Premise pentru PR în 2013
- Marți, 05 Martie 2013 22:00 |
- Octav Stefan
Continuând tendinţa din ultimii ani, în 2012 companiile au fost foarte atente la costuri şi investiţii, dar cu o experienţă mai mare în analiză şi evaluare, consolidată în anii de criză economică de până acum. În continuare, sumele alocate pentru advertising şi marketing au fost sub presiune, iar în acest context, activităţile de PR au avut parte de un plus de buget, investiţiile fiind semnificativ mici comparativ cu celelalte direcţii. PR-ul este evaluat, în continuare, că fiind una dintre direcţiile de investiţii în comunicare cu cel mai ridicat nivel al valorii generate raportat la valoarea investită.
Agenţiile de relaţii publice la apel. Retrospectiva 2012 – Perspective 2013
- Marți, 19 Februarie 2013 08:26 |
- Florina Baciu
The Holmes Report anunţa în 2012 că industria globală de PR a crescut cu 8% faţă de anul precedent, atingând pragul de 10 miliarde de dolari. Aceeaşi publicaţie făcea precizarea că business-ul cumulat generat de agenţiile mici, mijlocii şi independente l-a depăşit în indexul global pe cel raportat de agenţiile mari multinaţionale. Cert este că relaţiile publice au devenit un business semnificativ la nivel global cu un ritm de creştere mai rapid chiar şi decât cel al economiei globale per ansamblu.
PR-ul intră în a 13-a zodie
- Miercuri, 03 Noiembrie 2010 03:39 |
- Simona Dan
Atitudinea consumatorului în relaţia cu produsele sau serviciile se schimbă. Şi, firesc, abordarea lor intra sub altă zodie. Ne pregătim să comunicăm pentru reprezentanţii generaţiei Z. Relaţiile publice se reinventează acum sub influenţa planetelor reunite într-o constelaţie nouă: comunitatea.
Revoluţie sau evoluţie în comunicarea europeană
- Sâmbătă, 16 Iulie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Strategiile de comunicare ale Uniunii Europene trebuie astfel gândite încât să amelioreze substanţial lipsa de interes a cetăţenilor pentru tot ce e legat de Europa. Cetăţeanul european vrea să înţeleagă sistemul comunitar şi felul în care acesta îi influentează viaţa, dar nu trebuie plictisit cu detalii tehnice, care pentru el par irelevante. Cetăţenii trebuie să fie informaţi corect şi complet, fără tendinţe manipulative.
Paul Holmes: 10 tendinţe care vor marca industria de Relaţii Publice în următorul deceniu
- Marți, 09 Martie 2010 16:39 |
- Paul Holmes
Oamenii de PR vor fi nevoiţi fie să dobândească noi abilităţi fie să reînveţe vechile abilităţi cu care s-au familiarizat în zilele de început ale profesiei. Vor trebui să înveţe să asculte mai bine, pentru că abilitatea de a transmite managementului ce anume aşteaptă stakeholderii va fi cel puţin la fel de importantă ca şi abilitatea de a menţine un dialog onest cu grupurile co-interesate. Ei vor fi nevoiţi să dezvolte noi instrumente prin care să valorizeze opiniile consumatorilor şi să folosească cercetarea într-un mod mai eficace pentru a fundamenta strategiile de relaţii publice.
Povestea fără de sfârşit a PR-ului românesc
- Duminică, 23 Ianuarie 2011 22:00 |
- Rebeca Pop
Plecând de la o serie de interviuri realizate cu şapte dintre cele mai importante agenţii autohtone de PR, ne-am propus să realizăm o radiografie a unei profesii încă tinere, aflată la răscruce de drumuri.
Industria de PR în 2010 - la fel sau altfel?
- Joi, 04 Februarie 2010 19:19 |
- Rebeca Pop
2010 va fi un an interesant pentru industria de PR. Prognozele sunt contradictorii şi pentru fiecare părere se găseşte o voce care să susţina contrariul. În mod normal, după criză ar trebui să urmeze o anumită consolidare. Proiecte care au fost oprite ar trebui reluate încetişor. Totuşi suntem departe de a experimenta un adevarat val de cereri de servicii specializate.
Scandalul WikiLeaks şi viitorul Relaţiilor Publice
- Marți, 21 Decembrie 2010 22:00 |
- Peter Debreceny
Dezvăluirile WikiLeaks sunt doar la un pas de publicarea informaţiilor profesionale. Există în prezent o foame de transparenţă şi autenticitate, iar comunicatorii trebuie să gestioneze această schimbare. Există riscuri, dar şi oportunităţi, deci cu cât înţelegem mai bine aceste schimbări dinamice şi ne adaptăm strategiile în mod adecvat, cu atât şansele de succes vor fi mai mari, consideră Peter Debreceny, Chairman al Institute for Public Relations, într-un interviu recent acordat PR Romania.
Despre provocari, inovatie si aclimatizare. O analiza a specificului PR-ului regional.
- Duminică, 09 August 2009 12:16 |
- Rebeca Pop, Antonia Ursatti
Există o percepţie generală aceea că Bucureştiul este centrul lumii de afaceri, iar provincia este menită să rămână undeva în umbră, ca reprezentantă la nivel micro a ceea ce se întâmplă în capitală. Din cauza acestor stereotipuri, rar se vorbeşte despre problemele cu care se confruntă relaţioniştii din provincie. PR România a intervievat şapte specialişti în PR din Cluj, pe urmele specificului PR-ului regional.