citeste mai mult...

Omul de PR şi publicurile sau "pereţica" în comunicare

Oamenii de PR s-au obişnuit să joace la perete. Inventează concepte, sloganuri şi materiale la perete, fără a lua pulsul publicurilor cărora li se adresează. Pornesc astfel de la premisa că „ştiu ei mai bine” ce caracteristici are consumatorul produsului X, ce preferinţe are publicul Y, cum se informează Z ş.a.m.d.

Citeste mai mult...

Katie Paine: Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat

Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne gândim altfel la ceea ce ni s-a cerut să facem. Nu e suficient să spui că ţelul tău este "să ajungi la BBC". Şi ce dacă ajungi? Trebuie întotdeauna să ne punem cea mai importantă întrebare: "şi ce?". Ce înseamnă pentru organizaţia ta faptul că ajungi pe BBC? Şi nu răspunde "asta generează expunere", pentru că următoarea întrebare este "şi ce?"

Citeste mai mult...

Evaluarea în PR: tradiţii vs tendinţe

marta_niculaieÎn mediul economic actual, marcat profund de o criză al cărei impact continuă să se propage, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre eficienţă. Eficienţă la nivelul societăţii, al companiilor dar şi la nivel individual. Cum afli însă dacă eşti eficient? În domeniul nostru, ca profesionişti în relaţii publice, cum ştim dacă activităţile pe care le derulăm sunt eficiente?

Citeste mai mult...

În România, evaluarea în PR s-a născut prin cezariană

marta_niculaieDe-a lungul timpului am văzut multe bugete de campanii, propuse de agenţii mai mari sau mai mici. Idei creative diferite şi totuşi ceva asemănător. Asemănarea ţinea însă de un aspect ce lipsea: bugetul dedicat evaluării campaniei respective, în toate planurile ei.

Citeste mai mult...

Consideraţii privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR

Articolul de faţă aduce în discuţie diferite abordări privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR (media relations publicity) din cadrul unei campanii de marketing. Principala problemă este de a arăta în ce măsură publicitatea neplătită poate genera o creştere a vânzărilor sau alte beneficii şi dacă, în definitiv, acest tip de publicitate poate duce la un câştig financiar.

Citeste mai mult...

David Rockland, CEO Ketchum Pleon Change: Ce nu poţi cuantifica, nu contează

Studenţii care se specializează în PR îşi spun adesea: "Sunt foarte slab la matematică, deci dau la comunicare." Trebuie să schimbăm această percepţie, căci profesionistul de mai târziu trebuie să aibă un bagaj minim de cunoştinţe de matematică şi să stăpânească principalele modele de analiză.

Citeste mai mult...

Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice

Articolul de faţă prezintă diferite instrumente şi tehnici de care specialiştii ar trebui să ţină seama în proiectele de cercetare care vizează planificarea, măsurarea şi evaluarea în domeniul relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Să privim PR-ul prin lentilele evaluării. O discuţie cu Ruth Pestana, Worldwide Director Strategic Services la Hill & Knowlton

Ne-am propus pentru această toamnă un obiectiv îndrăzneţ: să privim relaţiile publice prin lentilele evaluării. Vă propunem aşadar o serie de articole şi interviuri cu practicieni de top care vor explora cu cititorii PR Romania reperele, tendinţele şi provocările evaluării în PR. Azi purtăm discuţia cu Ruth Pestana, Worldwide Director of Strategic Services în cadrul agenţiei globale Hill & Knowlton.

Citeste mai mult...

Impactul economic al relaţiilor publice

Până acum erau folosite aceleaşi criterii de estimare ca şi în publicitate, iar evaluarea impactului în PR se făcea prin analiza bugetului anual alocat şi compararea acestuia cu cel din anul precedent, examinarea rezultatelor şi raportarea lor în organizaţie. În final, evaluatorul pretindea că datele astfel obţinute arată impactul economic al activităţilor de relaţii publice.

Citeste mai mult...

AVE sau "Cine este dispus să audă chestii noi?"

Dacă noi, ca practicieni, vom înceta să mai solicitam evaluări bazate exclusiv pe AVE sau  pe output, atunci trecerea către alte metode şi tehnici de evaluare se va face firesc. Cred că este de datoria noastră să modelăm tendinţele şi să contribuim activ la schimbare.

Citeste mai mult...

Comunicarea eficienta: Indicator important al peformantei financiare a companiilor

Compania americana Watson Wyatt a realizat mai multe studii la care au participat firme din Canada si SUA pentru a masura modul in care comunicarea influenteaza parametrii de business ai companiilor. In cercetarea facuta intre 2005-2006 specialistii de la WW au demonstrat ca acele companii care au comunicat eficient au inregistrat, in ultimii 5 ani, profituri cu 57% mai mari fata de companiile care nu au avut un proces eficient de comunicare externa si interna.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site