24082017

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare de criza

Confesiunile unui consultant de criză

ana-maria_diceanuAcum doi ani anunţam înfiinţarea departamentului de crisis management în GMP PR. La momentul respectiv apăreau multe semne de întrebare pentru mine: o să pot să îmi las mobilul deschis toată noaptea; îmi permit să lucrez în weekend; am stomacul necesar să fac doar crisis management day in and day out?

Citeste mai mult...

O catastrofă, comunicarea asta

microfoaneScurgere de date la Playstation, fuziune nucleară în reactorul atomic, explozie pe o platformă petrolieră: fiecare catastrofă mai mare este declarată mai nou "dezastru de PR". Adevăraţii rataţi nu se găsesc însă în departamentul de comunicare.

Citeste mai mult...

"Când bărbierul foloseşte o lamă ascuţită, trebuie să stai nemişcat". Un interviu cu Frank Klaas, purtător de cuvânt Opel Europa

frank_klass_2Constructorul auto german Opel, subsidiară europeană a gigantului auto american General Motors, a treversat în ultimii doi ani o criză majoră. Cum a fost gestionată aceasta ne spune Frank Klass, purtător de cuvânt Opel şi Vauxhall Europa, într-un interviu acordat revistei germane KommunikationsManager.

Citeste mai mult...

Issues Management la Audi AG

Temele/ Issues reprezintă combustibilul oricărei comunicări corporatiste profesioniste. Ele servesc la asigurarea şi consolidarea reputaţiei Audi în rândul stakeholder-ilor relevanţi. În comunicarea temelor sunt implicaţi deopotrivă CEO-ul şi managementul executiv, directorul de comunicare, suita şefilor de departament, comunicatorii operativi precum purtătorii de cuvânt, comunicatorii de produs, de lifestyle şi motosport, redactorii ziarului pentru angajaţi. Toţi aceştia sunt sprijiniţi de o un departament de issues management (Audi TIM), o structură dinamică care interacţionează cu sistemul de obiective al organizaţiei.

Citeste mai mult...

Comunicarea de criză. O analiză a Institutului American de PR (IPR). Partea a II-a

Este foarte dificil să adun într-un singur articol tot ceea ce se ştie despre managementul crizei. Am încercat să identific cele mai bune practici descoperite de cercetătorii din domeniu. Pentru că, chiar dacă criza începe ca un eveniment negativ, un management al crizei eficient poate minimaliza pagubele şi în unele cazuri permite organizaţiei să câştige forţe proaspete după criză (cu toate acestea, crizele nu reprezintă o modalitate indicată pentru a îmbunătăţi organizaţia). Nicio organizaţie nu este imună la crize şi trebuie să se pregătească să le înfrunte. Articolul oferă o serie de sugestii care pot fi încorporate cu succes într-un program eficient de management al crizei.

Citeste mai mult...

Comunicarea de criză – în comă?

george_davidCe-o mai fi şi comunicarea asta de criză? E un moft? O necesitate? E ceva „top secret”, „tabu”, despre care nu au voie să vorbească decât iniţiaţii şi doar în şoaptă? Sau e o unealtă indispensabilă în funcţionarea unei organizaţii?

Citeste mai mult...

Comunicarea de criză. O analiză a Institutului American de PR (IPR). Partea I

crisis1Managementul crizei reprezintă o funcţie organizaţională esenţială. Eşecul poate cauza probleme grave pentru stakeholderi, pierderi pentru organizaţia însăşi sau poate duce chiar la dispariţia acesteia. Practicienii de relaţii publice fac parte din echipele de management al crizei. Aşadar, un set de practici şi lecţii provenite din experienţa noastră practică ar reprezenta cu siguranţă o resursă exterm de utilă pentru profesioniştii din domeniu. S-au scris deja nenumărate cărţi despre managementul crizei, ceea ce face dificilă o sintetizare a informaţiilor. Cel mai bine ar fi să începem prin a defini conceptele esenţiale ale acestui domeniu de interes.

Citeste mai mult...

„Cumpărăm” sau „producem” talente?

O întrebare legitimă pe care îmi doresc să o adresez celor ce vor citi acest articol este legată exact de această disponibilitate a resurselor pe timp de criză. Există acest altfel de talent disponibil “la raft”, deja format în spiritul competenţelor de criză, cu performanţe de criză, cu aşteptări de criză şi solicitari salariale de criză? Putem merge ca la supermarket, alege cutia de talent “de criză” şi să trecem nepăsători pe lângă brandul mult mai popular “regular”?

Citeste mai mult...

Crizele sunt oportunitati

thomas_achelisDe curand am fost in China si am putut vedea cum prin "Criza" si "Oportunitate" se poate intelege acelasi lucru. Acesta este un mod de gandire ...

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site