24052017

Back Eşti aici:Home Opinii

Latura practică a comunicării în domeniul agriculturii

Andra Gherasim

Multă vreme România a fost percepută ca o țară preponderent agricolă. Date publicate la finalul anului trecut de către Eurostat* arată că, în comparație cu 1995, în 2015 ”agricultura, silvicultura și pescuitul” au înregistrat o scădere de la 19,2% la 4,8% în ceea ce privește ponderea în economie. Aceeași situație este valabilă și pentru ocuparea forței de muncă, unde s-a înregistrat o scădere de 18,8 puncte procentuale de la 42,4% la 26,6%. Chiar și așa, agricultura rămâne principala sursă de locuri de muncă în România.

Citeste mai mult...

Opinia unui PR Millennials: Comunicarea Internă

Radu Rotaru 3Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă pentru orice tip de organizație. Fară oameni specializați în profesia lor, educați și motivați din punct de vedere intelectual pentru a obține rezultate, o companie nu va reuși.

Citeste mai mult...

Bilanț de start-up: respect pentru meserie și pentru oameni

Valeria Tudor 4

Este o zi însorită de martie. Întâi. Ziua în care împlinim un an, plin de vise, de momente bune, de altele mai puțin bune. Este ziua noastră oficială, nu pentru că așa am vrut noi, ci pentru că ea ne-a ales, așa că de acum, în fiecare an, la început de primăvară, ne aniversăm.

M-am așezat la birou mai încrezătoare decât anul trecut, cu gândul că lucrurile sunt pe calea cea bună, cum se zice. Am făcut pace cu mine, cu fostele mele experiențe de la locurile de muncă anterioare, am înțeles că, dacă vreau ca proiectul meu să meargă înainte, trebuie să nu privesc în urmă, ci spre viitor.

Citeste mai mult...

Un sac de vise, principii britanice și mult suflet în comunicare

Valeria Tudor 3

Când cerul are o altă culoare și aerul miroase a mare, îți iei altfel măsura lucrurilor în viață și în tot ce faci. Când ești “mic” și te uiți la oamenii de business care au reușit, ești suficient de open-minded pentru a înțelege cum să ajungi unde îți propui și de a-ți planifica din timp toți pașii de parcurs în următorii ani. Pornești la drum cu entuziasm, cu creierul limpede, cu idei și vise de transformat în realitate. Totul depinde de tine, de traseul pe care îl alegi și de modelele cu care te întâlnești în viață.

Citeste mai mult...

După zece ani de PR

rares petrisor 2Dragă Industrie de PR,

Mă gândesc acum la tine mai mult ca oricând.

În primul rând, pentru că m-ai ajutat să scap de cel mai cumplit blestem pe care și-l pronunță singur omul, în momente de răscruce: cel al propriei neputințe. Am crezut că sunt neputincios, că destinul și șansele mele depind mereu de alții; m-ai luat de mână, m-ai trecut prin foc și pară, m-ai învățat bune și rele, m-ai crescut și, cel mai important, mi-ai arătat locul. Așa cum și-l sfințește omul.

Citeste mai mult...

De la sexgate la condamnarea cyberbullying

Monica Lewinsky

M-am dus s-o văd pe Monica Lewinsky având în minte o scenă din filmul Daydream Nation în care o tânără de liceu încearcă să își seducă profesorul și îi înmânează un eseu despre Monica Lewinsky. Când tânăra trece la fapte, profesorul îi spune că știe ce încearcă să facă, Monica Lewinsky nu are cum să fie cel mai admirat pesonaj din istorie. Tânăra îi răspunde că, de fapt, a fost critică pentru că Monicăi i-a lipsit discreția. Trăia ceva minunat și n-a știut să tacă. Ei bine, chiar dacă e doar o scenă de film, e clar că Monica a incitat imaginația unei generații de tinere și a ridicat bariere în mintea altora, ca într-a mea, de exemplu, care nu mă puteam opri din a mă întreba ce ar putea să vorbească unei săli pline de publicitari și creativi cu premii nenumărate. Nici prin cap nu-mi trecea că 40 de minute mai târziu o voi aplauda în picioare împreună cu întreaga sală. Read and learn!

Citeste mai mult...

PR Needs to Learn to Love Numbers. An interview with Steve Barrett, Editor-in-Chief PR Week

Steve Barett

Where is PR standing in Cannes Lions competition?

This is traditionally an advertising event. It was formerly named International Advertising Festival. It has become International Festival of Creativity to reflect the fact that it is much more than advertising with all discipline emerging. I think PR is doing better every year. PR community has done this better than last year and is a matter of learning how to enter; ad agencies are better in doing this. I was pleased with the results and we have a fantastic grand prix winner #likeagirl, created by a PR agency. Campaigns are no longer about selling more goods but more about dealing with social issues, making the world a better place. This is another theme I have seen this week. PR has won some gold, and many more silver and bronzes. PR is also achieving in other categories. This is a new development. PR agencies are recognized in mobile, in the Glass Lion category, in Media, in Promo and activation. It is still a long way to go, advertising still getting a lot of the credit. PR agencies need to do better, and enter more of their best works.

Citeste mai mult...

Jamie Oliver: Am învățat lecții puternice din greșeli

Jamie Oliver Edelman

Dacă ar fi să rezum în câteva cuvinte cum a fost discuția între Richard Edelman și Jamie Oliver atunci aș spune că a fost ca o discutie între doi grădinari în care Edelman voia să vorbească despre castravete, iar Oliver despre toată grădina. Din când în când Edelman încerca să îl aducă la subiect… Oliver nu se lăsa.
Spicuiesc mai jos câteva idei cu care am rămas de la Oliver.

Citeste mai mult...

Pharrell Williams, de vorbă cu Ryan Seacrest, gazda unor celebre emisiuni radio și TV de peste Ocean despre creativitate şi colaborare

Pharrell Williams

După primele două zile, am înţeles că oricât aş încerca, nu am cum să scap de cozi pentru a intra la cele mai importante seminarii. Noroc că noi, românii, avem experienţă în domeniu. Prin urmare, m-am trezit cu noaptea în cap, am alergat spre Palat, am ajuns înaintea cafelei şi tot nu am fost prima la rând. Pharrell Williams is trending now. :)

Citeste mai mult...

Învață a asculta ca să poți comunica!

Manson 1

Demagogul rock’n’roll, artistul, criminalul, pictorul!
Cu aceste cuvinte a fost introdus Marilyn Manson pe scena festivalului de la Cannes unde a dat o lecție de autenticitate brandurilor și agențiilor. Discuția cu Tor Myhren, Worldwide Chief Executive la Grey Group a fost una lejeră care l-a prezentat pe Manson într-o lumină neașteptată, aceea a unui artist timid, de o sinceritate debordantă, în același timp afișând o lipsă totală de modestie când venea vorba despre sex, totul atât de firesc fără să contrazică cu nimic brandul personal pe care îl afișează de atâția ani. Voi sintetiza mai jos ce m-a inspirat pe mine și cred că ne folosește nouă, celor care lucrăm în comunicare.  

Citeste mai mult...

Social media peste 10 ani

1 cannes

Adresându-se audienţei de la Cannes, Peter Kim - Chief Digital Officer Cheil Worldwide - a precizat că, în viitorul apropiat, brandurile şi agenţiile trebuie să fie cu ochii pe nisipurile mişcătoare ale social media, pentru că tendinţele sociale, economice şi tehnologice vor face ca social media tradiţionale să devină ineficiente. Şi atunci, către ce ne îndreptăm? Iată câteva predicţii despre social media pentru următorii 10 ani:

Citeste mai mult...

PR-ul și biblioteca

PR Biblioteca

Orice cuvânt creează destin (Pitagora)

În timp ce scriu acest text mă aflu în sediul celei mai vechi biblioteci universitare din țară, Biblioteca Centrală Universitară Mihai Eminescu Iași, a cărui eveniment de celebrare a 175 de ani de existență am participat ca voluntar. Aici, în sala Mihail Sadoveanu, se pot consulta colecții variate de cărți, de la beletristică până la domenii de comunicare, printre care se pot regăsi autori precum James Grunig, Edward Bernays, Scott Cutlip, Russel Conwell sau David Ogilvy.

Citeste mai mult...

Discursul public – câteva sfaturi

Public Speaking

Să vorbești în fața publicului nu e ușor. De fapt, pentru majoritatea oamenilor, vorbitul în public reprezintă una din cele mai mari fobii. De câte ori n-ai auzit - „sunt timid, mi-e rușine să vorbesc în fața tuturor”?

Așa se întâmplă și cu tine? Ești timid? Te sperie ideea de a vorbi în fața multor perechi de ochi care îți urmăresc cu atenție fiecare gest, fiecare mișcare? N-ar trebui să te temi.  Să știi că emoții au chiar și cei mai mari oratori. Toată lumea le are. Dar ei au învâțat cum să le depășească și asta poți să faci și tu. Prin exercițiu poți să depășești această barieră, poți să înveți cum să comunici exact mesajul dorit.

Citeste mai mult...

Şedinţe, şedinţe, şedinţe

meeting

Şedinţa este un foarte bun şi puternic instrument de management. Este un instrument esenţial pentru coordonarea şi armonizarea membrilor unei echipe. Totuşi, parcă se exagerează cu şedinţele astea, nu? Sunt prea multe şi par interminabile. Mănâncă foarte mult timp şi sunt plictisitoare.

Citeste mai mult...

Despre Knowledge Management

KM

Knowledge Management sună bine, sună modern, sună promițător. Multă lume vorbește despre acest concept, dar puțini înțeleg cu adevărat despre ce e vorba și și mai puțini aplică teoriile în practică.

Când a apărut conceptul de Knowledge Management, pe la sfârșitul anilor 90, a fost îmbrățișat cu mult entuziasm. Părea că e o adevărată mină de aur – cunoașterea nu numai că este o resursă inepuizabilă, dar și sporește cu atât mai mult cu cât este utilizată. Ce poate fi mai tare de atât? Ei bine, cum se întâmplă deseori, teoria e frumoasă, dar punerea ei în practică a lăsat de dorit.

Citeste mai mult...

10 lecții învățate în 2014

rares petrisor 2După ce criterii și cu ce începi să judeci un an? Care sunt reperele și standardele de referință? A fost un an mai bogat? În ce fel? Financiar, relațional, motivațional? Am învățat ceva ce ne-a schimbat fundamental? Ne-a “mișcat” ceva astfel încât 2014 să fie un an cu adevărat memorabil? Cu siguranță că da, mai ales că lucrăm cu toții într-o industrie în care memorabilitatea a început să facă parte din fișa postului. Am învățat mult și am simțit câteva lucruri ca fiind adevărate lecții în 2014, deci am toate motivele să vi le împărtășesc – fără să fiu un fan al topurilor stupide care fac vâlvă pe net – pe cele mai importante.

Citeste mai mult...

Comunicând eficient, diferențele ne apropie

Andreea MititeluO lume în care cu toții ne-am asemăna și am privi înspre aceleași direcții, prin aceleași lentile, ar fi o lume fără progres.  Din opinii care se bat cap în cap, se nasc cele mai strălucite soluții, iar din cele mai înverșunate dezbateri și negocieri, se ridică la suprafață ideile care pun lumea în mișcare. Acesta este, din punctul meu de vedere, motorașul progresului: a ști să îți asumi și să îți accepți ceea ce te face să fii diferit. De aceea, PR-istul trebuie să jongleze atent cu toate elmentele acestui fenomen, pentru a nu cădea în extrema cealaltă: conflictul.

Citeste mai mult...

PR-ul ca magie

Radu RotaruÎţi poţi trăi viaţa doar în două moduri. Sau crezi că nu există magie, sau crezi că totul e magie. (Albert Einstein)

Personal, poate nu trăiesc într-o poveste valoroasă, magică, sunt mai degrabă un personaj secundar. Așa cum și cred că ar trebui să fie un PR-ist. Să se afle în spatele unei imaginii bine construite a unui brand, a unei cauze sociale sau a unei persoane publice.

Citeste mai mult...

Cel care se vrea a fi PR-ist nu are voie să ridice din umeri

Andreea MititeluÎmi amintesc de prima oară când m-am simțit mândră de drumul pe care am ales să îl urmez la sfârșitul liceului. Eram în tren și citeam Principele lui Machiavelli, iar un domn englez, atras probabil de lectura mea, a inițiat o conversație. I-am povestit că am terminat Facultatea de Comunicare și că urmează să mă înscriu la Masteratul de Comunicare Politică, iar el m-a privit cu o mare admirație. Nu m-a întrebat nici ce scrie pe diploma mea, nici ce meserie știu să fac și nici nu a confundat relațiile publice cu relațiile cu publicul.

Citeste mai mult...

Despre cum evoluția tehnologiei setează tendințele din comunicare

Alex MihaiÎn puținul timp de când activez în domeniu am reușit să surprind diverse aspecte care reprezintă trend-uri internaționale și care sunt preluate și de către specialiștii de la noi. În prezent, ne aliniem tot mai mult la standardele internaționale din industrie, iar ultima tendință este analiza. Tot mai multe companii dedică timp și resurse financiare pentru research și sunt interesate de impactul real pe care l-a avut o campanie.

Citeste mai mult...

Există rețeta pentru o carieră de succes în PR?

Madalina BarbarasaO cariera de succes în PR nu deține o rețetă secretă, dar fiecare trebuie să își creioneze propria poveste. Absolvirea unei facultăți nu asigură un loc de muncă în domeniu dacă nu ai făcut măcar un internship în timpul facultății. Noțiunile învățate în mod teoretic sunt doar un punct de plecare, dar nu poți reuși doar cu atât în sfera PR-ului.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site