25062017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Secunda de Aur cu Alina Damaschin şi Eliza Rogalski

Secunda de Aur cu Alina Damaschin şi Eliza Rogalski

agentiaanului_final8 campanii care au primit 9 premii și 19 nominalizări în cadrul Romanian PR Award și distincția de Agenția Anului. Ce reprezintă pentru Rogalski Damaschin Public Relations acest premiu și ce aduce cu el?

Alina Damaschin: Înseamnă rezultatul unui an de muncă bună și constantă, în care ne-am concentrat mai mult pe rezultate reale și mai puțin pe premii. Înseamnă o echipă serioasă, determinată și cu reperele corecte în tot ceea ce privește businessul și campaniile pe care le coordonează. Înseamnă clienți al căror business îl cunoaștem foarte bine, care au încredere în noi și care ne stimulează să oferim, de fiecare dată, mai mult și mai bine.

Cu unul dintre clienți (KRUK) am câștigat marele premiu al aceleiași categorii (Comunicarea serviciilor și produselor financiare) 2 ani la rând, iar recent, am încheiat o altă campanie foarte interesantă, probabil cu șanse mari și în competiția de anul viitor. Am câștigat premii în categorii foarte importante pentru noi: PR pentru marketing, o categorie foarte grea, cu multe cazuri bune înscrise, unde din fericire am cam marcat în fiecare an; Public Affairs, o disciplină pe care am dezvoltat-o frumos în acest an și care, iată, a reușit deja o performanță reală prin campania CNP 2013, aceea de a introduce vaccinul pneumococic gratuit pentru nou-născuți. Aceeași campanie a marcat și la ONG, și la Comunicarea produselor și serviciilor medicale, 2 alte categorii de interes pentru noi ca business. Am dominat ca nominalizări și categoria încă atât de importantă pentru orice business de PR, Media Relations, unde cu 3 campanii (pentru Amnesty Internațional, KRUK și Fundația Prețuiește Viața), am obținut jumătate dintre nominalizările din această secțiune și un Silver. Un Gold pentru Tech PR (pentru Romtelecom) este un alt premiu care ne bucură, noi având dintotdeauna în agenție oameni cu expertiză pe zonă de tehnologie. Deloc în ultimul rând, am primit un Silver la categoria Comunicare în domeniul public pentru un alt client de suflet, alături de care lucrăm de ani buni, Regina Maria. Ne bucură mult și diploma de excelență pentru Producții video, pentru că tot ce înseamnă creație și coordonare producție video realizăm cu resurse interne.  

Ce reprezintă așadar: o satisfacție că ideile și rezultatele acestor campanii se disting și sunt confirmate într-o competiție atât de grea, de către jurați atât de redutabili. Ce aduce în viitor? Noi experiente, cu siguranță.

Cum a fost prima ediție la care ați participat la Romanian PR Award și cum se simte „avântul schimbării” acum?

Eliza Rogalski – Era în 2004, când festivalul se afla la început. Am înscris două campanii atunci, iar una a câștigat Silver - „Operatiunea Ultima Şansă” un proiect prin care am mobilizat oamenii să ofere indicii care ar fi putut conduce la prinderea și ulterior judecarea criminalilor de război naziști, aflați încă în libertate. A fost un proiect internațional, însă în România era dificil de implementat, multe voci se împotriveau, câtă vreme noi nici cu comunismul nu ne împăcaserăm încă. După câteva luni de campanie susținută, au fost identificați 13 suspecți, dintre care 5 știu că au ajuns în atenția Parchetului General, la vremea aceea. Am fost foarte emoționată atunci și de fiecare dată când am urcat pe scenă cu alte zeci de campanii premiate în 9 ani de când participăm la Romanian PR Award.

Dincolo de premii ce a însemnat 2013 pentru voi...în cifre, emoții, clienți, cafele, proiecte, zâmbete? :)

Alina Damaschin: E important de spus că suntem 12 oameni în agenție și că fiecare în parte a contribuit la cel puțin 2-3 dintre campaniile premiate, așadar sunt oricum toți niște premianți. 2013 a fost anul unui nou început și ca orice început, a adus cu sine o doză mare de energie pozitivă, de idei, de proiecte, unele s-au așternut mai ușor, altele mai anevoios. Am câștigat clienți noi, dar au existat și momente complicate, noi am rămas aproape unii de alții, în echipă, ne-am urmărit foarte atenți principiile și iată că petrecem și un final de an plăcut împreună.

Eliza Rogalski: Primul an fără vacanță. Prima toamnă fără niciun weekend liber. Primul examen din viața fiului meu. Prima oară când am fost la 3 pitch-uri în aceeași zi. Prima experiență cu televiziunea. A mia oară când realizez că am în jurul meu în agenție cei mai frumoși colegi-oameni și că lucrez pentru clienți-oameni absolut fabuloși. S-ar putea să scriem o carte despre 2013.

Trei cuvinte care v-au venit în gând înainte să se strige câștigatorii la categoria „Agenția Anului“?

Fix 3 cuvinte de la fiecare:  Vorbeste frumos Liuţe. Îmi place Corina. Prea multă linişte. Of, mai repede. Keep calm and…. Câte premii avem? Secunda de aur. Yes, we can. E anul nostru. Deci se poate! This is it! Veni.Vidi.Vici.

Ce vă așteptați de la următorii 5 ani?

Alina Damaschin: Să facem în continuare idei posibile.  
Eliza Rogalski: Să ne lăsăm surprinşi.



Interviu realizat de Florina Baciu, Editor PR Romania

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site