25092017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR

Opinia unui PR Millennials: Comunicarea Internă

Radu Rotaru 3Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă pentru orice tip de organizație. Fară oameni specializați în profesia lor, educați și motivați din punct de vedere intelectual pentru a obține rezultate, o companie nu va reuși.

Citeste mai mult...

PR-ul și biblioteca

PR Biblioteca

Orice cuvânt creează destin (Pitagora)

În timp ce scriu acest text mă aflu în sediul celei mai vechi biblioteci universitare din țară, Biblioteca Centrală Universitară Mihai Eminescu Iași, a cărui eveniment de celebrare a 175 de ani de existență am participat ca voluntar. Aici, în sala Mihail Sadoveanu, se pot consulta colecții variate de cărți, de la beletristică până la domenii de comunicare, printre care se pot regăsi autori precum James Grunig, Edward Bernays, Scott Cutlip, Russel Conwell sau David Ogilvy.

Citeste mai mult...

Comunicând eficient, diferențele ne apropie

Andreea MititeluO lume în care cu toții ne-am asemăna și am privi înspre aceleași direcții, prin aceleași lentile, ar fi o lume fără progres.  Din opinii care se bat cap în cap, se nasc cele mai strălucite soluții, iar din cele mai înverșunate dezbateri și negocieri, se ridică la suprafață ideile care pun lumea în mișcare. Acesta este, din punctul meu de vedere, motorașul progresului: a ști să îți asumi și să îți accepți ceea ce te face să fii diferit. De aceea, PR-istul trebuie să jongleze atent cu toate elmentele acestui fenomen, pentru a nu cădea în extrema cealaltă: conflictul.

Citeste mai mult...

PR-ul ca magie

Radu RotaruÎţi poţi trăi viaţa doar în două moduri. Sau crezi că nu există magie, sau crezi că totul e magie. (Albert Einstein)

Personal, poate nu trăiesc într-o poveste valoroasă, magică, sunt mai degrabă un personaj secundar. Așa cum și cred că ar trebui să fie un PR-ist. Să se afle în spatele unei imaginii bine construite a unui brand, a unei cauze sociale sau a unei persoane publice.

Citeste mai mult...

Cel care se vrea a fi PR-ist nu are voie să ridice din umeri

Andreea MititeluÎmi amintesc de prima oară când m-am simțit mândră de drumul pe care am ales să îl urmez la sfârșitul liceului. Eram în tren și citeam Principele lui Machiavelli, iar un domn englez, atras probabil de lectura mea, a inițiat o conversație. I-am povestit că am terminat Facultatea de Comunicare și că urmează să mă înscriu la Masteratul de Comunicare Politică, iar el m-a privit cu o mare admirație. Nu m-a întrebat nici ce scrie pe diploma mea, nici ce meserie știu să fac și nici nu a confundat relațiile publice cu relațiile cu publicul.

Citeste mai mult...

Despre cum evoluția tehnologiei setează tendințele din comunicare

Alex MihaiÎn puținul timp de când activez în domeniu am reușit să surprind diverse aspecte care reprezintă trend-uri internaționale și care sunt preluate și de către specialiștii de la noi. În prezent, ne aliniem tot mai mult la standardele internaționale din industrie, iar ultima tendință este analiza. Tot mai multe companii dedică timp și resurse financiare pentru research și sunt interesate de impactul real pe care l-a avut o campanie.

Citeste mai mult...

Există rețeta pentru o carieră de succes în PR?

Madalina BarbarasaO cariera de succes în PR nu deține o rețetă secretă, dar fiecare trebuie să își creioneze propria poveste. Absolvirea unei facultăți nu asigură un loc de muncă în domeniu dacă nu ai făcut măcar un internship în timpul facultății. Noțiunile învățate în mod teoretic sunt doar un punct de plecare, dar nu poți reuși doar cu atât în sfera PR-ului.

Citeste mai mult...

O privire din interior în industria de PR din afară

olivia_sanduCred cu putere că în viață trebuie să-ți creezi singur oportunitățile. Încă de când am constatat că sunt pasionată de relații publice și am decis că aceasta este domeniul în care vreau să profesez, mă provoc zilnic spre dezvoltare. Aceeași convingere m-a condus în fața biroul de burse, solicitând posibilitatea de a accesa o experiență internațională. Nu am stat mult pe gânduri atunci când, după procesul de selecție, a trebuit să aleg destinația și organizația-gazdă pentru acest plasament. Am ales U.K., țara despre care am considerat că are de oferit multe lecții despre PR la nivel organizațional, dar și despre brand la nivel de țară.

 

Citeste mai mult...

PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

cristina_gambaEste minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.

Citeste mai mult...

Povestea mea de PR

alina_sanduAş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.

Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.

Citeste mai mult...

PR 3.0 prin ochii unui novice

miruna_popazuPR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune în PR

mihaela_tabacO lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.

Citeste mai mult...

PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

cosmina_tapliucPR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR

raisa_beicuPentru a-mi expune viziunea asupra industriei autohtone, voi pleca de la ceea ce, în opinia mea, reprezintă amprenta domeniului în zilele de astăzi: PR means people relations! Aşadar, depăşesc sfera clasică impusă de teoreticieni precum Rex Harlow, care spuneau că relaţiile publice reprezintă funcţia managerială distinctă care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie, o companie sau instituţie şi publicul ei.

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR?

bianca_budaiNu de puţine ori mi s-a întâmplat să fiu întrebată de către bunici “ce voi face eu în urma facultăţii acesteia”? Faptul că le spun că sunt pe cale să devin licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, nu-i ajută să înţeleagă ce urmează să fac eu mai precis. “Apucă-te de treburi serioase că n-o să ai cu ce să-ţi întreţii familia!”, aud de nenumarate ori în discuţiile legate de studiile mele, pe care le port cu ei.

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune … în PR

alexandra_maierÎntâi te caută lumea PR-ului. De ce să nu recunoaştem, e un domeniu care sună spectaculos pentru un absolvent de liceu (până la urmă are şi el specialistul lui în relaţii publice): organizare de evenimente, politici publice, campanii, strategii...iar dacă mai ai o oarecare experienţă de voluntariat, domeniul acesta nu are cum să nu te prindă.

Citeste mai mult...

Relaţiile publice – între aparenţă şi realitate

milena_goreaÎmi imaginez acest început ca pe o secvenţă din acele filme americane de acţiune, realizate şi adaptate după reviste de benzi desenate sau după romane ştiinţifico-fantastice, în care imaginea e fugitivă, puternică, explozivă şi te zăpăceşte total ca telespectator. Îmi doresc un început abrupt, în care îmi închipui toate cunoştinţele mele despre relaţii publice, în care o cameră imaginară aleargă prin mintea mea şi prin mintea oamenilor de pe stradă, căutând să surprindă ideile pe care le au despre relaţii publice.

Citeste mai mult...

Industria de PR şi etica: un ceas cu două cadrane?

andra_avramInaugurăm astăzi rubrica "Juniori despre PR", un proiect născut la intersecţia unei propuneri generoase venite din partea Alinei Dolea, cadru didactic asociat la FCRP şi SNSPA, şi un proiect mai vechi al redacţiei PR Romania de a da o voce tinerilor comunicatori în paginile acestui portal. Micile eseurile incluse în acestă rubrică sunt semnate de tineri aspiranţi la o carieră în PR şi oglindesc spiritul unei generaţii, cu aspiraţiile şi temerile ei profesionale. Credem cu tărie că industria de relaţii publice are nevoie de acest dialog cu tânara generaţie. Şi începem astăzi acest demers în care sperăm să vă angajaţi şi voi, tineri şi practicieni deopotrivă .

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site