24052017

Back Eşti aici:Home Articole PR cultural Ce culoare are PR-ul? Un interviu cu pictorul Liviu Mihai

Ce culoare are PR-ul? Un interviu cu pictorul Liviu Mihai

Liviu Mihai 2Azi desenăm un portret. O să-l pictăm prin cuvinte şi întrebările o să-i fie conturul. Dar pe al cui să-l facem? Dacă alegem chiar un artist plastic? Voi la cine vă gandiţi? PR Romania a ales la un personaj discret, dar plin de însemnătate prin ceea ce creează. Se numeşte Liviu Mihai, iar lumea în care el există este înconjurată de pensule, culori, şevalete şi acuarele. Ceea ce ne-a atras atenţia asupra lui este că nu rămâne prins printre tablouri şi nu lasă doar creaţiile să comunice pentru el. El încearcă să aducă inovaţia în meseria lui, să se adapteze noilor tendinţe şi să ţină cont de noile instrumente de promovare. Aflăm de la el ce rol are online-ul pentru un artist plastic sau dacă există o legătură între culori şi mesajele pe care vrea sa le transmită prin lucrările sale.

Ne ajută artele plastice să comunicăm mai bine?

Când vine vorba de comunicare, cred că, de fapt, companiile de telefonie mobilă deţin supremaţia:)). Dar da, arta a fost întotdeauna un mediu prin care omul se exprimă şi comunică un mesaj anume. Fie că e vorba despre un peisaj decorativ sau o lucrare de artă conceptuală “ermetica”, intenţia a fost şi este de a transmite ceva. În peisajul contemporan comunicarea prin artă se face mai mult dinspre artist către public, iar publicul reprezintă cumva receptorul care validează sau nu mesajul artistic. Dar lucrurile devin foarte specifice în artă iar artistul nu mai e interesat atât de mult de pubic, el pur şi simplu se exprimă liber, are propria viziune despre lume şi o scoate afară indiferent de cum reacţionează privitorul. Din punctual meu de vedere, arta duce omul pe trepte ascendente către latura lui spirituală şi îl face să caute în el partea care îl îndepărtează de animal.

Cu ce impresie ai vrea să părăsească publicul expoziţiile tale?

Probabil că orice artist are nevoie de o validare din partea unui public şi e adevarat că publicul te poate încuraja cumva. Însă, în arta plastică, publicul nu cântăreşte atât de mult ca în alte domenii. Poţi fi un artist conceptualist minimalist, foarte ermetic şi greu de înţeles de marele public, dar în acelaşi timp să expui în cele mai mari muzee din lume şi să ai foarte puţini admiratori. Pot spune chiar că în arta contemporană ai foarte mult public care pune la îndoaială mesajul tău ca artist şi propunerile tale plastice. Poţi fi bănuit că eşti într-o zonă prea decorativă şi descriptivă. Pe mine un public care exclamă “Vai ce frumos!” mă întristează, de fapt, pentru că tendinţa privitorului obişnuit e să gândească despre arta pur decorativă, iar ideea de frumos în artă e foarte alunecoasă şi nu mai are aceeaşi valoare ca acum un secol să zicem.

Există o legatură între culori şi mesajele pe care vrei să le transmţi prin lucrările tale?

În general, în picturile mele subiectul se revelează mai mult prin jocul de lumini şi umbre sau prin juxtapunerea elementelor din compoziţia respectivă. Culoarea de obicei susţine şi dă o epidermă elementelor din picturile mele, dar nu neapărat vorbeşte despre conceptul ales.

Picturile tale au o poveste reală în spate?

În lucrările mele, pornesc de obicei de la o realitate concretă, care tradusă prin propriul meu filtru artistic şi conceptual devine cu totul altceva şi se îndepărtează de multe ori total de punctul de pornire. Numai în cazul unui portret poate rămâne subiectul în aceeaşi parametri pe tot parcursul procesului artistic.

Pentru tine ca pictor contează recunoaşterea celorlalţi?

Cred că un pictor sau un artist plastic de oricare altă factură seamănă cu un actor care îşi face rolul său pe scenă cat de bine poate, iar apoi, la final, pur şi simplu se hrăneşte cu aplauzele publicului. Aprecierea în artă este clar binevenită, dar e foarte important şi din partea cui. Dacă oamenii nu cred în tine şi nu eşti validat în ceea ce faci e destul de greu să mergi înainte.
 
Cât de important este online-ul pentru un artist plastic?

Mediul online pe mine ma ajută să mă conectez foarte uşor cu ceilalţi şi să-mi fac simţit mai repede mesajul artistic. E clar că internetul oferă această oportunitate imediată de a explora lumea foarte uşor şi cred că în orice domeniu e deja o unealtă indispensabilă. Poţi foarte uşor să vezi galeriile şi evenimentele de artă care se intamplă în lume sau să-ţi trimiţi portofoliul personal unor galerii care te interesează sau să participi live la o anume licitaţie. Instant, pe o galerie online cunoscută lucrările tale poti fi văzute şi accesate de mii de vizitatori şi asta înseamnă foarte mult.

Ce înseamnă inovaţia în pictură?

În momentul de faţă inovaţia în pictură se explorează într-un plan doar conceptual. Desigur că în ultimele decenii s-au încercat  şi folosit tehnici şi mixuri tehnice foarte diverse, însă dacă tragem linie, orice tehnică nu e decât o ustensilă prin care artistul spune ceva, forma prin care se arată conţinutul. Cred că inovaţia prin artă vine printr-o viziune artistică cu totul diferită şi explorând lumea din cu totul un alt unghi, aici intervenind clar şi construcţia interioară a artistului/omului. Avem cumva aceleaşi culori, însă doar noi înşine le dăm de fiecare dată altă formă şi alt înţeles.

Cui ceri de obicei opinia când finalizezi o lucrare nouă?

De obicei nu prea cer părerea nimănui când termin o lucrare, încerc să-mi dau seama singur dacă ce aveam eu în minte se suprapune cu ce am creat în realitate. O lucrare de artă e un act destul de personal şi nu cere o intervenţie exterioară ca de exemplu în arhitectură sau într-un design de interior/exterior  unde,  ceilalţi au un punct de vedere important pentru că poate chiar ei sunt beneficiarii. Artistul are o părere despre lume, e un mediator între lume şi om, iar la el explorarea artistică nu se face prin om către lume, ci invers.

Ai un muzeu preferat?

În ultima perioadă am fost interesat mai mult de galeriile de artă şi mai puţin de muzee. Muzeele pot să zic că le-am cam văzut şi doar din când în când mă reîntorc să revăd câte ceva. Prefer galeriile contemporane pentru că acolo de fiecare dată văd artişti noi şi proiecte diverse.

Ce ne poţi spune despre urmatorul proiect?

Despre noul proiect aş putea spune că va fi o expoziţie personală în Bucureşti şi în străinătate. O expoziţie care aduce laolaltă lucrări din ultimii doi ani şi care subliniază noul meu punct de vedere artistic. Se va observa o diferenţă foarte mare de abordare artistică între ultima expozitie “F-line” şi cea care urmează. Va fi o expoziţie care mă reprezintă în totalitate şi un proiect în care cred foarte mult.

Un gând pentru cititorii PR România?

Susţineţi arta românească şi cultura şi nu uitaţi că voi sunteţi creatorii lumii care vă înconjoară.


Liviu Mihai s-a născut în Slatina, pe 9 aprilie 1980. A avut o copilărie perfectă, plină de momente de neuitat în casa bunicilor de la ţară. În jurul vârstei de 11 ani şi-a descoperit pasiunea pentru pictură când, fascinat fiind de frumuseţea peisajulul, a copiat un tablou cumpărat de tatăl său de la un pictor amator.
Acest prim pas, hotărâtor dealtfel, a dus la imaginile pline de culoare şi parcă însufleţite, din tablourile de astăzi ale lui Liviu Mihai.
Descoperă-l pe Liviu Mihai şi picturile lui pe http://www.liviumihai.com/


Interviu realizat de Ruxandra Ducu. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site