22052017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani În aşteptarea noului. De vorbă cu Eliza Rogalski şi Alina Damaschin, Rogalski Damaschin Public Relations

În aşteptarea noului. De vorbă cu Eliza Rogalski şi Alina Damaschin, Rogalski Damaschin Public Relations

eliza_alinaRogalski Grigoriu Public Relations a anunţat pe 3 iulie semnarea unui pact de opţiune de cumpărare, document prin care Eliza Rogalski şi Alina Damaschin au dobândit opţiunea de a cumpăra de la Dragoş Grigoriu, Corina Grigoriu şi Florina Vărzariu deţinerile acestora integrale, sub condiţia îndeplinirii unor criterii de performanţa financiară în perioada ce urmează. Planurile prevăd şi un proces de rebranding, prin cooptarea Alinei Damaschin în acţionariatul agenţiei. Ce strategie au cei doi piloni ai agenţiei, Eliza Rogalski şi Alina Damaschin, puteţi citi în interviul acordat PR România.

Tandemul Rogalski-Damaschin funcţionează de 3 ani. De ce a fost nevoie de acest pas şi cum apreciaţi impactul acestei decizii pentru industria autohtonă?


Eliza Rogalski: Tandemul funcţionează de 3 ani, însă planetele au început să se alinieze pentru el acum 10 ani. Am cunoscut-o pe Alina în 2003, într-o campanie spontană pe care am pornit-o pe forumul Bizcity.ro (câtă lume îşi mai aduce oare aminte cât de vibrante erau discuţiile despre comunicare şi publicitate pe acel forum?). Am postat acolo un anunţ pentru a găsi o mână de oameni talentaţi care să facă o campanie bună de strâns fonduri pentru a salva un bebeluş. Anunţul acela suna foarte provocator – dacă voi sunteţi nişte creativi adevăraţi, uite, am un caz, convingeţi-mă că ştiţi să faceţi publicitate pentru un bebeluş care se zbate între viaţă şi moarte. Alina a fost printre primii oameni care s-au mobilizat şi a mobilizat alţi colegi, îmi aduc aminte că primul mesaj pe care mi l-a scris era că vrea să strângă bani de la colegi în ziua de salariu. Asta a fost începutul, pentru că agenţia de media din grupul unde lucra Alina a pus campania pe outdoor, un creativ cu care lucra a făcut o serie de ad-uri pentru Academia Caţavencu, a urmat un concert, un site pe care l-a făcut Cristi Manafu cu o firmă din Cluj, spoturi radio făcute de cineva care a rămas anonim, bilete de avion procurate de altcineva care lucra la Delegaţia Comisiei Europene, emisiuni la TV negociate de un planner creativ dintr-un alt grup de publicitate.....M-a impresionat atunci altruismul Alinei, creativitatea de a găsi soluţii în mod spontan şi determinarea ei. Ne-am reîntâlnit peste ani, în 2008, când s-a întâmplat să avem un client comun. Iar apoi, în 2010, i-am făcut propunerea “indecentă” să se lase de publicitate şi să vină la cârma unei agenţii de PR respectate, admirate şi ambiţioase. În ultimii 3 ani ne-am cunoscut mai bine lucrând împreună şi completându-ne nu doar uman, ci şi profesional.  De acest pas nu a fost în mod neapărat „nevoie”, ci a fost ceva atât de firesc încât nu-mi amintesc exact momentul. Pe cât de inedită putea părea acum 3 ani, pe atât de completă şi ancorată în realitate este asocierea noastră acum. Mai ales pentru că privim în aceeaşi direcţie.

Tranzacţia este condiţionată de îndeplinirea unor criterii de performanţă financiară. Cât de ambiţioase sunt aceste criterii de performanţă comparativ cu media rezultatelor financiare obţinute de agenţie până în prezent? Cum apreciaţi riscul neîndeplinirii acestora?


Alina Damaschin: Criteriile de performanţă au fost stabilite ţinându-se cont de toată performanţa financiară a agenţiei de la început până în prezent şi de aceea sunt sustenabile. Asta înseamnă că nu există o presiune de a genera mai mult într-un timp mai scurt. Practic, nu există un risc al neîndeplinirii criteriilor financiare, pentru că avem flexibilitatea perioadei de timp în care le putem atinge.

O opţiune de cumpărare implică şi o doză de incertitudine în relaţia cu angajaţii şi clienţii. Aveţi în vedere un orizont de timp până la exercitarea opţiunii şi clarificarea acţionariatului?


Eliza Rogalski: În primul rând aş vrea să clarific că nu există nicio incertitudine, pentru că am luat toate aceste decizii împreună cu echipa, ca toţi să ne simţim confortabil cu această schimbare. În plus, avem toată independenţa managerială şi profesională de a face lucrurile cel puţin la fel de bine ca şi până acum. Acţionariatul este clar încă de pe acum, iar orizontul de timp este dat doar de momentul îndeplinirii obiectivului, care este sustenabil.

Valoarea tranzacţiei va avea în vedere un studiu de brand?


Eliza Rogalski: E o procedură de transfer a proprietăţii care nu are valoare, în înţelesul contabil clasic, ci criterii financiare finale. Nu studiul de brand a stat la baza ei, ci performanţa anterioară a agenţiei şi a echipei sale.

Ce se va schimba în stilul de management, va avea loc o reîmprospătare a modelului de business?


Alina Damaschin: Stilul de management nu se schimbă, pentru că el face parte din ADN-ul acestei agenţii şi a adus-o la acest nivel. Avem în agenţie competenţe complementare şi ţinând cont de expertiza şi experienţa specifice cerute de fiecare, există două unit-uri: consumer PR, pe care îl coordonez eu şi corporate PR, coordonat de Eliza. Avem în plan să anunţăm şi specializari noi prin proiecte finalizate deja, aşa am procedat în mod tradiţional,  am lansat o expertiză doar în momentul în care am devenit experţi în respectivul subiect. La momentul acesta pot doar să spun că ele vin pe nişte cerinţe ale pieţei de PR, iar unele vor fi unice în industrie.

Aveţi în vedere un sistem deschis la care să aibă acces şi alţi acţionari?


Eliza Rogalski: Deocamdată, până la finalizarea pactului de opţiune, acţionariatul rămâne neschimbat, dar există în acelaşi timp un sistem de recompensare al echipei în funcţie de performanţe individuale şi de grup.

Care va fi profilul ideal al angajatului Rogalski Damaschin Public Relations?


Alina Damaschin: Profilul e acelaşi dintotdeauna şi este reprezentat de fiecare om care lucrează acum în agenţie – oameni curioşi, ambiţioşi, creativi, loiali, care nu se mulţumesc cu prima soluţie, care îşi pun toată energia şi pasiunea în fiecare proiect până la „predarea raportului”. Şi deloc în ultimul rând, oameni veseli.



Interviu realizat de Dana Oancea, PR Romania

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site