16122018

Back Eşti aici:Home Interviuri Chestionar PRoust Chestionar PRoust: Dorian Ilie

Chestionar PRoust: Dorian Ilie

Dorian Ilie PRoust

Dorian Ilie este director de comunicare la Rogalski Damaschin Public Relations de aproape cinci ani unde, pe lângă obținerea unui Gold Lion și Silver Lion pentru două dintre cele mai bune campanii de comunicare din ultimii ani din România (Salvează Ciocârlia și MagicHome), a mai coordonat proiecte cu impact în societate: promovarea imuno-oncologiei - o metodă revoluționară de tratare a cancerului, o campanie de informare pentru pilonul II de pensii despre care s-a tot vorbit anul acesta și inițiative care le explică românilor de ce e mișto să fie în Uniunea Europeană. Tot anul acesta, Dorian a devenit ambasador al Cartei Diversității, un proiect unic în Romania care promovează principiile diversității și incluziunii sociale la locul de muncă.

A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și este absolvent al unui master în branding și buiness communication la SNSPA. Lucrează de la 19 ani, timp în care și-a dat seama ca și-a ales bine meseria în comunicare, chiar dacă uneori încă se mai gândește cum ar fi fost dacă era reporter pentru CNN. Atunci când nu e în agenție, îl găsiți căutând bilete de avion pe Momondo sau încercând să înțeleagă de ce avem nevoie de un referendum pentru redefinirea familiei.
Anul acesta este pentru a doua oara jurat la Romanian PR Award.

1.    Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR
    Fără bullshit. Fără limbaj de lemn și mai ales fără „inovativ”. Să scrie ca și cum ar vorbi și să vorbească ca și cum ar sta la povești cu un prieten, nu cu diriga de mate.

2.    Îndeletnicirea mea preferată în PR
    Strategia, adica umbrela aia mai mare în care se încadrează ce vrei tu ca om de comunicare să spui acolo. O altă îndeletnicire preferată ar fi șampania pe care o bem regulat în agenție la aniversări și vești bune.

3.    Locul ideal pentru practicarea acestei meserii
    Uneori la birou, alteori din aeroport în Berlin, câteodată marțea în Control.

4.    Ce preţuiesc la colegii de breaslă
    Pofta aia de cunoaștere și mintea ascuțită. Îndrăzneala.

5.    Prima mea amintire din PR
    Cazul Tylenol din manualul „Introducere în Relații Publice” în anul I de facultate.

6.    Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodată
    Foarte tare, băi Doriane!

7.    Principalul defect al omului de PR
    (d)efectul de majoretă, cum îi zic eu. Entuziasmul fals sau neavenit cu privire la ce vrei să comunici.

8.    Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des
    De fapt e o expresie: Hai să vedem care e contextul

9.    Feedback-ul de care mă tem cel mai tare
    Crezi că putem vedea și o altă variantă?

10.    Greşeala din PR care îmi provoacă râsul
    Să scrii cu CAPS LOCK și să pui semne de exclamare. Să tragi de « ureche » oamenii pe mail. Să fii o țață ofuscată (sau un țaț)

11.    Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul
    Nu plâng așa des, dar când o fac e atunci când văd adjective și superlative în comunicatele de presa.

12.    Statusul profesiei la care visez
    Să se întoarcă la ceea ce am învățat eu la școală că înseamnă relațiile publice, și anume, să armonizeze interesele organizației cu nevoile societății. Un om de comunicare nu este din punctul meu de vedere un avocat al organizației, ci un consilier al acesteia care o reconectează permanent cu societatea și cu agenda reală a oamenilor.

13.    Ideea mea despre PR nirvana
    Să comunic pentru prima expediție umană pe Marte. Să conving oamenii că nu e ok să arunce chiștoace de țigară pe stradă. Chestii din astea ușurele.

14.    Omul de PR al viitorului
    Cu upgrade de RAM la memorie și care se află mereu în fruntea plutonului științelor umaniste.

15.    „Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez
    Richard Edelman

16.    Eroul meu preferat din PR
    Nike și ultima campanie “Just do it”, cea cu Colin Kaepernick

17.    Autorul favorit din PR
    Nu e din PR, dar a știut să facă un super PR oricând și oriunde : Richard Branson.

18.    Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult
    La fel nu e o carte din PR. Aveam vreo 12 ani și am citit la vremea aia o carte cu coperți de carton albastră care se chema « Vă place fizica ? » și era despre lumea asta mare explicată pe limba unui copil. M-a fascinat pe vecie.

19.    Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR
    Nelson Mandela, Marco Polo, Gandalf și Madonna

20.    Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere
    Să cânt.

21.    Cum aş vrea să-mi închei cariera
    Sărind cu parașuta dintr-un avion într-un ultim stunt de PR care promovează un medicament de inimă.

22.    Deviza mea în PR
    No amount of belief makes something a fact – James Randi

23.    Fericirea pe care mi-o visez din ...PR
    Să scriu de la fața locului despre insulele din sudul Thailandei.


 Chestionar Proust adaptat de Dana Oancea
Citeste toate interviurile aici: http://www.pr-romania.ro/interviuri/chestionar-proust.html

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2