25062017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani În dialog cu Diana Lupescu, Junior Brand Manager Peroni

În dialog cu Diana Lupescu, Junior Brand Manager Peroni

diana lupescuDacă ar fi să enunț printr-un cuvânt începutul drumului alături de Peroni, aș spune CURAJOS! Anul acesta, împreună cu echipa mea, am pus bazele primului parteneriat cu Romanian Design Week, singurul eveniment național dedicat lumii fascinante a designului și în același timp, am pus temelia primului proiect dedicat în întregime conținutului de brand – blogul Peroni Diario. (Diana Lupescu)

Descrie-ne, pe scurt,  parcursul tău profesional şi evoluţia ta alături de brandul Peroni.


Am pornit acum câțiva ani buni cu încrederea, pe care o păstrez și astăzi, că mi-am găsit menirea și anume să activez în fascinanta lume a marketingului și a comunicării.

După ce am fost admisă la facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice,  am început să îmi completez informațiile dobândite acolo participând în diverse proiecte, conferințe, workshopuri și cursuri din sfera comunicării, fiind și membră a asociației IAA Young Professionals alături de oameni incredibili cu  ajutorul cărora am continuat să mă dezvolt. Am început să aplic pentru prima data cunoștințele în cadrul unui business de rent-a car ca Marketing Asisstant, ca apoi să îmi continui parcursul, ca Account Manager, într-o agenție de online și apoi într-o agenție de advertising. Din 2012, sunt membră a echipei de marketing Ursus Breweries, la început învățând despre armonia și frumusețea din Poiana Ciucaș, pentru ca mai apoi să înțeleg, alături de Peroni Nastro Azzurro, stilul și complexitatea culturii italiene. Dacă ar fi să enunț printr-un cuvânt începutul drumului alături de Peroni, aș spune CURAJOS! Anul acesta, împreună cu echipa mea, am pus bazele primului parteneriat cu Romanian Design Week, singurul eveniment național dedicat lumii fascinante a designului și în același timp, am pus temelia primului proiect dedicat în întregime conținutului de brand – blogul Peroni Diario. Peroni este o marcă de bere care şi-a construit o lume aparte, o lume a stilului italian şi a poveștilor autentice. Este La Grande Bellezza carierei mele de pâna acum, alături de care am străbatut drumuri fascinante și care mi-a permis să mă cunosc și să mă dezvolt din ce în ce mai mult profesional. Este brandul care vorbește despre arta  stilului, un brand extrem de vizual și bazat pe experiențe autentice, de care nu ai cum să nu te atașezi odată ce ai intrat în contact cu lumea lui.

Cum ai descrie proiectele de comunicare pe care le-ai pus în practică pânp acum pentru Peroni?


Vorbim aici despre un brand care a trecut granițele unei comunicări cu care ne-am obișnuit până acum în sfera brandurilor de bere. Peroni Nastro Azzurro surprinde tot ceea ce întreaga lume apreciază cel mai mult la italieni: impresionanta artă a designului, indiferent că vorbim despre cel vestimentar, de interior, de mașini sau de obiect în general. În orice colț al lumii ai fi, amprenta “Made in Italy” a devenit un simbol al calității și al rafinamentului, al stilului inconfundabil al italienilor.

Susținerea designului romanesc, prin ințiative ca Instalart Obiect 001/002  și Romanian Design Week, dar și alte colaborări punctuale cu diverși designeri români, a pornit de la înclinația către stil și creativitate pe care brandul italian Peroni a avut-o de-a lungul timpului.  Acestea sunt o parte din inițiativele  la care am contribuit  până acum și cred că ele sunt  continuarea stilului Peroni iar pe viitor vor urma  proiecte din ce în ce mai interesante ale brandului. Așadar, zonele în care brandul activează nu au cum să nu te fascineze și să te facă parte din experiențe incredibile.

Exista vreo campanie pe care ai gândit-o pentru Peroni de care te-ai ataşat într-o măsură mai mare?


Am pornit acum un an alături de acest brand, de la premisa că, o lume mai bună e o lume mai frumoasă,  definindu-ne bunătatea prin continuarea promisiunii făcute: de a fi un sprijin în comunitatea designului, de a identifica mințile creative și de a le oferi contextul potrivit pentru a-și  expune ideile în fața lumii. Așadar, parteneriatul cu Romanian Design Week, pentru cel de-al doilea an acum și contribuția noastră prin propriul proiect de design de obiect – Instalart Obiect 002 Inspired by Peroni, mă face să simt cu tărie că brandurile pot face mult mai mult. Parteneriatul dintre Romanian Design Week si Peroni este deja la al doilea an si vine ca o urmare a misiunii brandului de a sustine si incuraja dezvoltarea comunitatii de designeri din Romania. Anul acesta, Peroni a lansat o provocare, de a propune un obiect de design care sa reflecte valorile brandului si arta de a fi o gazda buna şi astfel şi-a afirmat încă o dată înclinaţia către design, rafinament, stil şi creativitate.

Această campanie dedicată întru totul lumii fascinante ale designului este pentru mine dovada clară că brandurile pot contribui la promovarea unor valori  ale designului romanesc, ceea ce îmi setează un mind set clar despre amploarea proiectelor la care ma gandesc pe mai departe.

Care este provocarea in a comunica design si creativitate pentru un brand de bere?


Peroni Nastro Azzurro este un brand autentic carea reușit să spună povești prin care să inspire și să se lase la rândul său inspirat de oameni încântați de la dolce vita. Face parte din modul nostru de a fi, ca brand, de a lega relații pe termen lung și a susține creativitatea celor înzestrați din lumea designului, a stilului, așa încât asocierea noastră vine într-un mod natural. Plecând de la valorile noastre și de la ceea ce credem cu tărie că reprezintă Peroni, ca și chintesența experiențelor italiene, a lega toate acestea de caracteristicile sale intrinseci ca produs ajunge să fie foarte ușor de comunicat.

Din experienţa ta, de câtă comunicare are nevoie managementul unei organizaţii şi de cât management are nevoie funcţia de comunicare?


Sunt două aspecte care merg mână în mână, în ambele cazuri, fiind nevoie de un echilibru în ambele zone. Cum ar putea cineva să îți cunoască munca și întregul efort al echipei tale, dacă nu faci acest lucru cunoscut prin comunicare? Tocmai de aceea încurajez adoptarea unei perspective documentate despre ceea înseamnă cu adevărat management și integrarea unei viziuni de ansamblu, în care funcția de comunicare este absolut necesară atât pentru ceea ce face organizația, cât și pentru ceea ce reprezintă produsele/serviciile sale.

Care sunt particularitatile industriei de bere din România? Ai putea sa ne vorbesti despre oportunităţile şi obstacolele cu care se confruntă un om de comunicare în această industrie?


Atât la nivel local, cât și mondial suntem martorii unei industrii dinamice, în care competitivitatea este extrem de acerbă, iar inovaţia își face foarte bine loc în scenă. Asistăm la dezvoltarea unui nou segment de bere – cel al berilor cu arome, dar și la idei inovative la nivel de ambalaj – de exemplu noua doză cu senzor de răcire URSUS Cooler. Așadar, oportunitățile vin și cer de fiecare dată o pregătire și înțelegere deplină a consumatorului dar şi a pieţei. Față de celelalte țări, în care cultura berii a devenit o adevarată artă, România are mai are încă paşi de parcurs pe acest drum.

Un gând pentru cititorii PR Romania interesaţi să urmeze o carieră în comunicare?


Pe lângă cunoștințele dobândite în mod perseverent, orice om care activează în sfera comunicării are nevoie de două super-puteri: intuiția și empatia. Nu cred ca ai putea să faci ceea ce faci în această industrie și să trăiești fiecare proiect/activitate în care te implici dacă nu îți dezvolți și aceste atribute. Sper ca oamenii să înțeleagă că până la urmă a fi un foarte bun om de comunicare e nevoie să o înțelegi ca pe o artă, dacă îți dorești să performezi.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site