25062017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR PR 3.0 prin ochii unui novice

PR 3.0 prin ochii unui novice

miruna_popazuPR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.


Relaţiile publice sunt un proces de comunicare strategică care este prezentat prin „satul” omului de PR. Prin intermediul acestui proces se construiesc relaţiile dintre organizaţii şi publicul lor ţintă. Astfel, accentul cade pe cel care face ca acest proces să se întâmple. Până la urmă, relaţia dintre organizaţii şi publicul lor ţintă, aceste două entităţi reprezentative pentru un PR-ist, este reprezentată de fapt de relaţia dintre oameni, „oamenii satului”, procesul devenind mai complicat atunci când ne raportam astfel.

Ce am învăţat că este bine să facă un PR-ist pentru ca această relaţie să se întâmple, să reziste şi să fie de lungă durată?

Contextul în care suntem astăzi, „era internetului”, aşa cum îmi place să îl numesc, este unul propice pentru noi, cei care ducem la îndeplinire obiective de PR. Am putea să echivalăm metodele de promovare ale lui P.T. Barnum cu instrumentele online pe care le avem astăzi la dispoziţie. Avantajele şi beneficiile internetului construiesc în favoarea noastră punţi de legătură durabile. Secretul este ca noi să găsim cea mai potrivită formulă pentru a le întreţine, hrăni cu informaţie relevantă şi preţioasă.

PR 1.0
Evident, foarte important este să fim prezenţi acolo unde sunt cei pe care îi căutăm, unde se petrece acţiunea. Însă, pentru a face acest lucru şi pentru a reuşi să satisfacem această nevoie, este necesară cercetarea sau „research-ul”, aşa cum este cunoscută în industrie. Iar când spun cercetare mă refer la două ore de pus pe hârtie idei pentru a elabora o strategie prin care să putem descoperi care sunt nevoile reale ale publicului ţintă pe care dorim să îl atingem la momentul respectiv şi care este „insight-ul” despre respectivul segment. Aici intervine priceperea PR-istului talentat (adică a noastră) de a ne folosi armele pentru a ne da seama ce este adânc înrădăcinat în mintea celor pentru care comunicăm. Practic, această cercetare are rolul de a anticipa, analiza şi interpreta opinii şi atitudini care pot influenţa o organizaţie şi valorile ei, la un anumit moment.

PR 2.0
Următorul pas este să stabilim corelaţia dintre obiective, rezultatele cercetării şi tacticile pe care le avem la dispoziţie pentru a obţine maxim de rezultate în acest proces. Iscusinţa noastră, a oamenilor de PR, este iarăşi foarte importantă. Ideal ar fi să discutăm cu toate celelalte departamente din cadrul organizaţiei (sau cu clientul) pentru a afla care sunt obiectivele acestora şi care sunt resursele pe care ne putem baza.  Obiectivele de PR trebuie sa fie relevante pentru întreaga organizaţie şi pot fi mai ceva decât „creşterea awareness-ului”.

PR 3.0
După parcurgerea etapelor de mai sus, trecem la implementare şi planificăm totul ca la carte, stabilind resursele necesare pentru fiecare etapă în parte. Din experienţa mea de până acum, implementarea strategiei presupune luarea în considerare a unui univers de timp îndepărtat. Aici putem vorbi de calităţile noastre, ale PR-iştilor, acelea de bun organizator, comunicator, vizionar, organizator al timpului investit, prieten cu internetul şi cunoscător al calităţilor şi defectelor acestuia, utilizator înrăit al „gadget-urilor” din dotare şi purtător de mesaje controlate şi orientate în direcţia corectă. În plus faţă de acestea este necesar să luăm în considerare perseverenţa, un lucru foarte valoros pentru noi. Perseverenţa este cea care pe mine m-a făcut să îmi duc la bun sfârşit ideile, planurile şi să obţin rezultatele pe care mi le-am propus.

Urmărind aceste câteva etape şi investind în ceea ce consider că este esenţa PR-ului, relaţiile cu oamenii din jurul nostru, putem ajunge la rezultatele scontate cu brio bucurându-ne de aprecieri şi felicitări.

Am aplicat, am încercat şi am conştientizat toate acestea într-o campanie realizată exclusiv online alături de Webdigital şi Standout şi le mulţumesc pentru şansa oferită. A fost pentru mine un punct de plecare extraordinar care m-a ajutat să învăţ foarte multe şi să încep să conştientizez necesitatea calităţilor atât extrinseci, cât şi intrinseci ale unui PR-ist. Voi continua să mă ocup de pasiunea mea şi să construiesc relaţii de lungă durată în continuare.



Miruna Popazu iubeşte oamenii, îi place la nebunie să călătorească  şi să scrie. De fiecare dată când pleacă într-o călătorie,  scrie despre locurile pe care le-a vizitat, oamenii pe care i-a întalnit şi experienţele frumoase de care a avut parte. Olimpiadele de la Limba Română din liceu, micile proiecţele din Facultatea de Comunicare şi Relatii Publice, proiectele din Voluntari pentru Idei şi Proiecte, reportajele de la Pro Tv şi planurile media de la The Practice, reflectă cele mai frumoase momente din carierea sa de până acum. Este încăpăţânată, dar ambiţioasă şi va face tot posibilul ca toate visele sale să se împlinească.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site