19032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani

Reflecții după 25 de ani de antreprenoriat. În dialog cu Cătălina Rouseau, President BDR Associates Communication Group

Catalina Rousseau BDR Associates

Cătălina Rousseau este comunicatorul care preferă răspunsurile clare şi fără echivocuri. În noiembrie 2020 s-au împlinit 25 de ani de când a fondat BDR Associates, agenţie independentă de relaţii publice şi unul dintre pionierii industriei locale de profil. Un model antreprenorial ‘de cursă lungă’ care a reuşit să-şi extindă operaţiunile chiar şi dincolo de graniţele României, bucurându-se constant de afilierea la reţeaua internaţională Hill+Knowlton. Am stat de vorbă cu Cătălina despre ce mai înseamnă să fii comunicator în România de azi, despre începuturi, antreprenoriat şi pionierat într-o industrie tânără, toate extrase dintr-un parcurs profesional remarcabil care acoperă un interval de un sfert de secol.

Citeste mai mult...

Otilia, enigma și idiotul

Magdea-Bunea 2

Cantitatea de informație transmisă e invers proporțională cu gradul ei de previzibilitate – e o lege pe care am învățat-o în Facultatea de Electronică. Titlul e destul de imprevizibil, așa că musai să fac cumva să găsească cititorul ceva cantitate – și calitate! – în ce scriu aici. Are imprevizibilitatea vreo legătură cu modul în care învață adulții? Din experiența mea de mulți ani în situații de învățare cu adulți, reiese că are. La un curs despre managementul schimbării cu absolvenții unui master în administrație din UK, unul din participanți a ținut să îmi spună că e prima dată cînd nu i-a venit să adoarmă pentru că nu putea să prevadă ce urmează și se vădise că merita să fie atent la ce o să mai spun, ce o să mai facem, ce o să mai învețe, ce o să mai descopere că poate face, și va face.

Citeste mai mult...

Costin Oane: A fi invizibil e mult mai rău decât a eșua

Costin-Oane---BroHouse

Marele tău blestem: ești practic invizibil. Dacă nu ai reușit să monetizezi, să atingi obiectivele propuse, e aproape întotdeauna dintr-un singur motiv: oamenii nu te cunosc, nu știu nimic despre tine. Nu exiști.

Oricine ești și orice ai face, munca ta numărul unu este de îti construiești credibilitatea și vizibilitatea în această junglă aglomerată. Din păcate, pe măsură ce lumea devine tot mai competitivă, iar tot mai multe branduri se dedică misiunii de a crea relații cu consumatorii lor, observ tot mai multe companii faine care se confruntă cu blestemul invizibilității.

Citeste mai mult...

Egalitatea de gen în tech. De vorbă cu Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Simona PanaitCum ați descrie cariera unei femei în industria tehnologică?

Interesantă, provocatoare și dinamică. Industria tehnologică este în continuă schimbare și asta cred că o face una dintre cele mai interesante, atât din punctul de vedere al produselor care apar și progresează rapid, cât și din cel al utilizatorilor. Deși industria tech poate părea dedicată bărbaților, în ultima perioadă aportul femeilor a devenit unul esențial.

Citeste mai mult...

Cum se fac jocurile în industria de gaming

Constantin MagdalinaUn sector al industriei de IT&C atrage tot mai mult atenția în România – sectorul de gaming. Potrivit unui studiu privind veniturile din gaming realizate de 100 de țări din lume, în 2016 România era pe locul 47 la nivel mondial și pe locul 4 în Europa de Est cu 153 milioane euro. Circa 7.000 dintre cei peste 100.000 de angajați din industria IT&C lucrează în prezent în sectorul de gaming, la nivel local fiind aproximativ 50 de studiouri de jocuri.

Citeste mai mult...

Costin Oane: Când resursele umane vor da mâna cu brandingul, se vor întâmpla minuni

Costin Oane BroHouse

Costin Oane conduce studio-ul de design și branding, pe care l-a „botezat” BroHouse, fiind în fond un business de familie și care s-a născut din povestea de viață a lui și a fratelui său geamăn Horia. Împreună au o experiență de peste 8 ani si studii de branding în Anglia. Portofoliul de clienţi BroHouse cuprinde nume din ce în ce mai mari din online-ul autohton şi internațional. Prin serviciile lor, echipa BroHouse încercă să ajute brandurile să își găsească și să-și exprime vocea și personalitatea lor.

Citeste mai mult...

Stela Toderaşcu, AVON: Eficient în CSR înseamnă să ştii că ai proiectul potrivit, la locul potrivit

Stela ToderascuNe-am propus să descoperim cum este să faci CSR pentru femei, iar cea care ne-a împărtăşit povestea AVON a fost Stela Toderaşcu. În urmă cu 12 ani, Stela îşi începea cariera alături de AVON în rolul de Marketing Coordinator pentru biroul din Republica Moldova. În 2005, a organizat primul marş Roz cu ocazia lansării campaniei împotriva cancerului la sân. Mutarea la Bucureşti a survenit în 2008, când a preluat poziţia de PR&Advertising Manager. De la finalul lui 2015, Stela este Commercial Marketing Manager pentru AVON România și Moldova. A urmat cursurile unei facultăţi economice, iar până atunci s-a ocupat de muzică :).

Citeste mai mult...

Raluca Ene, Chapter 4: Longevitatea ta ca antreprenor vine din etică și din luciditate

Raluca Ene 2Pe Raluca Ene am cunoscut-o acum patru ani, undeva la debutul parcursului ei profesional alături de Chapter 4. Mi-o amintesc pe Raluca cum pregătea de zor cele necesare pentru lansarea unui noi business antreprenorial în industria autohtonă de PR. Au trecut 4 ani de proiecte interesante şi numeroase provocări antreprenoriale, un moment bun să povestim pe îndelete despre Chapter 4, dar şi despre relaţia Ralucăi cu antreprenoriatul.  

Citeste mai mult...

Despre pionierat şi antreprenoriat în comunicarea strategică. De vorbă cu Cătălina Rousseau, BDR Associates

Catalina Rousseau 3

Cătălina Rousseau este comunicatorul care preferă răspunsurile clare, oneste şi fără echivocuri. În noiembrie 2015 s-au împlinit 20 de ani de când a fondat BDR Associates, agenţie independentă de relaţii publice şi unul dintre pionierii şi liderii constanţi ai industriei locale de profil. Un model antreprenorial ‘de cursă lungă’ care a reuşit să-şi extindă operaţiunile chiar şi dincolo de graniţele României, bucurându-se constant de respectul şi afilierea la reţeaua internaţională Hill+Knowlton Strategies. Am stat de vorbă cu Cătălina despre ce mai înseamnă să fii comunicator în România de azi, despre antreprenoriat şi pionierat într-o industrie tânără, toate extrase dintr-un parcurs profesional remarcabil care acoperă un interval de aproape un sfert de secol.

Citeste mai mult...

Roxana Grigorean, Samsung: Curajul în comunicare înseamnă să te apropii într-un mod real și relevant de consumator

Roxana Grigorean

Un dialog util şi agreabil despre rolul comunicatorului într-o industrie a viitorului şi despre beneficiile inovaţiei în comunicare. Avem întâlnire cu entuziasmul unui comunicator care îmbrăţişează curajul în instrumentarul comunicării zilnice. ‚Dacă te adresezi cuiva curajos, care mereu își dorește mai mult de la sine și de la ceilalți, atunci și tu, ca brand, trebuie să ai o comunicare inovatoare. Cu siguranță nu poți câștiga atenția unui consumator modern, mereu în mișcare, cu o comunicare lineară, clasică‘, explică Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics Romania.

Citeste mai mult...

Reflecţii despre 20 de ani de antreprenoriat. În dialog cu Crenguţa Roşu, DC Communication

Crenguta Rosu Doru Frolu

Interviurile cu Crenguţa Roşu sunt daruri oferite cititorilor. Fascinaţia pe care ele o exercită este expresia unei inteligenţe vii care îşi întreţine flacăra din acceptarea provocărilor morale, teoretice şi sociale ale vremurilor fremătătoare de azi. (D.O.)

Citeste mai mult...

Eul-comunicator şi eul-om. De vorbă cu Corneliu Cojocaru

Cornel Cojocaru 3

Când am iniţiat prezentul dialog, mă gândeam că numeri pe degete interviurile de «entretiens» cu Cornel. Este oarecum un paradox: tocmai el, comunicatorul prin excelenţă, să nu poată fi urmărit într-o conversaţie mai lungă! Cel care e prezent în mintea şi sufletul multor comunicatori, indiferent de schimbul de generaţii, un adevărat senior al şcolii autohtone de PR. Conversaţia mea cu Cornel a început cu aproape 15 ani în urmă şi vă mărturisesc că în antecedentele nostre dialogice de început am regăsit şi seminţele multor chestiuni pe care le-am abordat în interviul de faţă. Vă invit să-l (re)descoperim împreună pe acest « tânăr clasic » al breslei comunicatorilor din România! (D. O.)

Citeste mai mult...

Mihaela Rus, Vitrina Advertising: Proiectele cele mai reușite sunt cele dedicate cu adevărat oamenilor

Mihaela Rus 2Un dialog despre excelenţă în antreprenoriat şi cea mai puternică organizaţie de femei din România. Vorbim pe larg cu Mihaela Rus, director general la Vitrina Advertising, despre ce înseamnă să fii antreprenor în România de azi, despre agenţia viitorului şi atuurile unui angajator preferat. Avem întâlnire cu entuziasmul unui comunicator trecut prin multe în cei 22 de ani de experienţă profesională. (D.O.)

Citeste mai mult...

Anatomia succesului. Momentul de Aur cu Hortensia Nastase, GOLIN Romania

Golin PRAgency Interviu

Go all in spune povestea unui grup de 34 de tineri, aventura unor prieteni alaturi de partenerii lor, o cautare continua de idei, munca fiecaruia cu sine insusi, cu propriile limite, cu cei din jur, cu bugetele si viata din afara biroului. Goliniştii, cum le place sa se prezinte, au urcat pe scena Galei Romanian PR Award 2014 pentru ravnitul trofeu « Agenţia Anului ». Am stat de vorba cu Hortensia Nastase, Managing Partner GOLIN Romania, pentru a reconstitui acest moment de Aur.

Citeste mai mult...

Andreia Cucu, GSK Romania: ‘Out of the box’ în CSR înseamnă pentru noi, mai mult decât orice altceva, rezultatele concrete care schimbă vieţi

Andreia CucuParteneriatul local dintre GSK România și Salvați Copiii România, încheiat in 2010, se desfășoară sub umbrela 'Fiecare Copil Contează', cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilă în județele cele mai afectate. România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la decese infantile, cu o rată dublă față de cea din UE. Am dorit să aflăm ce înseamnă acest program pentru angajaţii GSK România şi am stat de vorbă cu Andreia Cucu, Communication Manager.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP