19102017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani

Despre cum sa construiesti un cult al voluntariatului. Un interviu cu Cristina Constantinescu, Director de Comunicare Citibank Romania

De-a lungul timpului am lucrat foarte bine cu toate ONG-urile pe care le susţinem în mod constant, am creat legături cu mulţi oameni, am fost o echipă ce împărtăşea obiective şi valori comune. S-a creat un fel de ataşament ce transcede zona de business, pentru că nu cred ca poţi activa cu adevărat în zona de CSR fără să te implici personal, chiar şi într-o mică măsură. Atât eu, cât şi cei de la Fundaţie ştim acest lucru, şi am făcut tot posibilul să nu fim puşi în situaţia de a pune capăt vreunei colaborări.

Citeste mai mult...

Despre PR-ul instituţional, practicarea mersului pe sârmă şi construirea unor relaţii bazate pe încredere. Un interviu cu Gabriela Enea, Camera Deputaţilor

În cazul comunicării instituţionale, actorii implicaţi sunt foarte mulţi şi cu greutate. PR-ul instituţional este precum mersul pe sârmă: Trebuie să ştii să împarţi atât cât ai bun la toată lumea. Iar dacă ajungi să ţi se şi recunoască meritele, cu atât mai bine.

Citeste mai mult...

Suntem intr-o competitie globala a ideilor, nu a disciplinelor. Un interviu Markmedia cu Eliza Rogalski, primul jurat român la Cannes

eliza_rogalski"A fost un reality check. Rece." Asa suna prima reactie, la cald, a Elizei Rogalski - primul jurat roman la Cannes, imediat dupa ce s-a terminat conferinta de presa in care juriul de la PR Lions a anuntat castigatorii. De ce a fost "rece" si mai ales ce trebuie sa invatam de la Cannes toti cei din comunitatea romaneasca de PR, veti afla din interviul pe care Eliza l-a acordat markmedia.ro, in exclusivitate. Extrem de relevant.

Citeste mai mult...

Despre creativitate, CSR şi inedit în PR-ul hotelier. Un interviu cu Dana Chiriac, Marketing and PR Manager InterContinetal Bucureşti

Industria hotelieră globală a dat deja câştig de cauza PR-ului în faţa advertising-ului,datorită credibilităţii, a reputaţiei  pe care acesta le clădeşte,  dar şi a bugetelor reduse în comparaţie cu preţurile, în continuă creştere, din media. Domeniul hotelier este prin excelenţă unul al PR-ului. De la portar la director general, toţi facem într-un fel sau altul PR, prin felul în care interacţionăm cu oaspeţii noştri. Domeniul ospitalităţii este singurul care vorbeste despre "oaspeţi" mai mult decât de "clienţi".

Citeste mai mult...

Despre rigorile unui CSR strategic. Un interviu cu Diana Untaru, Corporate Social Responsibility Consultant la Braun & Partners România

Companiile trebuie să înţeleagă că responsabilitatea socială nu mai trebuie privită ca un lux, ci ca o componentă esenţială a strategiei de business. Într-un moment în care investitorii şi clienţii cer transparenţă şi responsabilitate sporită din partea companiilor, ar fi o greşeală majoră din partea acestora să renunţe la programele de CSR. Din contră, pentru a supravieţui recesiunii economice, companiile trebuie să-şi menţină investiţiile sociale.

Citeste mai mult...

"Comunică, Comunică, Comunică" este motto-ul departamentului de PR al Volkswagen în contextul economic actual. Un interviu cu Daiana Stoicescu, Porsche România

În 2009, pentru departamentul de PR al mărcii Volkswagen, pragmatismul a câştigat teren în faţa acţiunilor dedicate exclusiv aportului de notorietate, iar eficienţa unei investiţii corecte şi alocarea eficientă a bugetului de PR a trecut pe primul plan. Dublăm activităţile de Relaţii Publice la nivel naţional cu campanii ale reţelei de distribuitori, desfăşurate la nivel local, insistăm pe comunicarea serviciilor îmbunătăţite, evidenţiem identitatea de marcă, profităm de tehnologiile Web 2.0 cât mai mult, motiv pentru care anul acesta putem spune că e un an în care oamenii pot avea în Volkswagen măcar la fel de multă încredere ca înainte.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea Socială – un pilon important al strategiei de afaceri. Un interviu cu Laura Sgârcitu, Coca-Cola HBC România

Persoanele publice aduc un mare beneficiu într-o campanie pentru că "girează"  cu notorietatea lor acel proiect. Mai mult decat atât, multe dintre personalităţile care ne-au fost alături în acest proiect au crezut  cu adevărat în el şi ne-au ajutat concret. Domnul Marcel Iureş, Ada Milea, Cătălin Ştefănescu, Radu Naum, Irina Luca şi mulţi alţii au fost prezenţi în stagiile de pregătire ale voluntarilor, au stat de vorbă cu copiii, au răspuns întrebărilor lor, pentru că ceea ce am urmarit noi a fost modelarea unui stil de gândire şi a unor comportamente, împădurirea şi ecologizarea fiind doar " exerciţii practice" în cadrul acestui proiect. Scopul noastru a fost să formăm din aceşti copii nişte nuclee de societate civilă, să-i ajutăm să descopere resorturile implicării active şi responsabile în viaţa comunităţilor lor.

Citeste mai mult...

Ne implicăm în proiecte care aduc un plus de valoare comunităţii. Un interviu cu Richard Moat, CEO Orange România

La baza strategiei Orange de responsabilitate socială se află un cod de etică care ne ghideză comportamentul zilnic, fie că este vorba de modul în care ne tratăm clienţii, de relaţia pe care o dezvoltăm cu colegii, cu furnizorii sau cu acţionarii companiei. Totodată, acordăm aceaşi atenţie şi comunităţii în care ne dezvoltăm activitatea sau mediului încorăjurator. Oferim angajaţilor nostri şanse egale de promovare şi de dezvoltare profesională, lansăm produse şi servicii personalizate, astfel încât clienţii Orange să beneficieze de oferta potrivită. De asemenea, selectăm furnizorii după criterii bine stabilite, ceea ce ne ajută în prevenirea riscurilor. Nu în ultimul rând, ne implicăm în proiecte care aduc un plus de valoare comunităţii.

Citeste mai mult...

Secretul relaţiilor cu echipa şi partenerii stă în respect. Un interviu cu Hortensia Năstase, Lowe PR

Dupa părerea mea, un bun manager trebuie să cunoască munca celor pe care îi conduce, să ştie să îi motiveze şi să muncească cot la cot cu ei. Eu cred că nu există probă mai mare a nepasării şi factor mai puternic de demotivare decât atunci când tu, ca manager, pleci să lucrezi de acasă şi le ceri oamenilor să stea în companie până la ore târzii din noapte. La Lowe PR soluţionarea unei situaţii de criză de pildă, implică toţi membrii echipei, de la cel mai mic la cel mai mare.

Citeste mai mult...

Inovaţia - singura cale de supravieţuire pe o piaţă extrem de dinamică şi de competitivă. Un interviu cu Andreea Leonte, McCann PR

Creativitatea şi gândirea strategică sunt două ingrediente diferite şi deopotrivă de necesare în marketingul inovator. Gândirea strategică fără creativitate ar fi o vorbărie fără finalitate, iar creativitatea fără gândire strategică ar fi pur şi simplu arta.

Citeste mai mult...

Clienţii au o mai mare deschidere către managementul crizei. Un interviu cu Larisa Petrini, Saatchi & Saatchi PR

Mi se pare că lucrurile s-au schimbat mult în bine in abordarea situatiilor de criza, în mod special începând din anul 2007. O influenţă majoră o are probabil faptul că acest an a fost presărat cu situaţii de criză: Danone, Smithfield, Ernst & Young, Dacia şi lista poate continua. Personal, am observat din partea clienţilor o mai mare deschidere către managementul crizei şi cred că lucrurile urmează un trend ascendent.

Citeste mai mult...

Fluctuaţia şi blog-urile angajaţilor: o provocare pentru comunicarea internă din agenţiile de relaţii publice

Once upon a time...o agenţie prosperă, echilibrată şi puternică, cu angajaţi fideli, care comunicau şi trăiau armonios. Ei bine, asta se întâmplă doar în poveşti. In viaţa reală, agenţiile au o activitate internă palpitantă, înţesată de evenimente plăcute, dar şi neplăcute. Pentru a pătrunde în „bucătăria” comunicării cu angajaţii, am selectat câteva agenţii de relaţii publice de top din România şi le-am invitat să ne vorbescă despre activitatea lor internă.

Citeste mai mult...

Comunicarea neconvenţională şi "relaţiile publice all inclusive". Un interviu cu Robert C. Rekkers, Director General al Băncii Transilvania

În domeniul financiar-bancar vorbim de "Relaţii publice all inclusive" pentru că, altfel, nu ai cum să faci faţă unui sistem atât de riguros, care cere maturitate. În sectorul financiar-bancar tot timpul se întâmplă ceva nou, concurenţa este aprigă, sunt aduse modele din străinătate, prin instituţiile bancare care au filiale şi în România. Să nu uităm că obiectivul fiecăreia este obţinerea unui profit cât mai mare. Vorbim de o lume a brandurilor, a valorilor şi a standardelor, de companii care investesc în imagine şi care cred în "return on investment". Băncile sunt identităţi care fac parte, din ce în ce mai mult, din viaţa noastră. Iar printre "armele" acestora se numără, cu siguranţă, şi PR-ul.

Citeste mai mult...

De la simpla informare a angajaţilor la implicarea acestora în procesul de decizie. Un interviu cu Adina Ionescu, MOL Romania

Comunicarea internă va utliza canale din ce în ce mai sofisticate, personalizate şi non-conventionale, în linie cu aşteptările angajaţilor. Se va trece deja de la simpla informare a acestora la implicarea lor în procesul de luare a deciziilor, de la transformarea unui colectiv într-o echipă, la formarea unei culturi organizaţionale. Pentru mine, exemplul real este MOL România, unde toţi colegii mei au participat la un exerciţiu de identificare a valorilor care ne animă, în cadrul unui teambuilding. Acest set de valori consitituie punctul de pornire pentru strategia de comunicare internă. Pe de altă parte, echipa noastră de management este cea care a stabilit viziunea companiei pe termen mediu, ceea ce cred că merită menţionat.

Citeste mai mult...

In Romania, orice solicitare a unui om de PR are un potential de conflict etic perpetuu. Un interviu cu Mircea Tomescu, Pleon Grafitti

Pleon a ajuns reteaua numarul 1 de consultanta in Europa (conform Holmes Report) pentru ca germanii sunt excelenti in a recunoaste ce stiu sa faca foarte bine si ce nu stiu sa faca sehr gut. Asa ca au inceput cu ce stiau sa faca foarte bine: au creat o infrastructura adorabil de eficienta. Ca un simplu exemplu despre eficienta germana, orice angajat Pleon poate afla prin intranet in aproximativ 2 minute ce consultant lucreaza pe un anumit cont al retelei, ce proiecte are acea persoana in derulare, ce expertiza are, sau ce studii de caz sunt disponibile in respectivul sector de business. La orice te-ai putea gandi, germanii s-au gandit deja si au si implementat: Academie de vara Pleon, grupuri de consultanta specializate pe industrii, echipe de new business support localizate regional, divizie de cercetare, sau chiar divizie de management al relatiilor cu celebritati internationale. Toti sunt disponibili in orice moment sa dea suport. Ceea ce te obliga sa faci si tu la fel.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site