22102017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR În căutarea unei lumi mai bune în PR

În căutarea unei lumi mai bune în PR

mihaela_tabacO lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.



Dacă ar fi să rezumăm în câteva cuvinte lumea PR-ului, nu ne-am lipsi de cuvintele public, organizaţie, comunicare, respect, etică, creativitate, legături, cooperare, interese, management, informaţii. Fără a ataşa cuvintele însă, rămân practicile de PR, care sunt considerate a fi mai bune sau mai rele, în funcţie de domeniu, de context sau de dorinţele exprimate ale unei organizaţii. Practica este cea care aduce un aport subtanţial în construirea reputaţiei unei companii sau în satisfacerea unor aşteptări. Aşadar, o lume bună poate fi mai bună dacă o vom trece prin filtrul PR-ului. Dincolo de cunoştinţele de bază, PR-ul aduce cu sine construcţia unei industrii care nu aşteaptă de la o organizaţie sau entitate decât ceea ce ar trebui să fie evident.

PR-ul înseamnă de fapt crearea unei lumi mai bune. În momentul în care ceea ce faci şi ceea ce spui sunt în armonie, lucrurile devin mai simple, pline de înţeles atât pentru publicul ţintă, cât şi pentru tine, organizaţie sau entitate fiind. Conştientizarea procesului este primul pas în elaborarea unei strategii în PR. Fără a acorda o mare importanţă acestui aspect, cu toţii am fost sau suntem în situaţia de a comunica despre noi sau despre organizaţiile în care activăm. Acesta este, desigur, unul dintre primele semne ale prezenţei PR-ului. Înainte de a te hotărî dacă doreşti să îl incluzi în planurile tale de business, PR-ul îşi face simţită „prezenţa”. O lume mai bună nu ar exista dacă noi nu am comunica zilnic despre ceea ce facem, ceea ce dorim să mai facem, ce dorinţe avem, pe cine vrem să atingem prin ceea ce susţinem. Am comunicat înainte de a exista un termen pentru acest fapt. O lume mai bună a fost creată pentru că procesului de comunicare i s-a adus ceva în plus: responsabilitate, creaţie prin cuvinte şi putere.

Construirea unei reputaţii face parte din spectrul de interes al PR-ului. PR-ul, pe scurt, este despre reputaţie. Înţelegerea fiecărei nevoi a fiecărui public ţintă este unul dintre conceptele cheie care duc la construirea unei reputaţii. Însumarea atenţiilor acordate în mod particular va duce la întregirea unei lumi vitale în acest domeniu. Efortul susţinut de a stabili şi de a menţine relaţii sănătoase nu face decât obiectul oricărei prietenii frumoase şi creatoare de conţinut.

Da, PR-ul poate fi considerat „omul de legătură” în crearea unor prietenii între organizaţii şi publicuri. Dincolo de asta, omului de PR îi putem acorda mai multe titluri, dincolo de cele evident: planificator, sfătuitor, performant, interesat şi interesant, un bun reprezentant, proactiv, credibil, creator. Mai simplu de-atât, omul de PR este precum un actor care îşi aplică tacticile, talentul şi cunoştinteţele în funcţie de piesă, respectiv de organizaţie. În final, ceea ce contează cel mai mult este ca piesa să iasă impecabil, pentru a putea face parte dintr-o lume bună bună  a PR-ului. Totul depinde de context, de creator şi de şansa de a face lucruri potrivite în momente potrivite. Desigur, uneori cel mai greu este să observi ceea ce este deja evident, şi anume rolul comunicării în orice industrie, în orice lume.

O lume mai bună poate deveni şi mai bună prin dedicare şi multă muncă. A comunica într-o organizaţie, atât intern, cât şi extern, implică armonie şi eficienţă cu scopul de a crea o bază stabilă în dezvoltarea relaţiilor cu grupurile din jur, de care ea este dependentă. Această dependenţă este cea care indică premisele activităţilor de PR şi conduce la evidenţierea unei lumi mai bune.

PR-ul este bun atâta timp cât este folosit atunci când trebuie, în contextul potrivit şi, mai ales, atunci când se adresează persoanelor potrivite. A întări relaţii, a crea o reputaţie de succes şi a inspira încredere este o formă de a crea o altfel de lume în PR şi de a fi autentic.  În România, lumea PR-ului este selectivă şi exigentă, iar spiritul nostru optimist şi plin de viaţă a contribuit la conturarea „format-ului” conceptului în sine şi a practicilor. Suntem martorii şi părtaşii unei lumi care s-a născut din nevoie şi din entuziasmul de a comunica despre ceea ce facem, ceea ce nu poate fi decât un lucru bun, în ansamblu.



Mihaela Tabac este o tânără pasionată de comunicare, proaspăt absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA. Consideră că a făcut o alegere bună alegând această sferă şi aşteaptă cu nerăbdare să experimenteze pe deplin viaţa diversificată şi plină de surprize a PR-ului, din toate punctele de vedere.


Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site