18082017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR Povestea mea de PR

Povestea mea de PR

alina_sanduAş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.

Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.

Aici şi-a dezvoltat abilităţile de lucru în echipă, a învăţat ce însemnă practic domeniul relaţiilor publice şi a făcut parte din proiecte măreţe. După două internship-uri solicitante, a înţeles că în sfârşit e pregătit să păşească cu adevărat în lumea comunicării şi a strategiilor de brand, a comunicării online şi a relaţiilor cu presa. Pentru că a făcut din toate câte puţin în cochetul boutique de PR la care a ajuns: White PR.

Povestea e a mea şi simt că abia a început, deşi au trecut 4 ani de când am păşit cu încredere la primul curs de relaţii publice. Acum lucrez la strategii de brand, gestionez conturi importante de PR şi pot să spun că am învăţat cu adevărat ce presupune munca de specialist în relaţii publice. Sunt convinsă că vor mai fi multe de aflat şi cred că asta e şi bucuria: în domeniul nostru niciodată nu poţi spune ca ştii tot! Mereu vei avea de învăţat lucruri noi de la clienţii tăi, de la colaboratori, parteneri şi mai ales… de la tine. Vei putea să te surprinzi constant cu ideile pe care le aşterni pe hârtie după un brainstorming sau vei fi dezamăgit că nu ai nicio propunere interesanta de oferit. Dar vei reuşi să făci asta, dacă iubeşti cu adevărat job-ul tău, dacă orele de lucru zboară şi simţi nevoia să îţi dedici şi din timpul personal proiectelor pe care vrei să le dezvolţi.  

Dar să nu crezi că totul e aşa cum visezi de la bun început, lucrurile vin în timp şi aşa cum era de aşteptat, cu multă muncă. Primele luni de lucru sunt cele mai grele, trebuie să înveţi totul şi să înţelegi că nu e chiar aşa cum citeai în cărţile de la facultate, că lucrurile se petrec rapid şi că trebuie să te mişti odată cu ele. Dar, din fericire, totul se învaţă şi pentru cineva la început de drum, o agenţie de PR nu foarte mare e start-ul perfect, pentru că aici am avut constant pe cineva care să mă îndrume, care să îmi ofere timpul şi încrederea de care aveam nevoie să mă dezvolt. Am avut libertatea de a iniţia proiecte, idei de evenimente pe care apoi le-am văzut implementate. E incredibilă satisfacţia de a primi feedback din partea clienţilor tăi în care ţi se confirmă cât de apreciate sunt rezultatele tale şi că aşteaptă cu nerăbdare următorul proiect. Pentru că totul în PR se rezumă la a lucra cu oamenii şi pentru ei. Nu voi insista asupra importanţei unei relaţii foarte bune cu toată reţeaua ta de conexiuni, deja ştim că e un must pentru o carieră de succes, dar aş vrea să reamintesc că uneori clientul tău nu ştie de ce are nevoie sau pur şi simplu nu poate exprima nevoile companiei lui - atunci intervii tu şi anticipezi. Abia atunci simţi cu adevărat că eşti omul pe care el se poate baza oricând.

Ştiu  că se spune că ar trebui să faci ce îţi place, dar cred că mai potrivit ar fi să găseşti în fiecare lucru pe care îl faci ceva care să îţi placă, aşa ai ocazia să îţi creezi mereu activităţi în care crezi, proiecte ambiţioase, cu paşi mici, pentru că puţini sunt cei care au atins din start culmea succesului. Aşa e şi în PR: prin perseverenţă, multă muncă şi mai ales pasiune pentru comunicare vei obţine rezultatele pe care le vrei.

Asta a fost povestea mea şi o închin primului meu an de lucru în domeniul relaţiilor publice.  Un an frumos, plin de realizări!



Sunt un om la început de drum, pe căile PR-ului şi comunicării. Am absolvit Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, am fost membru Voluntari pentru Idei şi Proiecte, Business Developer la Next Brands iar acum sunt cu mândrie o parte importantă a agenţiei White PR: sunt omul cu ideile creative şi strategiile de social media.

Relaţiile publice sunt ca prietena ta cea mai bună care te reprezintă şi îţi ia aparea atunci când tu nu poţi. Asta le spun celor care încă mă întreabă “dar ce înseamnă relaţii publice?”.



Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site