19032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Chestionar PRoust Chestionar PRoust: Cristina Hanganu

Chestionar PRoust: Cristina Hanganu

Pin It

Cristina Hanganu 3

Inaugurez azi, dragi cititori, o rubrică prin intermediul căreia încerc să-i cunosc mai bine pe colegii pe care îi prețuiesc. Fiecare dintre ei va răspunde la acelaşi set de întrebări tip „Chestionarul lui Proust“, o joacă, poate, dar una care invită la introspecție.

Pentru cei mai puțin familiarizați, chestionarul lui Proust este la origine un joc englezesc, creat la mijlocul secolului XIX şi care a avut succesori în diferite culturi. Marcel Proust a răspuns în două sesiuni, o dată la 15 ani, şi a doua oară la 19 ani, la întrebări esenţiale despre iubire, moarte, fericire şi sensul vieţii. Manuscrisul a fost descoperit abia în 1924, la doi ani după moartea acestuia. Mai tarziu, în 1970, gazda de televiziune Bernard Pivot a adaptat lista de întrebări şi a creat un chestionar pe care îl aplica invitaţilor săi.

Am adaptat acest set de întrebări universului omului de PR. Cred că percepem acestă meserie diferit de la vârstă la vârstă și - mutatis mutandis - şi aspirațiile noastre se modifică. Și în tot acest puzzle al aspirațiilor care ne însoțesc, meseria propriu-zisă rămâne câteodată doar o piesă. (Dana Oancea)

Primele răspunsuri aparțin Cristinei Hanganu. Îi mulțumesc :)

1.    Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR
        Să cunoască limba română și să o mânuiască cu grație

2.    Îndeletnicirea mea preferată în PR
       Să gândesc strategii

3.    Locul ideal pentru practicarea acestei meserii
       Într-o cafenea

4.    Ce preţuiesc la colegii de breaslă
       Pasiunea și tenacitatea

5.    Prima mea amintire din PR
       Fluturii din stomac și privirea de caprioara prinsă între faruri înaintea primei conferințe de presă pe care trebuia să o moderez

6.    Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodată
       Că sunt un om dintr-o bucată și am curaj pentru toată breasla

7.    Principalul defect al omului de PR
       Tinde să se piardă în cuvinte multe, metafore inutile și cimilituri

8.    Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des
       Știu ce nu e un cuvânt strict din PR, dar cel mai des folosesc „strategic”

9.    Feedback-ul de care mă tem cel mai tare
       „E un eșec din toate punctele de vedere”

10.    Greşeala din PR care îmi provoacă râsul
         O semnatură: Pubic Relations Coordinator

11.    Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul
         Idem 10

12.    Statusul profesiei la care visez
         Să fie recunoscută ca profesie nu doar pe hârtie

13.    Ideea mea despre PR nirvana
         Să ai un brand/companie/client pe mână care să fie mânat în lupta pentru autenticitate

14.    Omul de PR al viitorului
         Un homo universalis digital

15.    „Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez
         Am făcut-o deja. Între timp n-au mai apărut alții, iar eu, zice lumea, am ajuns până la urmă în categoria asta :)

16.    Eroul meu preferat din PR
         Orice PR-ist sau PR-istă care a gestionat cu succes și autenticitate o criză

17.    Autorul favorit din PR
         N-am

18.    Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult
         Prin 1997, Dennis Wilcox - Public Relations: Strategies & Tactics

19.    Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR
         Ivan cel Groaznic

20.    Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere
         Să rețin fără efort cine unde lucrează, cu cine e combinat, cu cine face afaceri, pe unde îi lucesc ochișorii

21.    Cum aş vrea să-mi închei cariera
         Facând PR pentru o națiune insulară micuță, la fata locului

22.    Deviza mea în PR
         Make your own mistakes, but don’t make them twice.

23.    Fericirea pe care mi-o visez din ...PR
         Să am, în meseria asta, niște interlocutori care chiar să mă asculte.


Cristina Hanganu este Director Comunicare & CSR la Lidl România. Are o experiență de peste 20 de ani în domeniul comunicării, petrecuți deopotrivă în companii multinaționale și locale, printre care Connex (actual Vodafone), Michelin, Media Pro, Intact Media Group, cât și agenții de comunicare.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP