18112018

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Costin Oane: A fi invizibil e mult mai rău decât a eșua

Costin Oane: A fi invizibil e mult mai rău decât a eșua

Costin-Oane---BroHouse

Marele tău blestem: ești practic invizibil. Dacă nu ai reușit să monetizezi, să atingi obiectivele propuse, e aproape întotdeauna dintr-un singur motiv: oamenii nu te cunosc, nu știu nimic despre tine. Nu exiști.

Oricine ești și orice ai face, munca ta numărul unu este de îti construiești credibilitatea și vizibilitatea în această junglă aglomerată. Din păcate, pe măsură ce lumea devine tot mai competitivă, iar tot mai multe branduri se dedică misiunii de a crea relații cu consumatorii lor, observ tot mai multe companii faine care se confruntă cu blestemul invizibilității.

Construirea unui brand înseamnă a te pune 100% în lumina reflectoarelor. Privirea celorlalți este inevitabilă - nu există loc de ascuns. Nu există loc pentru a fi conservator. A fi invizibil ar putea părea o superputere când ești adolescent și la început de drum, dar este ultimul lucru pe care ți-l dorești pentru business-ul tău. Mărcile sunt în primul rând entități vizibile.

Teoria “clovnului” din liceu

După multe ore, majoritatea elevilor sunt disperați pentru o mică “declupare” sau moment de divertisment. Iar atenția noastră era atrasă oriunde, mai puțin la profesori sau la notițele de la clasă.  Poate îți aduci aminte, dar în liceu, în aproapre fiecare clasă, exista câte un personaj mai “rebel” și cu mai mult “cohones” decât noi restul. Cu alte cuvinte, aceștia nu faceau altceva decât să răspundă nevoilor elevilor din jurul lor. Plăteau cererea. Și erau răsplătiți, nu cu bani, ci cu atenția noastră.

Cam așa se întâmplă și cu brandul tău. Dragă antreprenor, dacă te uiți cu atenție, o să observi că lucrurile nu sunt diferite de cele din școală. Consumatorii au nevoie de “diversiune”, iar acest moment trebuie livrat de brandul tău. Prima ta responsabilitate pentru brandul tău este să obții atenția publicului target, iar pentru asta e nevoie să simulezi “clovnul” din liceu. Nu e simplu, e nevoie de curaj și asumare.    

Reține, nu e deloc rău sa fii puțin nebun, cel puțin în ochii celorlați.

E timpul să nu mai fi plictisitor

Tot ce e plictisitor e invizibil. Pasiunea din spatele brandului tău trebuie să se vadă în imaginea brandului tău și la acțiuniile de marketing. Spune NU soluțiilor călduțe și blânde. Alege soluții de branding inteligente care exprimă caracteristicile unice care alcătuiesc ADN-ul companiei, produsului sau serviciului tău. Definește-ți adevărata poveste a mărcii tale, și asigură-te că poți suprinde “ochiul” consumatorului, făcând o impresie bună și rapidă.

Piața este prea saturată și e foarte ușor să te amesteci în mulțime. Dacă arăți ca toți ceilalți, cum crezi că consumatorii tăi vor ști ce te fac diferit de restul? Spre desosebire de anii ’90, astăzi consumatorii se îneacă în alegeri și sunt bombardati cu sute de mesaje.

Transformă micro-eșecurile în oportunități

Nu e sfârșitul lumii. Cei mai mulți dintre noi văd eșecul ca pe acel lucru "imens" și din care nu îți mai revii niciodată. De cele mai multe ori eșecul nu este altceva decât o fantezie a imaginației. Creierul tău devine propriu tău inamic, reușește să genereze o gramadă de scenarii ciudate care probabil nu se vor întâmpla niciodată.

Însă mai important decât “eșecul final”, această ultimă pagină din carte, sunt micro-esecurile, care sunt mult mai mici și mai semnificative.  Aceste “micro-esecuri” îți permit suficient timp pentru a te adapta și pentru a corecta problemele din mers.  Daca reușești să le depășești, înseamană că tocmai ai găsit o nouă modalitate de a face să funcționeze lucrurile mai bine. Practic, ești mai aproape de o altă descoperire.  

Încearcă să găsești pentru fiecare eșec o modalitate de a o transforma situațiile nedorite în avantajul tău.  Schimbă lucrurile dacă e nevoie. Când ceva nu funcționează, încearcă să o faci diferit. Este nevoie de gândire inventivă și flexibilă pentru a ajunge la descoperiri. Asta nu este un optimism fals, e pur și simplu, oportunism.

Concluzie

Nu pot spune că acest drum va fi ușor și nu știu dacă chiar vei reuși, dar îți pot garanta că tot efortul de a fi vizibil și toate micro-eșecurile pe care le vei întâmpina sunt mai bune decât regretul de nu încerca deloc.   


Costin Oane conduce studio-ul de design și branding, pe care l-a „botezat” BroHouse, fiind în fond un business de familie și care s-a născut din povestea de viață a lui și a fratelui său geamăn Horia. Împreună au o experiență de peste 8 ani si studii de branding în Anglia. Portofoliul de clienţi BroHouse cuprinde nume din ce în ce mai mari din online-ul autohton şi internațional. Prin serviciile lor, echipa BroHouse încercă să ajute brandurile să își găsească și să-și exprime vocea și personalitatea lor

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2