25062017

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR

Etica nu are loc în noua definiţie a Relaţiilor Publice

aurelian_horja_257,3 % dintre cei care au răspuns invitaţiei PRSA de a participa la realizarea noii definiţii a Relaţiilor Publice au considerat că nicio definiţie modernă a Relaţiilor Publice nu trebuie să cuprindă cuvântul "etică".

Citeste mai mult...

Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"

US Institute for Public Relations  şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.

Citeste mai mult...

Etică în PR - specialişti în comunicare despre problemele etice din piaţa românească a comunicării de afaceri

dana_oanceaDe ce să vorbim despre etică în PR? De ce avem nevoie de etică în PR? Care sunt problemele etice din PR? Cum pot fi ele rezolvate? Întrebări*

Citeste mai mult...

Katerina Tsetsura: Un dialog mai bun între profesioniştii de PR şi jurnalişti ar putea contribui la rezolvarea problemelor etice

Perspectiva lui Habermas asupra dialogului a influenţat foarte mult relaţiile publice şi multe dintre dezbaterile purtate în cadrul acestei profesii. Consider că dialogul este esenţial, reprezintă o metodă prin care putem depăşi stadiul acuzaţiilor, stabilind între practicienii PR şi jurnalişti legături bazate  pe discuţie, pe parteneriatul asigurat de acest dialog.

Citeste mai mult...

German Experiences with Codes and their Enforcement

The paper first describes the structure, the tasks and the procedures of the German Council on Public Re­lations. It outlines some peculiarities: This council censures not only mem­bers of the suppor­ting asso­ciations but non-members and non-PR-professionals as well.

Citeste mai mult...

Mihai Coman: Cati arginti trebuie pentru ca jurnalistul-tonomat sa cante in struna?

Criza presei din Romania nu este una economica, este in primul rand una de credibilitate; problemele economice, globale si nationale, nu sunt decat un catalizator al cancerului profund, care distruge, incet, dinauntru, mass media. O criza morala nu se vindeca prin concedieri sau influxuri de capital. Istoria ne arata ca unele institutii si unii lideri s-au salvat in asemenea situatii prin spovedanie publica, asumarea vinovatiei, penitente, exil auto-impus…

Citeste mai mult...

Etica in Relatiile Publice - o perspectiva germana

Moto: "With my work I serve the public. I am aware of the fact that I am not allowed to do anything that might lead the public to wrong conclusions and to wrong behaviour"

Citeste mai mult...

O cercetare a practicilor imorale în raporturile PR - mass media

Institute for Public Relations a publicat recent un studiu care încearcă să evidenţieze practicile imorale în raporturile PR - mass media. Cercetarea a fost realizată online în toamna anului 2007 de Katerina Tsetsura, cercetătoare la Universitatea de Jurnalism din Oklohoma. Au răspuns acestei iniţiative 574 de profesionişti PR şi jurnalişti. Relevanţa studiului este asigurată de acoperirea internaţională şi de sprijinul acordat de asociaţii internaţionale prestigioase precum: Asociaţia Internaţională de Relaţii Publice (IPRA), Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor, Institutul Internaţional al Presei, Alianţa Globală de Relaţii Publice şi Institute for Public Relations. 

Citeste mai mult...

Etica jurnalistică

razvan_tudorBucuria fara margini care te cuprinde ca jurnalist atunci când realizezi un material în exclusivitate foarte greu ar putea fi explicata celor care nu a au facut acest lucru vreodata. Poate ca sentimentul este asemanator momentului constientizarii unei mari descoperiri. În tot cazul ceea ce primeaza pentru jurnalist, variaza de la caz la caz.

Citeste mai mult...

Etica si relaţiile publice

Cercetările actuale arată că, în mod curent, relaţiile publice sunt asociate cu un comportament lipsit de etică: minciuna, manipularea sau chiar spionajul. Mulţi critici susţin că nu se poate vorbi de etică în relaţii publice, deoarece profesia în sine presupune manipulare şi propagandă. Numeroşi jurnalişti, politicieni sau oameni de rând consideră că termenul de etică în PR este un oximoron, şi anume, fie exprimă ceva imposibil, fie o minciună. Organizaţii precum Centrul pentru Integritate Publică critică industria de relaţii publice ca fiind lipsită de etică, considerând activităţile de PR sau lobby drept cea mai mare ameninţare pentru jurnalismul de calitate. Alte grupări, precum Corporate Watch sunt şi mai critice, considerând că profesioniştii din domeniul relaţiilor publice au, în mod deliberat, un comportament lipsit de etică.

Citeste mai mult...

Limitele eticii in comunicarea publica

Dupa o observatie faimoasa a lui Kant, "ce se cuvine sa fac?" este intrebarea fundamentala care subsumeaza intregul orizont de interogatie al eticii ca disciplina care incearca sa identifice si sa intemeize o rationalitate ("practica") in universul atât de divers si de confunz al actiunilor umane si al judecatilor morale.

Citeste mai mult...

Rezolvarea problemelor etice din domeniul relaţiilor publice: experienţa germană

Horst Avenarius, Preşedinte al Consiliului German de Relaţii Publice, vorbeşte despre problemele etice din domeniul comunicării de afaceri şi despre modalităţile prin care comunitatea practicienilor din domeniul relaţiilor publice din Germania încearcă să le rezolve prin autoreglementare.

Citeste mai mult...

Etic sa fie, dar s-o stim si noi!

Zilele acestea am asistat pasiv la o dezbatere pe un grup de discutii la care sunt abonati specialisti din industria de PR si tineri aspiranzi. Subiectul cel mai aprins era legat de Rosia Montana si "oportunitatea" prezentei acestui nume in lista clientilor fictivi pentru care studentii au propus proiecte in cadrul Olimpiadelor Comunicarii.

Citeste mai mult...

Publicitate contra cerneală: conflicte morale în triunghiul PR-presă-public

Nu putem vorbi de o profesie dacă acea profesie nu are o cultură a ei: un duh care să unească breasla şi instituţiile acesteia sub un set de repere general asumate. Există în România o cultură morală a profesiilor dedicate comunicării, precum relaţii publice şi jurnalism? S-a cristalizat în spaţiul comunicării publice acea structură transparentă dar viguroasă a normelor şi valorilor reper?

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site