De la Cenuşăreasa la Prinţesa Războinică
- Duminică, 12 Mai 2013 22:00 |
- Cristina Mihaila
Cândva, acum vreo 12-15 ani să zicem, una dintre principalele meniri ale PR-ului era de a fi „suport” pentru vânzări. Mai un eveniment cu casting de hostesse şi producţie de cadouri pentru invitaţi, mai nişte mape cu materiale de prezentare numai bune de dus la client, se ocupa ea „fata de la PR” de lucrurile de care alţii nu aveau timp sau/şi chef să se ocupe... Am văzut asta la începuturile carierei mele, un pic altfel decât ce învăţasem la şcoala de Comunicare şi Relaţii Publice – prima facultate de profil înfiinţată în România (şi singura la vremea aceea).
Au Relaţiile Publice un rol strategic? Da, dar să le spună cineva şi practicienilor
- Luni, 09 Aprilie 2012 22:00 |
- Aurelian Horja
Relaţiile Publice sunt văzute mai curând ca având o dimensiune tactică decât una strategică pentru că multe atribuţii au fost delegate de către companii şi organizaţii unor agenţii de profil. Deşi este un lucru excelent, având în vedere experienţa acestora, această externalizare a serviciilor nu se poate face oricum. De exemplu, alegerea unei persoane în acest departament pe alte criterii decât cele profesionale poate duce la dezastre. Uneori dezastrele sunt evitate tocmai prin prezenţa profesioniştilor din agenţii.
Omul de relaţii publice: consultant vs. executant
- Miercuri, 15 Septembrie 2010 22:00 |
- Catrinel Burghelea
Adesea, oamenii de relaţii publice sunt nemulţumiţi de clienţii sau managerii lor că nu le înţeleg corect meseria. Cât sunt de conştienţi clienţii/ managerii de nevoia de consultanţă în relaţii publice? Tind să sper că tot mai mult...
Tipologia unui parteneriat special: CEO-ul şi directorul său de comunicare
- Marți, 14 Februarie 2012 20:53 |
- Wolfgang Griepentrog
O schimbare de perspectivă se poate dovedi utilă. Suntem obişnuiţi să privim managerii de top şi responsabilii de comunicare doar în rolurile lor specifice. Ştim din experinţă care sunt calităţile care definesc un bun Chief Executive Officer şi care sunt cerinţele pentru un şef de comunicare. În funcţie de aceste criterii măsurăm succesul şi eficienţa în management. O faţetă rămâne însă neglijată, şi anume relaţia dintre managerul de top şi directorul său de comunicare. Raportul celor doi contribuie semnificativ la succesul companiei şi la credibilitatea comunicării.
Rolul relatiilor publice in management si contributia acestora la functionarea eficienta a organizatiilor si societatii
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 14:26 |
- James Grunig
Astăzi, relaţiile publice sunt o profesie complexă practicată de sute de mii de oameni din întreaga lume. Unele organizaţii au propriile lor departamente de relaţii publice, în timp ce altele apelează la firmele specializate de relaţii publice. Specialiştii în relaţii publice lucrează pentru companii, agenţii guvernamentale, asociaţii profesionale şi comerciale, pentru instituţii filantropice, şcoli şi universităţi, spitale, hoteluri şi multe altele. Se lucrează pentru organizaţii mai mici sau mai mari, la nivel naţional sau chiar global.