14112018

Back Eşti aici:Home Interviuri Chestionar PRoust Chestionar PRoust: Anca Georgescu

Chestionar PRoust: Anca Georgescu

Anca Georgescu

Anca Georgescu este director de strategie și comunicare & cofondator al organizației Transylvania Animal Care România. A creat în România conceptul de medicină veterinară socială, binecunoscut în străinătate și, alături de trei medici veterinari, a fondat prima organizație medicală românească de medicină veterinară dedicată animalelor singure, oamenilor săraci și organizațiilor de protejare a animalelor. Anul trecut, Anca a inițiat și activitatea de advocacy a organizației, așa încât medicii veterinari sunt și activiști pentru drepturile animalelor, deja cu rezultate importante.

Până să ajungă aici (unde a condus-o discret Horațio, primul ei câine), Anca a absolvit Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și, pentru câțiva ani, a fost profesor de engleză. A devenit apoi jurnalist medical și, cum asta se petrecea înainte de apariția presei online, are încă o colecție tipărită impresionantă de interviuri cu personalități medicale clujene. În 2008, Societatea Română de Cancer i-a decernat premiul Jurnalistul anului, pentru cea mai bună campanie locală de presă, o campanie împotriva cancerului. Anca a părăsit apoi presa scrisă ca să-și împlinească visul de a lucra la TVR Cluj. Aici a început ca asistent de reporter și a sfârșit ca realizator și creator de format. Tot atunci s-a încheiat și masteratul ei în Cinematografie și media.

După ce a părăsit televiziunea și radioul, Anca a lucrat ca specialist în comunicare la Fondul Mondial pentru Natură şi alte organizaţii internaţionale. Este membră a Comisiei de educaţie şi comunicare a Uniunii Internaționale de Conservare a Naturii (IUCN) şi face parte din corpul de experţi în comunicare postcriză al UNDP. Promisiunea recurentă a Ancăi e că, într-o zi, se va întoarce la blogul ei, Arca lui Zoe, unde a scris pagini bune despre oameni, câini și limbă română. Recunoaște că evaluează oamenii chiar după aceste criterii: calitatea limbii române pe care o vorbesc și o scriu și atitudinea pe care o au față de câini.

1.    Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR.
    Limba română vorbită și scrisă viu și curat.

2.    Îndeletnicirea mea preferată în PR.
    Transformarea unei idei răzlețe în concept solid. Aș mai zice ceva despre strategic și integrat, dar vorbele astea au început să mă obosească, prea des le lipsesc fondul și temeinicia.

3.    Locul ideal pentru practicarea acestei meserii.
    Acasă, unde am un birou mare și luminos. Oriunde am un birou mare și luminos.

4.    Ce preţuiesc la colegii de breaslă.
    Simțul măsurii și politețea.

5.    Prima mea amintire din PR.
    Nu-mi amintesc ceva anume, ci vremea în care spuneam relații publice. Îmi plăcea mai mult și suna mai adânc.

6.    Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodată.
    „Vreau să fii în echipa mea, fiindcă știu că o să fie bine făcut și fără să mă doară capu’ până iese.”

7.    Principalul defect al omului de PR.
    Nu are.

    M-am răzgândit. Că nu știe să-și asume elegant planul secund.

8.    Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des.
    Autentic. Riguros.

9.    Feedback-ul de care mă tem cel mai tare.
    «Nu văd rostul, nu mai bine facem niște fluturași?»

10.    Greşeala din PR care îmi provoacă râsul.
    M-am gândit mult și degeaba la asta. Mă iau (prea?) în serios, nici o greșeală nu mă face să râd, nici la mine, nici la ceilalți.

11.    Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul.
    Limba română terfelită. Punctuația inclusiv. (Între astea două se pune virgulă?)

12.    Statusul profesiei la care visez.
    Egal cu cel al directoratului operațional.

13.    Ideea mea despre PR nirvana.
    Lumea în care tot ce se face ca PR bun se va face ca firesc, unde firesc-ul e substantiv.

14.    Omul de PR al viitorului.
    Cult.

15.    „Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez.
    M-am temut de întrebarea asta. Am lucrat cu niște grei locali și am fost dezamăgită foc. Nu m-aș mai amăgi. Aș lucra cu oricine e mai bun decât mine, greu sau ca fulgul. Vreau să învăț, am nevoie să admir.

16.    Eroul meu preferat din PR.
    Dana Oancea. Ce muncă de construcție, ce discreție, câtă generozitate!

17.    Autorul favorit din PR.
    Cu rușine, n-am. Dar PRoust-ul m-a făcut să notez nume și titluri.

18.    Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult.
    Nu e din miezul PR-ului, ci de pe coajă, dar a fost începutul meu: Wally Olins, Manual de branding. Cele mai multe vitamine sunt în coajă, așa am citit.

19.    Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR.
    Soțul meu e un personaj neverosimil, pentru care mi-ar plăcea să fac PR. E actual, pare fictiv și, cu un PR bun, ar face istorie. Dar nu. Jurnalistul Vlad Stoicescu. Dar nu. Andrei Șerban. Rămâne Andrei Șerban.

20.    Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere.
    În PR? Putere de abstractizare. Dacă ăsta e un talent, îmi lipsește cu totul. În viață? Voce.

21.    Cum aş vrea să-mi închei cariera.
    Neștiind că s-a-ncheiat.

22.    Deviza mea în PR.
    Ah, n-am. Dacă aș avea azi, mâine aș schimba-o. Uite, azi, deviza mea ar fi : Învață să te odihnești. Mâine, sigur aș zice: Nu te odihni până nu-i perfect. Deci de-asta n-am devize, sună  prost și strepezesc dinții.

23.    Fericirea pe care mi-o visez din... PR.
    Nu mai visez fericire, ci doar bani. (Aici ar merge o emotigramă, însă nu obișnuiesc.) Fericirea am atins-o, iartă-mi îndrăzneala. Să mă pun în slujba echipei mele de azi și a cauzei noastre - mai binele animalelor - asta e fericirea pe care am visat-o în PR, chiar și când nu înțelegeam visul.


 Chestionar Proust adaptat de Dana Oancea
Citeste toate interviurile aici: http://www.pr-romania.ro/interviuri/chestionar-proust.html

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2