25092017

Back Eşti aici:Home Articole Lobby

Calitatea lobby-ului de la Bruxelles

dan_lucaRecent au fost publicate de cãtre APCO şi EurActiv rezultatele unui sondaj de opinie realizat pe un eşantion format din aproximativ 700 de lideri politici, directori din sectorul privat şi mass-media din Washington şi Bruxelles. Cercetarea a adunat punctele de vedere cu privire la 55 de asociaţii profesionale.

Citeste mai mult...

PR România şi GfK România prezintă rezultatele cercetării 'Lobby în România'

cover_lobbyDe ce activitatea de lobby rămâne pentru cei mai mulţi politicieni un subiect tabu? Au susţinere în realitate afirmaţiile din spaţiul public cu privire la activităţile de lobby? Face populaţia generală distincţia între lobby şi trafic de influenţă? Care sunt cele mai eficiente instrumente ale activităţii de lobby? Ce alţi actori sunt implicaţi în afara firmelor care desfăşoară lobby pentru terţi? La aceste întrebări încearcă să raspundă prezenta cercetare, din care vă prezentăm mai jos câteva rezultate.

Citeste mai mult...

"Lobby = trafic de influenţă", exemplu de "furculision" contemporan

aurelian_horjaCoana Chiriţa a avut două fete care i-au moştenit trăsăturile: Chiriţica şi Mit(z)a. Una foloseşte cuvântul „lobby” când se referă la transferurile din fotbal sau promovarea filmelor, se revoltă când o organizaţie face lobby pentru ... indiferent ce, dar a fost foarte bucuroasă atunci când Guvernul, Preşedintele şi Regele Mihai s-au implicat în activităţi de lobby pentru intrarea noastră în NATO şi UE. Nu se întreabă niciodată de ce aceştia nu au intrat la închisoare, dar este ferm convinsă că lobbyiştii ar trebui să înfunde puşcăriile.

Citeste mai mult...

ONG: de la comunicare la lobby

dan_lucaÎn periaoda 1997-1999 am avut marea plăcere să fiu omul de PR al Asociaţiei Studenţilor Europeni (AEGEE) la Bruxelles. Timp de doi ani am încercut să pun în valoare tot ceea ce învăţasem la Cluj şi în România despre relaţiile cu presa, comunicare şi impact mediatic. Totul într-o capitală comunitară care îşi căuta şi atunci identitatea europeană.

Citeste mai mult...

Liviu Mihăileanu: Echilibrul activităţilor de lobby

Dacă ar fi să reprezint vizual situaţia actuală privind activitatea de lobby în România, aş recurge la imaginea unei balanţe. Fundamentarea lobby-ului este un balans a două talere pe care se află, de o parte, dreptul de petiţionare şi libertatea de exprimare iar pe de alta, dreptul la informaţie. În cele ce urmează, vă propun să analizăm mai atent conţinutul celor două talere ale balanţei activităţilor de lobby în căutarea acelei stări de echilibru necesară respectării drepturilor fundamentale ale tuturor actorilor implicaţi.

Citeste mai mult...

Pe ce bugete comunicãm în Bruxelles?

EurActiv a evaluat bugetul de comunicare al celor aproximativ 400 corporaţii inserate în Bruxelles (vorbim de birourile de afaceri europene). 17% dintre acestea bugetau circa 15.000 euro anual, 14% aproximativ 40.000 euro, alte 14% în jur de 75.000 euro, iar 6% peste 200.000 euro. Grosul statisticii îl reprezintă însă, cu 49%, companiile cu bugete de peste 300.000 euro. Printr-un exerciţiu matematic obţinem alte 71 milioane de euro în contul bugetelor de European Public Affairs pentru multinaţionale.

Citeste mai mult...

Guy Burrow : Atunci cand practicile de lobby sunt profesioniste, distinctia PR-lobby se dilueaza

Ca profesie, lobby-ul e o industrie tânără, care se va maturiza şi se va consolida odată cu acumularea de experienţă şi, fără îndoială, cu greşelile făcute. Chiar dacă nu există o mare cantitate de informaţii în biblioteci sau pe internet, acest fond se măreşte în fiecare zi, chiar prin evenimente ca Romanian PR Week, unde se dezbat probleme legate de modul în care ar trebui practicat, dacă este sau nu un lucru bun, dacă ar trebui practicat doar de companii de lobby, sau şi de practicienii PR deopotrivă. Toate aceste lucruri se adaugă experienţei, care va creşte.

Citeste mai mult...

Let’s talk about Lobby! Pe ROMÂNEŞTE! - participă la primul studiu independent despre practicile autohtone de lobby

PR Romania a lansat recent un demers de cercetare singular, prin care mai mult de 750 de manageri şi specialişti în comunicare/public affairs din companii, fundaţii corporatiste, ONG-uri, precum şi întregul spectru de reprezentanţi ai clasei politice, au avut prilejul să vorbească despre modul în care se desfăşoară activităţile de lobby din România. Săptămâna aceasta marcăm o nouă etapă a studiului, prin lansarea variantei vox populi a chestionarului. Opinia ta este un plus faţă de ceea ce ştim despre percepţia acestei activităţi în societatea românească.

Citeste mai mult...

Guy Burrow: Accesul si transparenta – elemente esentiale in activitatea de lobby

În România, eforturile de lobby nu este suficient de coerente pentru a vorbi de o industrie. Diverse grupuri de interese încearcă să influenţeze o serie de decizii şi se folosesc pentru asta de diferite metode. Lobby-ul în sine este perceput ca o activitate misterioasă – dar de fapt se confundă activitatea de lobby (încercarea de a-i convinge pe alţii de propriul nostru punct de vedere) cu metodele prin care lobby-ul este pus în aplicare. Iar problema este că  această percepţie conduce  la concluzia greşită cum că cele mai convingătoare metode în România ar fi cele ilegale, precum mita.

Citeste mai mult...

"Să mor eu dacă te mint". Despre Registrul reprezentanţilor grupurilor de interese din România

Miercuri, 16 februarie 2011, Asociaţia Registrul Român de Lobby a anunţat lansarea oficială a acesteia şi prezentarea în premieră a Registrului Reprezentanţilor Grupurilor de Interese din România, precum şi a Codului de Etică adoptat. Cred că acest eveniment putea reprezenta un excelent punct de pornire pentru demitizarea activităţii de lobby şi îmbunătăţirea imaginii acesteia în rândul publicului larg. De ce “putea reprezenta”? Pentru că, la o analiză mai atentă a acestei iniţiative, descoperim doar o perdea de fum generat de arderea mai mult sau mai puţin mocnită a speranţelor către o transparenţă reală.

Citeste mai mult...

Grupurile de interese si Comisia Europeana. Trenduri in lobby-ul comunitar.

Articolul de faţă îşi propune o interpretare a legăturilor existente între Comisia Europeană, care proiectează şi implementează politicile comunitare, pe de-o parte, şi grupurile de interese, potenţial afectate de aceste politici, pe de altă parte. În mod clar, a încerca să fii axiomatic sau predictiv în privinţa evoluţiei instituţiilor comunitare rămâne o întreprindere riscantă. Faptul că proliferarea grupurilor de interese se află în strânsă legătură cu dinamica ansamblului instituţional comunitar, incapacitatea de a prescrie cu exactitate evoluţia acestuia din urmă, conduce la o anumită inpredictibilitate şi în privinţa intereselor care apar şi se dezvoltă la nivel european.

Citeste mai mult...

No bribery please! We're British!

guw_burrow2Un nou combatant în lupta împotriva corupţiei s-a alăturat Foreign Corrupt Practices Act din SUA şi Convenţiei OECD privind Anti-Corupţia. Parlamentul britanic a promulgat recent o nouă lege dură cu privire la corupţie, care urmează să intre în vigoare spre finalul acestui an.

Legea este considerată în sens larg drept un răspuns la o investigaţie a Biroului Britanic pentru Infracţiuni Grave asupra activităţilor trecute ale companiei BAE Systems în Europa Centrală. Totuşi, legea prezintă relevanţă şi pentru România.

Citeste mai mult...

Instituţiile europene şi "acţiunea colectivă" a marilor firme

Ne propunem în acest articol o scurtă analiză a circumstanţelor care au dus la mobilizarea "acţiunii colective" la nivelul firmelor multinaţionale, potenţial afectate de politicile comunitare. În mod tradiţional, literatura de specialitate, care abordează conceptul de "acţiune colectivă", se concentrază asupra stimulentelor, de obicei de natură materială, care îi determină pe actorii raţionali să se asocieze într-o formă mai amplă de colaborare, în urma analizei raportului cost - beneficiu. Conform aceastei perspective, preferinţele actorilor în cauză sunt considerate variabile exogene. Articolul de faţă are la bază abordarea instituţionalistă, conform căreia preferinţele actorilor dispuşi să se îmbarce la bordul "acţiunii colective" sunt percepute ca variabile endogene, care se articulează şi se dezvoltă în cadrul instituţional comunitar.

Citeste mai mult...

Legea lobby-ului, mituri şi interese: "alba-neagra" cu drepturile noastre

liviu_mihaileanuLegea lobby-ului a ajuns la Senat. A şasea. Primele cinci au murit în faşă, respinse fie de Senat, fie de Camera Deputaţilor. Cu toate acestea, nereglementată, activitatea de lobby poate degenera oricând în fapte de corupţie şi, în lipsa unui cadru transparent de comunicare directă cu factorii de decizie, poate avea efecte sociale şi economice adverse. Mitul lobbyistului "super-erou" ale cărui activităţi sunt necunoscute dar de care depinde viitorul tuturor ar trebui să apună, lăsând loc unui registru online în care aceştia să-şi declare interesele, obiectivele şi acţiunile concrete.

Citeste mai mult...

“Grupurile de interese” şi Uniunea Europeană

dan_lucaExpresia “grupuri de interese industriale” devine deja un “brand” în România. Scopul acestui mesaj nu este însă analiza acestui concept în ţara nostră, ci a vedea ce conotaţii are în capitala europeană. În limbajul de Bruxelles întâlnim des expresii precum “grupul de interese din industria X s-a întâlnit cu comisarul european Y”, fără absolut nici o problemă juridică şi nici măcar de etică.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site