19032024

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Relatia PR-Procurement

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a IV-a: Recomandări şi speranţe

Sugestii PR Procurement

Am încercat în primele parţi ale acestui serial să vedem ce se întâmplă concret în relaţia PR > Procurement la contractarea serviciilor de PR. A reieşit că avem de-a face cu o relaţie asimetrică, frecvent tensionată şi încadrată cel mai optimist în categoria ‘dacă-i musai, cu plăcere’. E clar că fiecare parte a relaţiei analizate trebuie să schimbe ceva. Pentru a se impune, industria de PR ar trebui să treacă dincolo de zbateri şi să păşească pe tărâmul dezbaterilor şi, implicit, al reprezentării intereselor. Similar, specialiştii în procurement ar trebui să evite birocratizarea şi excelizarea excesivă a proceselor de selecţie şi contractare şi să acomodeze mai optim regulile de compliance cu întrebarea „ce este mai benefic şi mai corect pentru organizaţia pe care o reprezint?”.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a III-a: Despre evaluare şi alţi demoni

Evaluare PR Procurement

Orele de lamentări se termină. Breasla comunicatorilor este chemată din nou să-şi demonstreze valoarea. Cine vrea să înțeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă industria de PR, va ajunge inevitabil la problema evaluării. Bizară, dar reală, este această discrepanță între asumarea declarativă a standardelor şi practica evaluării care avansează greoi şi nesatisfăcător. Preeminenţa măsurătorilor ‘absolute’ (outputs) - anacronistice şi irelevante - va marginaliza în continuare funcția de PR în faţa altor funcţii de business. La fel, practica evaluărilor punctuale şi deconectate de marele ansamblu va face aproape imposibilă translatarea evaluării în zona răspunderii implicite. Ne plac cuvintele ticluite şi rostite frumos, suntem seduşi de storytelling, de poziţionări smart şi de magia comunicării, dar ele singure nu ne vor ajuta prea mult să ajungem acolo unde ne dorim mai mult – la masa deciziilor. Într-un articol Financial Times, din aprilie 2014, Emma Jacobson semnala despărţirea unor business-uri de PR, în lipsa cuantificării palpabile a valorii serviciului de PR.  

Astăzi, procurementul este bine instalat în viaţa agenţiilor. Ca atare, « aspiranţii la eficienţă » sunt peste tot. Pentru ei contează ceea ce poate fi măsurat şi cuantificat. Şi mai contează şi … preţul.  

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a II-a: Rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client

Negociere PR Procurement

Partea a II-a a analizei PR România îşi propune să decodeze rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client, să facă procesul de selecţie şi contractare mai inteligibil, dată fiind importanţa echilibrării intereselor părţilor şi necesitatea unei dezbateri critice, dar constructive în jurul problemelor care pot interveni în aceast raport. Până la urmă, orice proces de achiziţie suboptimal va avea, mai devreme sau mai târziu, ecouri în  business şi, în ultimă instanţă, la nivel de management, influenţând negativ reputaţia industriei de PR şi punând sub semnul întrebării însăşi valoarea serviciului de PR.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea I: Percepţii şi realităţi

Fatete PR Procurement 2

Atunci când contractează servicii de PR, clientul îşi doreşte pe bună dreptate cei mai buni consultanţi dintr-o agenţie. Talentele puse la bătaie de agenţie oferă clientului garanţia serviciului cu valoare adăugată şi îl sprijină să livreze în acord cu aşteptările stakeholderilor şi cu obiectivele interne de comunicare şi de business. În acest lanţ al valorii adăugate, directorul de comunicare/marketing îşi consolidează poziţia internă şi, în cele din urmă, este promovat. Compania îşi atinge şi ea targeturile de comunicare. Agenţia, la rându-i, îşi menţine businessul în portofoliu. În acest scenariu, toată lumea este fericită. Armonia se poate clătina la intervenţia achiziţiilor sau procurementului, în varianta anglo-saxonă.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP