24062019

Călin Hera: Nu e exclus ca „puștanii” să prefere ignorarea nonșalantă a recrutorilor și să ia totul pe cont propriu, să facă ei regulile

Calin HeraDomeniul Comunicare și Relații Publice nu face excepție de la „regula” întâlnită în majoritatea facultăților: mai e mult până când universitățile îi vor pregăti pe studenți astfel încât trecerea de la școală la job să se facă firesc și fără nevoia unei perioade prea lungi de adaptare. Primele probleme vin însă la trecerea de la liceu la facultate. Acolo e jale. Felul în care se lucrează în gimnaziu și în liceu este atât de departe de nevoile reale ale adolescenților, atunci când vorbim despre educație, încât este un adevărat miracol că foarte mulți reușesc să rămână inventivi și vii - Călin Hera, Co-founder PiArt Vision, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Adina Trandaf, Oxygen: Motivarea angajaților va deveni o necesitate strategică, nu doar o inițiativă de resurse umane

Adina Trandaf

Tot mai mulți tineri vin din urmă să ocupe poziții de PR, însă mulți au așteptări nerealiste, atât la nivel salarial, cât și legate de ce implică jobul. Adaptarea la ritmul de lucru necesită și nivel ridicat de responsabilizare, iar aici este un punct critic în cazul generațiilor tinere. Tocmai de aceea, turnoverul cel mai mare vine din zona de juniori – Adina Trandaf, Client Service Director Oxygen, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Rareș Petrișor: Ceea ce nu reușește, încă, școala este să încurajeze studenții să urmeze diverse vocații

rares petrisor 2Ne vin mulți oameni la interviuri, dar pregătirea diversă, bizară și departe de domeniu, uneori, ne face să credem că profesia de specialist în relații publice și/sau comunicare e departe de fi înțeleasă pe deplin, chiar și de către cei care muncesc în ea – Rareș Petrișor,  Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Corina Bârlădeanu: Platformele educaționale ale Universităților trebuie să se adapteze și să ofere cât mai multe soluții pentru dezvoltare profesională

Corina BarladeanuDe cele mai multe ori, proaspăt-absolvenții de studii universitare nu se regăsesc în industrie, în work-flow și uneori sunt dezamăgiți atunci când înțeleg că viața în agenție presupune mult timp dedicat raportărilor și cercetării. Frecvent, acesta este un factor ce îi determină pe cei mai tineri să aleagă un alt domeniu – Corina Bârlădeanu, General Manager 2 activePR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Simona Dan: Sunt puțini acei tineri care au parte de consiliere legată de profesia pe care vor s-o îmbrățișeze

Simona Dan piata munciiDat fiind exodul accelerat din ultima perioadă, cu siguranță că și industria de PR este și va fi afectată și va fi nevoită să găsească resorturi pentru a se adapta. Cu alte cuvinte, PR-ul nu dispare, PR-ul se transformă. Din fericire pentru angajații din industrie, ei nu vor putea fi înlocuiți de tehnologie, ci tehnologia va lucra în folosul lor – Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Irina Ciocan Stănescu: Ne ‚obsedează’ adeziunea la ideea de construcție, convingerea că nu ești niciodată cea mai bună variantă a ta

Irina Ciocan Stanescu

Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner la Graffiti PR, plasează piața muncii în PR pe linia fină între haiducie și inovație. Testăm multe formate, vedem deseori salturi hiperbolice de salariu, cu siguranță fără un corespondent în profitabilitatea din lumea reală. O pregătire inegală și un parcurs uneori incert de carieră ne fac să fim deseori (angajatori și candidați) două mulțimi cu o linie fină de intersecție, spune Irina.

Citeste mai mult...

Maria Besnea: Preocuparea pentru oameni trebuie să ocupe cel puțin la fel de mult timp ca preocuparea pentru profit

Maria Besnea

Continuăm dezbaterea despre piața muncii în PR cu o nouă contribuție semnată de Maria Besnea, Corporate Communication Director la agenția Dăescu Borțun Olteanu. Maria aduce în dezbatere un aspect îngrijorător, și anume migrația profesională folosită adesea ca tactică superficială de creștere la noul loc de muncă, dar nefundamentată mereu la nivel calitativ. Riscăm, astfel, să ardem etape, să facem salturi în carieră și să atașăm funcții care se termină în “manager” doar prin tranzit, nu și prin experiență sau performanță dovedită. Ca abordare strategică, Maria recomandă consolidarea unei culturi organizaționale interne, un subiect la fel de important precum pitch-urile sau oportunitățile de new business.

Citeste mai mult...

Imola Zoltan: Ne întâlnim din ce în ce mai des cu candidați slab pregătiți și fără nicio tracțiune către muncă

Colaj ImolaZ IrinaIÎntr-un moment în care industria de PR  își reîmprospătează modelul de business, subiectul „recrutare” câștigă un loc aparte pe agenda strategică a liderilor de agenție, de data asta nu doar ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferețiator care poate stimula inovația. În acest episod, vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la McCann PR - Imola Zoltan, Managing Director, și Irina Iliescu, HR Manager.

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu: Agențiile trebuie să învețe să investească în oameni

Ioana Manoiu 6

Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați preferă angajatorii și pe ce segmente de vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme de recrutare și retenție. Putem vorbi de un decalaj între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizații ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR? Cum poate sprijini industria integrarea tinerelor talente pe piața muncii?

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB noubanca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black