26032019

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare de brand

Sorin Trâncă: Companiile trebuie să înțeleagă că nu este corect să cumpărăm lucruri tot mai valoroase pe tot mai puțini bani

Sorin TrancaÎntr-o lume tot mai virtuală, tot mai aglomerată, și în care brandul contează peste 50% în decizia de cumpărare, un expert în branding trebuie să fie un om respectat, un specialist care să câștige cel puțin cât un avocat, fiindcă el poate crea un story cu tracțiune de vânzare pentru compania respectivă, creează valoare netă, contribuie cu cel puțin 20% la succesul afacerii în multe sectoare economice, spune Sorin Trâncă, Managing Partner la Friends\TBWA.

În ultimii 21 de ani, Sorin a lucrat la un proiect nou cam la fiecare trei zile. Crede că ceea ce dă măsura omului este calitatea ideilor sale. Și mai crede că faptele sunt mult mai importante decât vorbele, așa că încearcă să se concentreze asupra lucrurilor concrete. Îi plac oamenii și se surprinde adesea observându-i de la distanță, un lucru esențial pentru oricine lucrează în marketingul creativ. Un interviu despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională și despre valori vs comportamente.

Citeste mai mult...

Anca Rarău: Cultura organizațională este încă înțeleasă de mulți şefi de companii ca fiind setul de valori scrise pe perete

Anca Rarau

Anca Rarău are o experiență de peste 20 de ani în marketing strategic și operațional, poziționare de brand, customer experience, employer branding, research și PR. Înainte de a intra în consultanță, a deținut poziții de management în două dintre băncile de top din România - director marketing și comunicare la Banca Transilvania (9 ani), respectiv director marketing la BCR (5 ani), coordonând și lansând în piață branduri și proiecte de anvengură națională. În 2017, Anca Rarău intră în antreprenoriat, ca managing partner al SAB/ strategy+advisory+brandocracy. În 2018, Anca lansează BRANDOCRACY, un concept bazat pe metoda care abordează puterea brandului dintr-o perspectivă integrată.

Citeste mai mult...

Dochița Zenoveiov: O construcție care nu are integritate și bine în ea se va destrama mai devreme sau mai târziu

Dochita-Zenoviev

Absolventă a unui MBA, Dochița Zenoveiov are o experiență de 20 de ani în branding și marketing la client și la agenție. Dochița a intuit rolul și importanța antreprenoriatului în România încă din 2011 lansând un program pentru antreprenorii autohtoni care își doreau creșterea brandului și a vizibilității acestuia. Astăzi, agenția de branding INOVEO pe care o conduce își continuă cu rezultate foarte bune poziționarea aleasă aducând servicii inovatoare. Astfel, pe lânga branding și rebranding, agenția marchează o noutate în 2019 prin serviciile de neurobranding pe care le oferă clienților săi. Am stat de vorbă cu Dochița în speranța unui plus de înțelegere a rolului grupurilor cointeresate în procesele de relansare și conceptualizare a unui brand.

Citeste mai mult...

Dialog, integritate și asigurarea unui sens al binelui în construcția de brand. De vorbă cu Adriana Liuțe, Storience

Adriana LiuteAdriana Liuțe surprinde prin claritate, viziune şi abilitatea de a aduce probleme complexe într-un registru structurat și accesibil. Un interviu despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională, despre valori-tapet vs comportamente și despre rolul brandurilor în societate.

Adriana este Managing Partner și co-fondator al Storience, agenția de partea brandurilor bune. Cu o experiență de peste 15 ani în construit și reconstruit branduri, în marketing, comunicare internă, CSR, jurnalism de business și antreprenoriat, Adriana aduce o viziune holistică în proiectele în care se implică. Preocupată de împletirea brandingului cu sustenabilitatea, din 2018 Adriana a început un program de masterat în Resurse Sustenabile la University College London (UCL).

Citeste mai mult...

Costin Oane: Brandingul românesc are nevoie de credibilitate

Costin Oane BroHouse 2

Întreg dialogul media în jurul acestei discipline e limitat la câteva idei puține care o păstrează captivă într-o etapă de copilărie: logo, slogan, website-uri și advertising. E ca un tânăr care nu vrea să se maturizeze pentru că vrea să mai copilărească puțin. (Costin Oane, BroHouse)

Citeste mai mult...

Aneta Bogdan: Well, cam asta e drama zilnică a practicianului în branding, felul în care practica îți contrazice teoria!

Aneta Bogdan interviu

Brandurile țin de percepția publică, de raportul dintre promisiunile mesajelor corporatiste și așteptările publicului față de companii. Brandurile dau seama, în bună măsură, de sănătatea dialogului companiilor cu partenerii lor. Valoarea brandurilor și notorietatea lor sunt un diagnostic al relațiilor dintre companii și grupurile cointeresate* ale acestora. Dar cât de conștiente sunt companiile din România de nevoia de integrare a așteptărilor grupurilor cointeresate în construcția de brand? Putem vorbi deja de o cultură a brandingului în România? Înțeleg companiile din România importanța angajamentului intern față de ceea ce reprezintă un brand?

Citeste mai mult...

Horia Oane: Prețul cel mai mic e o idee proastă

Horia-Oane BroHouse

Prețul cel mai mic generează ZERO loialitate

Nu este nimic în neregulă cu ieftin! „Ieftin” este o mare valoare și servește o mare funcție. Problema cu această poziționare este atunci când „ieftin” nu înseamnă ceea ce spui cu adevărat.

Citeste mai mult...

Raluca Costache, Superbrands: Când brandurile oferă transparență, consumatorii le răsplătesc cu implicare și susținere

Raluca CostacheConform studiului Superbrands, românii cred în brandurile care le oferă calitate, siguranță, autenticitate, sinceritate, respect, integritate, provocări inteligente și experiențe inovatoare. Acestea sunt câteva dintre cele douăsprezece atribute care definesc un Superbrand în România. De-a lungul celor șapte ediții ale programului, atributele unui Superbrand s-au menținut în mare parte – unele au pierdut din atenția maximă, precum moștenirea istorică, dar au fost înlocuite cu alte elemente precum capacitatea brandului de a inova, de a oferi experiențe, de a interacționa autentic și sincer cu consumatorii lui. Raluca Costache, Superbrands Programme Coordinator in Romania, ne oferă detalii despre atributele unui superbrand în România.

Citeste mai mult...

Omul poate minți, brandul nu. De vorbă cu Ştefan Liuţe, Storience

stefan_liuteŞtefan Liute surprinde prin rafinament, vastitatea ideilor şi abilitatea de a lua forma oricărui context, disecând atent probleme complexe şi aducându-le într-un registru accesibil. Un interviu despre “mesianism corporatist”, sofisticare şi inovaţie în branding, despre simţuri şi valorificarea acestora de către branduri, dar şi despre măsura în care oamenii pot minţi brandurile şi viceversa.

 

Citeste mai mult...

GENPACT – OFFICE BRANDING. Activarea experienţei cu brandul

raluca_vasileGenpact este liderul european în servicii de reengineering şi business process management. Rebrandingul la nivel global din 2012 a venit din nevoia de a întări poziţia companiei în toate cele 12 locaţii din Europa, acolo unde Genpact este lider de necontestat al categoriei.

Citeste mai mult...

Despre cum o bere cu muşchi continuă să mobilezeze, de ani de zile, bărbaţii români!

Se spune că, în spatele unui bărbat autentic, se află întotdeauna o femeie puternică. Povestea se aplică, evident, şi în cazul singurei organizaţii din România construită să lupte pentru drepturile bărbaţilor, şi anume Organizaţia Bărbaţilor din România Bergenbier, care a fost ajutată de o armată de femei bine „antrenate” în ascunzişurile şi în subtilităţile comunicării.

Citeste mai mult...

Zbateri şi dezbateri într-ale brandingului. În dialog cu Aneta Bogdan, Brandient

aneta_bogdanDacă ar fi să-l reducem la o formulă rapid integratoare, interviul de faţă poate fi citit şi ca inventar al problemelor societăţii româneşti. Centrat îndeosebi pe problemele şi oportunităţile brandingului autohton, el clarifică, într-o manieră alertă şi sintetică, câteva dintre realităţile care au transformat România de azi într-o naţiune fără viziune, fără proiecte, fară speranţă. Fericirea este dificil de atins atunci când nu ai speranţă, spune Aneta. Relaţia noastră cu România este una de nefericire: nu ne putem mândri cu a fi romani, dimpotrivă – trebuie să „cheltuim” mai mult, să ne straduim mai tare, individual, în faţa celorlalţi cetăţeni ai lumii, fiindcă nu avem ajutorul unei naţiuni cu o imagine impecabilă şi convingătoare în lumea de azi.

Citeste mai mult...

11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan

aneta_conferintaUn search pe Google despre ‘personal branding’ returnează 8.740.000 de rezultate. Cu siguranţă nu e prima dată când auziţi de sintagmă şi cu siguranţă aveţi deja o părere mai mult sau mai puţin formată.  De la o dezbatere despre personal branding în online (Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristina Bazavan) până la brandul personal post-mortem a lui Steve Jobs. Aşa cum eu îmi amintesc de o colegă de facultate care îşi dorea să-şi facă licenţa despre brandingul personal, depunctată fiind pe motiv că nu e o temă academică.

Citeste mai mult...

Antreprenoriat şi branding, peste criză

Antreprenorii nu sunt neapărat inventatori, dar adaugă mereu ceva nou la modul cum suntem obisnuiţi să facem lucrurile. Pentru un consultant de brand, ei sunt astfel o provocare mai grea decât o corporaţie care acţionează după reguli şi proceduri, dar şi o sursă de prospeţime şi de alertă intelectuală.

Citeste mai mult...

Senzaţii tari româneşti la Cannes, marca McCann Erickson

rom1"Eu personal am o istorie foarte lungă cu acest produs şi sunt foarte mândru că steagul românesc, şi pe produs, şi la propriu, în numele noastre a fluturat săptămâna trecută la Cannes”. Cu această afirmaţie Bogdan Enoiu, Managing Director, McCann Erickson, a deschis o conferinţă de presă organizată ieri de McCann PR pentru sărbătorirea celor 9 trofee pe care McCann Erickson le-a adus pentru Campania ”American ROM” dar şi pentru România, în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions.

Citeste mai mult...

‘In brand we trust’. Despre Branding şi Integritate, pe la noi şi pe la alţii

aneta_bogdanBrandingul este cea mai simplă, la îndemână, directă formă de expresie a integrităţii unui produs, a unui serviciu sau a unei companii, fiindcă brandul este un contract de certitudine şi o promisiune de valoare care se susţine prin proba faptelor. Promisiunea unui brand, neprobată sau infirmată prin faptele brandului respectiv, se întoarce ca un bumerang împotriva acestuia. Integritatea este şi trebuie privită în primul rând ca adevărul interior al businessului şi de abia apoi, ca imagine, aratată celorlalţi, în afară. Integritatea este despre a-ţi spune ţie, în primul rând, adevărul despre tine, şi de abia apoi, de a-l spune celorlalţi.

Citeste mai mult...

Dan Luca, Euractiv: Poziţionare şi branding în afacerile europene

Având în vedere dinamica legislativă comunitară, complexitatea deciziilor din sfera europeană şi „jungla” entităţilor reprezentate în Bruxelles, estimez o coagulare a multor grupuri de interese existente sub branduri mult mai clare, accesibile ca înţelegere nu doar specialiştilor europeni, dar şi publicului larg.

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2