24052017

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

cosmina_tapliucPR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?



Astăzi, pe piaţa românească, domeniul relaţiilor publice cunoaşte o puternică dezvoltare şi se poate spune că începe să se sincronizeze cu nivelul la care acesta a ajuns pe plan internaţional. Apar din ce în ce mai multe agenţii de PR ce caută specialişti pregătiţi pentru această provocare, marile agenţii internaţionale sunt din ce în ce mai bine reprezentate la noi în ţară, iar marile corporaţii ce operează în România caută PR-işti devotaţi care să îşi indeplinească cât mai bine atribuţiile. Aspectul pozitiv al acestei dezvoltări este că toate industriile din România evoluează treptat odată cu această dezvoltare, iar imaginea ţării dar şi a creativităţii născută pe plan autohton capătă noi valenţe şi devine recunoscută pe plan internaţional.

Realitatea autohtonă ne spune că ne dezvoltăm. Că am învăţat să creştem şi să formăm pentru noi însuşi oportunităţi de afirmare şi de cunoaştere. Prospeţimea industriei aduce cu sine aceste avantaje ale noului şi ale imaginaţiei ce nu a cunoscut chiar toate rigorile fostului sistem şi care poate să viseze aparent neîngrădit. În limitele posibile, desigur, ale societăţii ce o defineşte. Însă cu siguranţă poate să viseze şi să fructifice aceste vise în realizări notabile şi recunoscute la capitolul imaginii.

Însă această dezvoltare relativ rapidă aduce cu ea şi beţia succesului. Acel miraj de care industria se teme şi pe care proaspeţii absolvenţi îl confundă adesea cu adevăratul succes. Sunt foarte mulţi cei care aleg o astfel de specializare atraşi fiind de anumite aspecte interesante ale acesteia, însă ajung să realizeze că tot ceea ce ei îşi propuseseră să realizeze în viitoarea carieră sau oportunităţile spre care voiau să se îndrepte se schimbă. Mulţi ajung să fie dezamăgiţi sau să fie suficient de motivaţi să caute un nou început. Însă sunt foarte mulţi dintre ei care ajung să se implice într-o profesie care nu le va aduce satifsacţii, vor ajunge să fie nefericiţi cu ceea ce fac şi să îşi dorească să îşi fi ales un cu totul alt drum.

Aceste aparenţe create de domeniu dar şi de societate în prezent trag după sine nereuşitele de mai târziu ale carierelor româneşti. Mai exact, nereuşitele profesionale ajung sa fie nereuşitele industriei. Şi dacă la început ajung să afecteze imaginea pe plan local a agenţiei sau a companiei, în viitor vor afecta întregul domeniu şi se poate vorbi de apariţia unei crize.

Diferenţa dintre aparenţa şi realitatea pe care o prezintă în contextul actual domeniul relaţiilor publice este făcută de modul în care sunt creaţi acei viitori specialişti de către sistem şi de cum sunt aceştia încurajaţi să se dezvolte şi să dezvolte odată cu ei imaginea PR-ului. Pentru că frumuseţea e în ochii privitorului, astfel cei care vor să fie implicaţi şi să îşi contureze o carieră în acest domeniu trebuie să fie suficient de motivaţi de alegerea lor pentru a da înapoi industriei tot ce aceasta ajunge să îi înveţe şi să creeze în continuare, alături de cei mai talentaţi şi pasionaţi oameni de PR, o imagine reală a succesului.



Pe mine o sa ma auziti mereu vorbind despre filme si despre fotbal. Eu sunt Cosmina, sunt o proaspata absolventa a facultatii de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA si de obicei vorbesc foarte mult. Sunt o persoana sociabila, imi place sa am cat mai multi prieteni si sa cunosc mereu oameni noi. Sunt destul de ambitioasa si sunt mereu gata sa accept o provocare. Imi place sa aflu chestii noi, imi place foarte tare sa citesc si pot sa spun si trezita din somn cel putin 3 filme in care a jucat un anumit actor.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site