19082017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Incredere si PR

Laura Sgârcitu: Spune ce faci şi fă ceea ce spui că faci

Laura Sgarcitu 2

Profesionistul în relaţii publice trebuie să poată avea un cuvânt important de spus în felul în care liderii şi companiile comunică, e moralmente obligat să facă diferenţa prin generarea de conţinut valoros, adaptat audienţei dar mai ales corect. Relaţiile publice pot juca un rol important în noua ecuaţie, dacă îşi reevaluează onest rolul de generator de informaţie curată şi completă – Laura Sgârcitu, consultant în dezvoltare durabilă, în dosarul PR România.

Citeste mai mult...

Tereza Tranakas, Oxygen: Să punem miza în mod aprioric pe transparență

Tereza Tranakas 3

În epoca actuală, cea a post-adevărului, în care emoția poate inclusiv câștiga alegeri prezidențiale, trebuie luat în calcul faptul că publicul a devenit mai sensibil și mai selectiv în ceea ce privește consumul de informație. În acest context, a devenit util și necesar să diversificăm canalele de comunicare, atât online, cât și offline, și să punem miza în mod aprioric pe transparență - Tereza Tranakas, Managing Partner OXYGEN, în dosarul PR România, episodul 7.

Citeste mai mult...

Să avem încredere. În încredere.

Catrinel Burghelea 3

Edelman Trust Barometer 2017 a arătat că am atins un minim istoric al încrederii. Că încrederea în organizații este în scădere nu este o surpriză și nici o noutate. Însă amploarea lipsei de încredere pe care o măsoară studiul este îngrijorătoare. Ne aflăm într-o criză a încrederii și într-o criză a reputației organizațiilor.

Citeste mai mult...

Robert Uzună: Trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă

Robert Uzuna 2Paradigmele clasice de comunicare sunt puse sub semnul întrebării şi nu exclud ca din aceasta să apară noi norme, mai mult sau mai puţin formale, de comunicare. Ca şi când nu ar fi fost suficientă presiune, trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă. Aşa încât cred că nu ar trebui să ne „aşezam prea comod“ – Robert Uzună, Corporate Affairs Director la URSUS Breweries, în dosarul PR România, episodul 6.

Citeste mai mult...

Ana-Maria Diceanu: Trebuie să învăţam să ne salvăm de la înecul în ştiri false creând reflexul de a chestiona orice informaţie primită

Ana Maria -DiceanuLupta împotriva minciunii nu trebuie să fie doar efortul unei bresle. Cred că este important ca fiecare dintre noi să-şi înţeleagă rolul în stoparea informaţiei false, pentru că fiecare are la dispoziţie instrumente diferite prin care poate face asta – Ana-Maria Diceanu, Senior Partner GMP PR, în dosarul PR România, episodul 5.

Citeste mai mult...

Magda Bunea: Nu vom spune că PR-ul salvează lumea, dar comunicarea, da!

Magda BuneaWinston Churchill a zis că minciuna a făcut deja ocolul lumii până când adevărul reușește să își tragă pantalonii. E de remarcat că a zis asta când ocolul se măsura în km/ora nu în GB pe secundă. Și când era de neconceput să apari fără pantaloni. Well, times they are changing`, vorba lui Dylan.  Acu, pe cale de consecință, să fie pragmatic să spui adevărul gol-goluț? (sic!) – Magda Bunea, în dosarul PR România, episodul 4.

Citeste mai mult...

Rareş Petrişor: Dacă ne pierdem aura de ‘furnizori de autenticitate’, pierdem totul

rares petrisor 2PR-istul trebuie să-și încurajeze clienții să întrevadă cum o comunicare autentică, conformă parametrilor axiologici, orientată către beneficiul omului (a vieții, în general), este singurul mod pe care se poate construi o comunicare strategică pe termen lung - Rareș Petrișor. 

Citeste mai mult...

Gabriela Lungu: Trebuie să ne facem meseria mult mai bine, mai curajos şi mai riguros

Gabriela Lungu 6Partea a doua a serialului PR Romania aduce perspective noi în dezbatere. Ce implicaţii practice are adâncirea crizei de încredere pentru industria de comunicare? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Gabriela Lungu, Integrated Creative Leader, crede că fiecare om din breaslă trebuie să decidă dacă vrea să fie parte din problema sau din soluţie, dacă vrea să profite de faptul că minciuna spusă cu aplomb pare să funcţioneze (cel puţin pe termen scurt), sau dimpotrivă, vrea să corecteze percepţiile, să restabilească adevărul, să readucă faptele reale la nivelul de respect de care se bucurau odată.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: Utilizarea iresponsabilă a resurselor de încredere pare că a avut un efect similar cu utilizarea iresponsabilă a resurselor planetei - un uriaş de 'minciunizare' globală

Crenguta Rosu 4

Evenimentele recente aruncă o lumină nouă asupra unor teme brizante din registrul comunicatorului. Nivelul scăzut de încredere în instituţii revine acut în actualitate. Post-adevărul pare semnul global al neîncrederii şi incapacităţii instituţiilor de a purta un dialog autentic. În aceaste circumstanţe, cred că merită să ne întrebăm ce avem de făcut noi, comunicatorii. Putem lupta eficient împotriva neonestității? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Putem sprijini o schimbare de paradigmă în discursul liderilor? Interviul acordat de Crenguţa Roşu este primul episod dintr-o serie de dialoguri pe care le-am iniţiat în speranţa unui plus de înţelegere a rolului comunicatorului în mecanismul încrederii. Sperăm să vă inspire! (Dana Oancea)

Citeste mai mult...

Autenticitate și integritate în discursul liderilor. Rolul consultantului de PR

Catalina Rousseau 2

Cum percepem liderul lumii contemporane prin discursul public și unde îl situăm mai bine,  între vocație și aspirație, între oratorie și improvizație. Probabil contextul relevant este cel politic, care expune cel mai mult discursul public analizei autenticității și integrității.

Citeste mai mult...

Valeria Tudor: În lumea în care imaginea unei companii poate atârna de un fir de ață, comunicatorii devin un fel de vraci

Valeria Tudor 3

Personajele se schimbă, însă istoria ne-a demonstrat deja că scenariile se repetă. Deși greu de anticipat, rezultatele nu sunt tocmai neașteptate. De aici și investițiile colosale în research și analiză. Companiile mari caută să indentifice anumite pattern-uri și chiar reușesc să intuiască fenomenele de pe piață – Valeria Tudor, PR Consultant, The House PR Agency, în dosarul PR Romania, episodul XIV.

Citeste mai mult...

Andreea Leonte, McCannPR: Omul de PR este un creator de conţinut strategic

andreea leonte 3Omul de PR nu mai împinge mesaje consumatorilor, care au descoperit că au ceva de spus şi miros imediat lipsa de transparenţă pe care au grijă s-o amendeze. Omul de PR este un creator de conţinut strategic, care ascultă consumatorul şi îi oferă acele poveşti de care are nevoie exact când are nevoie – Andreea Leonte, Creative & Strategy Director MCCANNPR, în dosarul PR Romania, episodul XIII.

Citeste mai mult...

Virginia Oțel, Garanti Bank: Dacă liderul comunică transparent, are mai mari şanse să câştige încrederea audienţei

Virginia OtelNoi în banking am spus de-a lungul ultimilor ani că perioada de criză la nivel mondial a venit și cu oportunități, printre care reechilibrarea și curățirea portofoliilor și activelor toxice. S-au folosit comparații precum cea mai turbulentă perioadă a ultimelor câteva decenii, dacă nu chiar a ultimului secol. Managementul de criză s-a dovedit a fi în topul strategiilor necesare în comunicare. Încrederea nu poate fi construită sau restaurată în orice, altfel criza nu ar fi luat amploare. Cel puțin noi, în domeniul bancar, lucrăm cu încrederea clienților. Este activul de care depinde activitatea noastră - Virginia Oțel, Communication Leader Garanti Bank, în dosarul PR Romania, episodul XII.  

Citeste mai mult...

Despre Încredere, Managementul Reputației, Mary Poppins

Paul Kasprovschi

Mutatis mutandis – suntem relevanți pentru clienții noștri atunci când putem să generăm un produs modern și complet care presupune să ne ascultăm publicul, prin instrumente de cercetare. Avem metodă și capacități multi-disciplinare să transformăm rezultatele cercetării în soluții de impact și pentru obiectivele de business ale clientului, și pentru agenda socială publicului său. Și nu în ultimul rând, știm să spunem povești ca Mary Poppins (varianta Disney) - Paul Kasprovschi, Senior Consultant Graffiti PR, în dosarul PR Romania, episodul XI.  

Citeste mai mult...

Oana Gorbănescu, EY România: Dacă sfetnicii nu-i spun împăratului că e gol, mulţimea o va striga în gura mare

Oana Gorbanescu

PR-ul trebuie să facă un efort de conştientizare în rândurile liderilor care sunt tentaţi să intre în această spirală a vorbelor, pentru a le prezenta riscurile de imagine. Cei mai mulţi oameni aflaţi la vârf se simt permanent în atenţia fie a presei, a angajaţilor, a clienţilor sau a celor de acelaşi calibru cu ei. Când eşti autentic şi ceea ce spui se bazează pe ceea ce faci, interacțiunea cu audienţele-țintă devine una naturală şi fluentă - Oana Gorbănescu, Corporate Communication Officer la EY România, în dosarul PR Romania, episodul X.   

Citeste mai mult...

PR este foarte rar un trend setter, de obicei este trend adapter

rares petrisor 2Faptul că încrederea poate fi recâștigată nu înseamnă că noi putem face asta. Că, în mod automat, un comunicator desăvârșit este acest guru al mecanismelor complexe – sociale, economice, emoționale – care construiesc sau reconstruiesc, după caz, fragila structură a încrederii. (Rareş Petrişor)

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site