22102017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

cristina_gambaEste minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.

PR!!!!!!

Ce a însemnat pentru mine PR-ul în facultate


Atunci când am luat decizia să susţin examenul la specializarea „Comunicare şi Relaţii Publice”, ştiam că după absolvire voi fi purtător de cuvânt, într-o instituţie. Însă, în primul an de facultate, am conştientizat complexitatea domeniului şi ce înseamnă PR. De-a lungul celor 3 ani de studiu, am învăţat despre competenţele, activităţile şi aria de expertiză a unui specialist în PR. Mi-am creat şi dezvoltat o bază educaţională a domeniului „comunicare şi relaţii publice”. Pe atunci, în jurul PR-ului, pe care credeam că l-am înţeles, gravitau noţiuni precum: opinie publică, spaţiul public, MBO, SWOT, teoria glonţului magic, axiomele şi funcţiile comunicării, bruiaj, codificare, proxemică, kinezică şi comunicare interpersonală.

PR?!

Schimbare la 180 ... PR-ul de agenţie


PR-ul de agenţie a venit ca un duş rece, care a resetat aproape tot ce credeam că ştiu despre această meserie. O muncă de consultanţă care depăşeşte programul normal al unei zile de muncă, uneori şi în weekend, şi în care imaginaţia şi creativitatea trebuie raportate la bugete reale. Am început să învăţ business-ul clientului, tendinţele din piaţa respectivă, să construiesc şi să dezvolt relaţii cu jurnaliştii cheie. PR-ul, într-o agenţie, reprezintă cercetare, know-how, consiliere în imagine şi managementul reputaţiei. Este un job în real time. În vocabularul standard au intrat alţi termeni precum: pitch de presă, share of voice, influenţatori, ROI, OTS, OTH, reach, rate card, tone of voice sau media coverage.

Un gând pentru studenţi


Îi sfătuiesc pe cei ce se îndreaptă spre o carieră în PR, să se autodescopere, în primul rând, ca să îşi definească un brand personal, o identitate.

Este foarte important să facă programe de internship sau să lucreze part-time încă din primul an de facultate, chiar dacă efortul este mai mare, recompensele sunt nepreţuite. Este un avantaj imens să înţeleagă încă de la început ce înseamnă această meserie de la practicieni şi printr-o practică directă pe brand-uri reale.

De asemenea, este important să studieze ramurile PR-lui care chiar contează în această meserie şi să îşi aleagă un mentor.


Cristina Gâmbă are 24 de ani, este absolventă a Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi, în prezent, urmează un masterat în „Comunicare şi Comportament Organizaţional” la S.N.S.P.A., Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice. În prezent, Cristina este PR Account Executive la Confident Communications.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site