22072018

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani

Comunicarea neconvenţională şi "relaţiile publice all inclusive". Un interviu cu Robert C. Rekkers, Director General al Băncii Transilvania

În domeniul financiar-bancar vorbim de "Relaţii publice all inclusive" pentru că, altfel, nu ai cum să faci faţă unui sistem atât de riguros, care cere maturitate. În sectorul financiar-bancar tot timpul se întâmplă ceva nou, concurenţa este aprigă, sunt aduse modele din străinătate, prin instituţiile bancare care au filiale şi în România. Să nu uităm că obiectivul fiecăreia este obţinerea unui profit cât mai mare. Vorbim de o lume a brandurilor, a valorilor şi a standardelor, de companii care investesc în imagine şi care cred în "return on investment". Băncile sunt identităţi care fac parte, din ce în ce mai mult, din viaţa noastră. Iar printre "armele" acestora se numără, cu siguranţă, şi PR-ul.

Citeste mai mult...

De la simpla informare a angajaţilor la implicarea acestora în procesul de decizie. Un interviu cu Adina Ionescu, MOL Romania

Comunicarea internă va utliza canale din ce în ce mai sofisticate, personalizate şi non-conventionale, în linie cu aşteptările angajaţilor. Se va trece deja de la simpla informare a acestora la implicarea lor în procesul de luare a deciziilor, de la transformarea unui colectiv într-o echipă, la formarea unei culturi organizaţionale. Pentru mine, exemplul real este MOL România, unde toţi colegii mei au participat la un exerciţiu de identificare a valorilor care ne animă, în cadrul unui teambuilding. Acest set de valori consitituie punctul de pornire pentru strategia de comunicare internă. Pe de altă parte, echipa noastră de management este cea care a stabilit viziunea companiei pe termen mediu, ceea ce cred că merită menţionat.

Citeste mai mult...

In Romania, orice solicitare a unui om de PR are un potential de conflict etic perpetuu. Un interviu cu Mircea Tomescu, Pleon Grafitti

Pleon a ajuns reteaua numarul 1 de consultanta in Europa (conform Holmes Report) pentru ca germanii sunt excelenti in a recunoaste ce stiu sa faca foarte bine si ce nu stiu sa faca sehr gut. Asa ca au inceput cu ce stiau sa faca foarte bine: au creat o infrastructura adorabil de eficienta. Ca un simplu exemplu despre eficienta germana, orice angajat Pleon poate afla prin intranet in aproximativ 2 minute ce consultant lucreaza pe un anumit cont al retelei, ce proiecte are acea persoana in derulare, ce expertiza are, sau ce studii de caz sunt disponibile in respectivul sector de business. La orice te-ai putea gandi, germanii s-au gandit deja si au si implementat: Academie de vara Pleon, grupuri de consultanta specializate pe industrii, echipe de new business support localizate regional, divizie de cercetare, sau chiar divizie de management al relatiilor cu celebritati internationale. Toti sunt disponibili in orice moment sa dea suport. Ceea ce te obliga sa faci si tu la fel.

Citeste mai mult...

Un om de PR trebuie sa fie foarte implicat in tot ceea ce se intampla in viata unei companii. Un interviu cu Renate Roca Rozenberg

Presa locală are încă un statut special. De cele mai multe ori, un suport media local este văzut fie ca un bun prilej de a mai face nişte bani din publicitate într-un trust naţional, fie ca mijloc ideal de a servi interesele politice sau de business ale unora, fie inclusiv de a da unor oameni impresia că, dacă sunt "patroni de ziar", atunci au intrat în lumea bună. Nimic nou, puteţi spune, se întâmplă şi la case mai mari. Însă, când toate aceste interese afectează direct munca jurnalistului din presa locală, ele devin cu adevarat o problemă.

Citeste mai mult...

Clientii vor rezultate reale, nu doar strategii destepte pe hartie. Un interviu cu Gabriela Lungu, The Practice

Cred că industria de PR din România tocmai şi-a dat examenul de maturitate! Pe care l-a şi luat cu brio! Nu eu, ci Paul Holmes, unul dintre cei mai respectaţi observatori ai industriei mondiale de relaţii publice, a declarat cu admiraţie în urmă cu câteva săptămâni, cu ocazia Galei Sabre Awards 2008 de la Veneţia, că România este una dintre cele mai creative şi competitive pieţe din Europa.

Citeste mai mult...

Sunt unul din cei care cred că PR-ul vinde. Un interviu cu Eliza Rogalski, Managing Partner al agenţiei Rogalski & Grigoriu

Cred că industria de PR de la noi abia acum începe să-şi pună nişte probleme care ar putea fi asimilate eticii, cu toate că încă suntem departe de dezbaterile din industrii mai mature. Poate că ele există, dar nu pe agenda industriei, ci în câteva grupuri restrânse. Cred că la nivelul de câteva sute de practicieni cât numără acum industria de PR de la noi, e un pic cam devreme să avem dezbateri. În absenţa unei prese specializate, a unei asociaţii puternice de profil, a unei modalităţi de autorizare a specialiştilor care intră în domeniu, etica este o chestiune teoretică despre care ne place să vorbim în întâlnirile cu mai mult de trei colegi.

Citeste mai mult...

Logan: cum se naste un nume de marca. Un interviu cu Liviu Ion despre comunicare la Dacia

Numele unei maşini este un element strategic, tactic, dar şi emoţional. De aceea, alegerea sa este supusă unor constrângeri juridice, tehnice şi lingvistice. Alegerea numelui pentru o maşină este o etapă interesantă, marcată de creativitate, dar şi o decizie importantă: acceptarea şi rezonanţa acestuia trebuie să fie imediate. Alegerea numelui Logan a durat doi ani. Logan a fost reţinut pentru că este un nume uşor de pronunţat în multe limbi şi, deci, coerent cu caracterul internaţional al acestui model. Fonetic, se aseamănă cu verbul englezesc "To log in/To log on" care înseamnă a se conecta, a intra în sistem. Logan are şi o tuşă familială, este un prenume des întâlnit în Scoţia.

Citeste mai mult...

PR-ul online va câştiga teren în zona serviciilor de PR în viitorul apropiat

Misiunea agenţiei 4 ACE este aceea de a fi un promotor al serviciilor de PR la standarde internaţionale şi un inovator pe piaţa românească de PR. Experienţa fericită a lansării în 2005, a serviciilor de publicity, conform standardelor americane, ne-a dat încrederea necesară lansării, la începutul anului 2007, a unui alt serviciu premium pentru piaţa românească, PR online. Nu am lansat acest serviciu ca rezultat al unor solicitări venite din partea clienţilor, ci ca soluţie la campaniile de PR din ce în ce mai complexe, derulate de aceştia. Lansarea serviciilor de PR online reprezintă, de asemenea, rezultatul firesc al dezvoltării extensive a mediului online pe piaţa românească.

Citeste mai mult...

Despre industria românească de relaţii publice: un interviu cu Cristina Georgescu, Creative Brand Communication

Relaţiile publice sunt încă un domeniu destul de nou pentru piaţa din România şi se află încă în plin proces de evoluţie. Lipsa unor strategii de comunicare îi face pe oamenii de PR să gândească şi să acţioneze după anumite clişee ce se regăsesc în cărţile de specialitate. Probabil că însăşi imaginea acestei industrii ar trebui să înceapă să fie mult mai bine conturată prin identificarea şi implementarea unor metode sau campanii menite să promoveze şi să educe.

Citeste mai mult...

Mai multă strategie şi creativitate în campaniile de PR - un interviu cu Mirela Loghin, Grey Romania

Piaţa de PR din România a evoluat destul de mult, iar în ultimii cinci ani putem vorbi chiar despre o maturizare. Cu toate acestea, cred că ne confruntăm cu o lipsă de transparenţă şi conduită morală, aşa cum se întâmplă, de fapt, în mai multe domenii nu doar în PR.

Citeste mai mult...

Să investim în oameni. Un interviu cu Ioana Manoiu, GMP PR

Cred că oamenii de PR acceptă prea multe compromisuri şi îşi încalcă de multe ori principiile pentru a-şi face clienţii fericiţi. Şi nu cred că aceasta este soluţia. Clienţii buni vin la tine fiindcă au nevoie să se consulte cu cineva şi apreciază atunci când îţi susţii ideile.

Citeste mai mult...

Mai avem de lucru la nivelul profesionalismului în PR

Cred ca omul de PR exprimă un punct de vedere din „întregul” reprezentat de o problemă, mai ales când e vorba de o problemă complexă. În acelaşi timp, însă, cred că dacă un profesionist de relaţii publice îşi exercită meseria corect şi lucrează pentru consolidarea reputaţiei unei companii/client/brand în tot ceea ce face, nu are cum să greşească. Pentru ca nu poţi construi reputaţie decât dacă aliniezi sau armonizezi faptele cu vorbele, nu doar le cosmetizezi.

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home                     

GMP logo 2      dccom LOGO nou site