20112017

Back Eşti aici:Home Articole PR cultural

Romancing the sponsor

Oana Dobre

Nu sunt foarte multe povești frumoase concretizate în relații de durată între companiile private și evenimentele sau proiectele culturale din România. Inconsecvența vine din ambele părți și nu e decât o reacție la nesiguranța care planează asupra oricărei inițiative și la mentalitatea care spune că totul e temporar și că trebuie să profiți acum de toate oportunitățile, pentru că nimeni nu știe dacă vor mai exista la anul.

Citeste mai mult...

Zona de întâlnire între business și cultură rămâne un teritoriu explorat doar la periferie

Felicia Moga trust

Zona de întâlnire între business și cultură rămâne un teritoriu explorat doar la periferie, puține expediții comune s-au aventurat spre miez, spre teritoriile fertile. Și, cred că trăim vremuri extrem de propice (schimb de generații, de orizonturi de așteptare, digitalizare, rețele sociale, online etc.) pentru astfel de ”expediții comune”.

Citeste mai mult...

Oana Boca: Cartea este unul dintre cele mai ofertante şi mai sofisticate pretexte pentru o campanie de PR

De curând, am căutat să contabilizez numărul editurilor care au un departament sau măcar un angajat în postul de PR, iar datele strânse mi-au revelat faptul că doar un procent de 2-3% dintre editurile autohtone au în organigramă un Departament/om de Comunicare. De la aceste date ar trebui să plecăm atunci când ne întrebăm ce lipseste mediului de PR de carte din România pentru a fi unul profesionist.

Citeste mai mult...

Cultură și business – frenemies în comunicare

Dora Mircea Radu

Parteneriatele între mediul de afaceri și mediul cultural în general, respectiv evenimentele culturale în special, sunt o prezență deja firească pe piața (sic!) din România. De aceea probabil că unii din actorii industriei comunicării culturale, respectiv unii din reprezentanții mediului economic consideră că lucrurile sunt clare, că ele funcționează așa cum funcționează de ani buni și că nu mai este nevoie de o conceptualizare a acestui dialog. Acest text se adresează celor care nu se regăsesc în aceste certitudini și care doresc să analizeze relația cultură - business într-o manieră cât mai complexă și deschisă.

Citeste mai mult...

Răzvan Penescu, Liternet: Marile proiecte nu se încep cu specialişti, ci cu oameni pasionaţi

razvan_penescu

Pentru orice pasionat de cultură Liternet.ro este un punct de reper. La 10 ani de la înfiinţare, Liternet rămâne cel mai important site colectiv din mediul cultural. Omul din spatele portalului, Răzvan Penescu, un fin cunoscător al domeniului, vorbeşte pentru PR România despre cum ajunge un proiect personal să capete o asemenea amploare, despre profesionalizarea mediului cultural din România, dar şi despre cultura că element de branding de ţară.

Citeste mai mult...

Ana-Maria Onisei, OMA Vision: Umanitatea e întotdeauna cea care ne apropie

Ana Maria OniseiPR-istul de evenimente culturale înțelege, mai bine ca oricine, limita extrem de fluidă între artă și rigurozitate. Ana-Maria Onisei, consultant în comunicare la OMA Vision, ne povestește despre dilemele și capcanele acestei meserii, dar mai presus de toate, demontează mituri și ne provoacă la o altfel de înțelegere: relațiile publice culturale ca business. Domeniul se profesionalizează, fără să-și piardă din poezie.

Citeste mai mult...

PR, cultură, elitism şi alţi demoni

silviu_dancuMediul cultural din România, atât prin instituţiile sale cât şi prin organizaţii neguvernamentale sau institute culturale acordă o atenţie tot mai mare relaţiilor publice. Cu toate acestea, când vine vorba despre specialişti în domeniu, numărul acestora este destul de limitat. Despre cultură şi evoluţia PR-ului cultural în România, dar şi despre importanţa unui background artistic pentru o carieră în domeniu, am vorbit cu Silviu Dancu, specialist în PR cultural.

Citeste mai mult...

Ce culoare are PR-ul? Un interviu cu pictorul Liviu Mihai

Liviu Mihai 2Azi desenăm un portret. O să-l pictăm prin cuvinte şi întrebările o să-i fie conturul. Dar pe al cui să-l facem? Dacă alegem chiar un artist plastic? Voi la cine vă gandiţi? PR Romania a ales la un personaj discret, dar plin de însemnătate prin ceea ce creează. Se numeşte Liviu Mihai, iar lumea în care el există este înconjurată de pensule, culori, şevalete şi acuarele. Ceea ce ne-a atras atenţia asupra lui este că nu rămâne prins printre tablouri şi nu lasă doar creaţiile să comunice pentru el. El încearcă să aducă inovaţia în meseria lui, să se adapteze noilor tendinţe şi să ţină cont de noile instrumente de promovare. Aflăm de la el ce rol are online-ul pentru un artist plastic sau dacă există o legătură între culori şi mesajele pe care vrea sa le transmită prin lucrările sale.

Citeste mai mult...

Asocierea unui brand cu o carte îmbogăţeşte experienţa citirii acelei carţi

sebastian_hubatiIndustria cărţii este un domeniu în continuă evoluţie şi adaptare la noile metode de promovare. Alăturarea unui astfel de domeniu cu brandingul şi publicitatea este, fără îndoială, o provocare. AdLittera vinde spaţiu de publicitate companiilor care doresc să îşi afirme identitatea vizuală într-un mediu cultural, promovând şi dezvoltând, astfel,  campanii de cultură literară. Despre cartea ca spaţiu de publicitate, domeniul editorial şi PR-ul cultural am vorbit cu Sebastian Hubati, Program Manager AdLittera.

Citeste mai mult...

Cu Mihnea Ghilduş pe tărâmurile designului de produs. Despre puterea PR-ului în design

Mihnea Ghildus 2Un designer, trei cuvinte: inovaţie, curaj şi valoare socială. Mihnea Ghilduş, ‘gospodarul creativ’, aşa cum îi place să se prezinte, ne spune printre rânduri că tot ce îţi imaginezi poate fi transpus în realitate şi că designul este un stil de viaţă, nu doar o meserie. Interviul te face să depăşeşti graniţele realităţii şi să păşeşti în universul lui. Împreună vom afla cum comunică prin lucrările sale şi cum lumea lui prinde contur cu ajutorul instrumentelor de PR.

Citeste mai mult...

"PR-ul trebuie păstrat în cadrul lui iniţial." De vorbă cu scriitorul şi eseistul Vasile Ernu

vasile_ernuCeea ce a devenit agravant e faptul că PR-ul a devenit conţinut în sine, autosuficient, mod de viaţă, formă de gîndire. Demult nu mai contează conţinuturile, ci PR-ul în sine. Adică PR&publicitate&marketing se instituie ca şi conţinut şi se impune, se vinde pe sine ca atare.

Citeste mai mult...

Raluca Papanicoglu, Head of Communication TIFF: Punctul forte al TIFF şi al comunicării festivalului este selecţia de filme

raluca_papanicogluOrganizarea oricărui eveniment de amploare naţională presupune nu numai un efort managerial şi financiar, dar şi o adevărată provocare pentru strategia de comunicare. Festivalul Internaţional de Film Transilvania de anul acesta a însemnat 190 de filme din 53 de ţări şi aproape 400 de proiecţii care au adus peste 62.000 de spectatori plătitori. În cei doisprezece ani de existenţă, TIFF a devenit un brand recunoscut în România nu numai pentru calitatea programelor prezentate, ci şi pentru organizarea excelentă, atmosfera efervescentă şi multitudinea de evenimente, de la seminarii şi workshopuri până la concerte şi petreceri până în zori de zi.

Citeste mai mult...

Iniţierea comunicării în mediul online a TNB a fost o provocare profesională extraordinară

claudia_carligClaudia Cârlig a ocupat timp de 3 ani funcţia de şef al departamentului de Comunicare şi Relaţii Publice al Teatrului Naţional Bucureşti. În interviul ce urmează, Claudia ne vorbeşte despre experienţa acumulată în cadrul TNB şi despre pasiunea sa pentru PR-ul cultural.

Citeste mai mult...

Loredana Modoran, Editura ALL: Sunt cărţi pe care nu le promovăm în online, pentru că publicul lor nu este acolo

loredana_modoran“Internetul”, prin campaniile pe care le-am făcut - Donează citind, Cartea Călătoare, vALLuntar, ediţia I şi ediţia a II-a, ne-a oferit prilejul de a ne apropia de publicul nostru, de oamenii care citesc. Ne mândrim cu o comunitate de peste 400 de bloggeri şi cititori care vorbesc constant despre cărţile noastre, fac schimb de cărţi  ALL şi, foarte important, ne oferă feedback. Sunt foarte multe lucruri frumoase care se pot face online în domeniul editorial, chiar şi fără bugete, trebuie doar să ai un pic de curaj.

Citeste mai mult...

Florentina Loloiu: PR-ul cultural trebuie să iasă din tipar

Programul “Comunicatori pentru Societatea Civilă” aduce valoare adăugată prin ceea ce face şi nu doar atât, plusează foarte mult în ceea ce priveşte îmbunătăţirea modului în care este perceput PR-ul cultural. Nu este scopul programului în sine, ci implicit derivă din ceea ce face acesta.

Citeste mai mult...

Toate-s vechi şi nouă toate

cafeneaua-vecheBucureştiul Optimist al lui Igu este o copiuţă. Se inspiră puternic din visele mele legate de acest oraş. Iar Cafeneaua Veche este parte a acestor vise.

Citeste mai mult...

Carmen Gheorghiţă: Indiferent de categoria de vârstă sau socio-profesională, orice om este atras de poveşti

Am pus mai puţin accent pe redarea tuturor datelor strict legate de istorie şi arhitectură (fără a le ignora, totuşi) şi mai mult pe poveşti, pe micii istorii cu savoare, pe întâmplări din viaţa celor ce au locuit sau au fost doar în trecere prin oraş. Ideea esenţială a fost aceea de a crea o punte de comunicare, un dialog cald, intim, între vizitator şi oraş.

Citeste mai mult...

Dialoguri necesare: mentorii din viaţa noastră. Oana Pellea – 51 de ani de mirări

oana_pelleaJoi, 23 mai, a avut loc evenimentul în cadrul căruia Oana Pellea a vorbit despre mentorii pe care îi merităm, criza de modele, proiect ce face parte din seria ‚Dialoguri necesare’, organizat de revista Cariere.

Citeste mai mult...

Iuliana Bălan, specialist PR la Muzeul Ţăranului Român: Este mult mai dificil să măsori „rezultate culturale” faţă de cele de business

Anual realizăm sondaje de public, ştim cam câte persoane ne calcă pragul şi cam cine sunt acestea. Ştim de unde se informează şi de ce ne vizitează. Cu mulţi am devenit prieteni. Un negustor i-ar numi „clienţii noştri constanţi”, dar sunt mai mult decât atât. Unii se implică voluntari în activităţile muzeului, alţii vin cu propuneri de proiecte noi care de multe ori au fost acceptate şi duse la bun sfârşit.

Citeste mai mult...

Oana Ioniţă Năsui: Cultura şi arta nu ar trebui scrise cu literă mare

oana_ionita_nasuiAşa cum se consideră normal să faci duş, să mănânci - baza piramidei, când zici "nu am mai fost şi noi la un film / hai la un film", dar dacă zici "nu am mai fost şi noi la un muzeu", sună aşa, high-level. Nici cultura, nici arta nu ar trebui să fie scrise cu literă mare, încă se mai face asta în România... tocmai datorită acestei ridicări pe soclu. Există şi problema aceasta a valorificării financiare, dacă vorbeşti de industrie sau bani în artă, zici că e blasfemie, sau vânzare culturală, pentru că artiştii sunt boemi etc. Nu văd de ce ar trebui să fie boemi. Sunt boemi pentru că nu au avut la şcoală cursul de „Economia artei”. (Oana Năsui)

Citeste mai mult...

Când spui un adevăr al tău şi îl scrii cu inima, răzbeşte. De vorbă cu regizorul Florin Şerban

florin_serbanFilmul e ceva foarte vital, e emoţie în cel mai înalt grad. Se spune că arta se naşte din conflictul între limitările impuse de mijloacele de expresie şi lucrul de exprimat. Limitările există şi în film, dar rămâne cea mai puternică artă, cea mai de impact. Ai la îndemână imagine mişcată, dialog, sunet, muzică. ENORM deci. Responsabilitatea e deci foarte mare. Şi printre acestea şi dincolo de ele trebuie să îţi păstrezi capul, să nu uiţi de adevărul pe care îl ai de spus, dar să ştii să îl îmbraci cu emoţie astfel încât să fie digerabil.

Citeste mai mult...

Căutătorii de poveşti şi Piatra Preţioasă

sabina_stirbPoveştile sunt făcute să trăiască şi să fie povestite mai departe, iar oamenii sunt creaţi să le fie personaje. Pornind de la un adevăr atât de simplu s-a născut campania Căutătorii de poveşti. O călătorie care a început cu o idee, un vis şi cu poveşti de spus mai departe. Dacă cei care duc programul Biblionet în bibliotecile din România au venit cu visul, iar noi cu ideea, poveştile sunt ale bibliotecarilor şi ale românilor de peste tot, de la oraş şi până la sat. Şi undeva la mijloc, ne-am întâlnit cu toţii pentru a parcurge întreaga călătorie.

Citeste mai mult...

Cătălin Arbore: Acumulăm încă experienţă în comunicare şi încercăm să preluăm şi să adaptăm tehnici deja folosite de teatrele lirice din Occident

Într-un interviu acordat cititorilor portalului PR România, Cătălin Ionescu-Arbore, director general al Operei Naţionale Bucureşti (ONB), vorbeşte despre activitatea Departamentului de Imagine, Promovare, Comunicare, înfiinţat în 2006, ca parte a proiectului său de management.

Citeste mai mult...

În Bucureşti avem o privire deformată asupra PR-ului cultural din România

miruna_meirosuÎmi doresc de ceva vreme să găsesc oameni pasionaţi de ceea ce fac, oameni pentru care jobul nu înseamnă doar locul unde stau 8 ore pe zi, ci une manière de vivre. Pe Miruna Meiroşu, PR la Editura Curtea Veche, o remarcasem de ceva vreme în mediul online, dar m-am hotărât să fac un interviu cu ea în timpul Salonului Internaţional de Carte Bookfest de anul acesta.

Citeste mai mult...

Comunicare prin cultură. Dezbatere Romanian PR Week

Cultura română trebuie să iasă din complexul neputinţei generat de dependenţa de subvenţiile de stat. La rândul lor, prin asocierea cu valori şi proiecte culturale, companiile îşi pot construi reputaţie şi stabilitate în relaţiile cu comunităţile. Aceasta a fost premisa dezbaterii Comunicare prin cultură – valori, identitate, stabilitate, care a avut loc luni, 5 noiembrie 2007, în foaierul Galben al Operei Naţionale Bucureşti, în cadrul Congresului PR Week.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site