19032024

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare interna Eduard Gongonie, Nestlé Romania: Comunicarea internă devine un instrument esenţial de leadership

Eduard Gongonie, Nestlé Romania: Comunicarea internă devine un instrument esenţial de leadership

Pin It

Eduard GongonieContinuăm seria dialogurilor cu profesioniştii de comunicare internă. Astăzi, episodul 16 alături de Eduard Gongonie, Communication Director la Nestlé România.

Cum defineşti statusul actual al comunicării interne ca disciplină de business?

Comunicarea internă devine un instrument esenţial de leadership. Dimensiunea companiilor, complexitatea proceselor interne, existenţa echipelor virtuale, viteza cu care se iau decizii, toate acestea necesită o comunicare permanentă, corecta şi onestă cu angajaţii. Stilul de leadership într-un mediu atât de dinamic ca cel din zilele noastre se axează în primul rând pe comunicare, transparenţă şi participare.

Ce a rămas specific comunicării interne şi ce părţi ale activităţii tradiţionale s-au diluat sau chiar au dispărut din aria de interes a disciplinei?

Aş spune ca nu a dispărut nimic, în schimb se adaugă foarte multe canale noi, mai ales cele din zona digital sau « business social media » cum ar fi intranet-ul, care are deja vechime, dar şi tool-urile de tip messanger, virtual team rooms şi altele. Toate canalele de comunicare internă se completează frumos între ele. Instrumentele clasice dau uneori nota formală necesară într-o anumită situaţie. De exemplu, o decizie majoră de schimbare organizaţională va fi scrisă pe hârtie cu antet şi semnată de director, cum se făcea « pe vremuri », dar dupa aceea se scanează şi se circulă pe toate canalele virtuale moderne ca să ajungă la toată lumea.

De câtă agilitate are nevoie un comunicator intern pentru a face faţă schimbărilor tehnologice, structurale şi de context?

Comunicatorul trebuie să fie adaptabil şi foarte conectat la realitatea din companie, dar şi din afara ei. El trebuie să fie în permananţă alert, să anticipeze nevoia oamenilor de a cunoaşte realitatea pieţei şi a companiei, să simtă climatul intern şi influenţele la care este supus.
Noua tehnologie ajută enorm, pentru că astăzi e mult mai simplu să comunicăm intern în timp real, să ne selectăm grupul cu care vrem să comunicăm, să adaptăm conţinutul mesajului şi chiar să primim feedback şi comentarii în timp real.

Generaţia Millennials pare mai puţin dornică să se identifice cu valorile corporatiste. Crezi că tehnicile de segmentare şi abordare a publicului intern ar trebui să fie mai sofisticate decât sunt în prezent?

Cu siguranţă trebuie să adaptăm mesajul la grupul ţintă. Aici nu este un « Buletin de ştiri ». Chiar dacă vorbim de acelaşi set de valori pe care le îmbrăţişează o companie, ele vor trebui comunicate diferit, mai ales pentru generaţia millennials.
Contează nu doar canalul de comunicare - mai degrabă digital - dar şi modul de prezentare al conţinutului - mai ilustrativ, mai succint, cu focus pe cuvinte cheie, cu exemple practice.
În plus, cei din generaţia millennials demosntrează o mare putere şi dorinţă de implicare, atâta timp cât ştii să le vorbeşti şi să le valorifici ideile şi curiozitatea. Atunci angajamentul lor este deplin.

Cum se traduce walk the talk în comunicarea internă?

Puterea exemplului face diferenţa. Revenim la valori, în acest caz onestitatea şi integritatea sunt cele care ne pun planurile în acţiune. Şi rezultatele vor veni.

Cam ce trebuie să înţeleagă tinerii colegi care vor să devină comunicatori interni?

În primul rând, trebuie să fie sociabili şi ataşaţi de oameni; apoi, să le placă să comunice, să informeze, să sintetizeze informaţiile. Comunicarea internă presupune şi o mare responsabilitate, pentru că se lucrează cu mulţi steakholderi şi păstrarea obiectivităţii este cheie. În rest, este un job frumos, potrivit pentru tinerii dinamici şi entuziaşti, motivaţi de valori pozitive.


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP