18082017

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare de brand 11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan

11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan

aneta_conferintaUn search pe Google despre ‘personal branding’ returnează 8.740.000 de rezultate. Cu siguranţă nu e prima dată când auziţi de sintagmă şi cu siguranţă aveţi deja o părere mai mult sau mai puţin formată.  De la o dezbatere despre personal branding în online (Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristina Bazavan) până la brandul personal post-mortem a lui Steve Jobs. Aşa cum eu îmi amintesc de o colegă de facultate care îşi dorea să-şi facă licenţa despre brandingul personal, depunctată fiind pe motiv că nu e o temă academică.


Dar, odată ce tema este abordată de Aneta Bogdan, cu siguranţă preconcepţiile îţi sunt puse la încercare şi rămâi nu numai cu o sumedenie de idei valoroase ci şi cu adevărate lecţii de viaţă. Deci, să purcedem aşadar: 11 lucruri importante despre ‘Me, You made in Romania’, în viziunea Anetei Bogdan, Managing Partner şi fondator Brandient:

  1. You are the CEO of your own company. Cel mai important articol despre personal branding îi aparţine lui Tom Peters şi a fost scris în 1997, valabil fiind până în ziua de azi. Aneta Bogdan atrage atenţia în debutul discursului asupra unei idei pe care îşi va baza întreaga argumentaţie  - ceea ce suntem ca brand personal este vital legat de ceea ce suntem ca naţiune, ceea ce înseamnă că ne bazăm pe co-brandingul României sau în vorbele lui Oprah: You become what you believe!
  2. Brandingul personal nu este aşa cum aţi putea crede - despre a te vinde mai bine, ci despre a te cunoaşte mai bine.
  3. Din perspectiva branding-ului, a te cunoaşte mai bine înseamnă a-ţi înţelege menirea. Brandul personal nu este despre a-ţi construi o identitate ci a-ţi manifesta identitatea. Identitate care se construieşte cu ajutorul familiei, cu ceea ce moştenim genetic şi care se manifestă prin comportamentul, trăirea, personalitatea, actele şi faptele noastre. De cele mai multe ori, când începem să vorbim despre noi şi ce ne dorim de la parcursul vieţii noastre, lucrurile se simplifică. Urmează acel focus strategic despre cum să faci ca lucrurile să se întâmple înspre ceea ce vrei să se întâmple.
  4. Important în brandingul personal este sa creăm percepţii dar şi mai important este să controlăm aceste percepţii. Cea mai mare greşeală pe care o poţi face în branding, avertizează Aneta, este să îţi doreşti perfecţiunea. De ce? Pentru că perfecţiunea este imperfectă. Trebuie căutată autenticitatea. A controla percepţiile este un proces dificil în momentul în care vorbim de natura umană - nu tocmai cea mai disciplinată de pe faţa pământului. Controlul vine atunci când brandul personal se duce către brand comercial.
  5. Brandul personal înseamnă sa îţi înţelegi sensul în viaţă, să ştii ce îţi doreşti şi să îţi dedici viaţa acestui scop, adică să iţi cunoşti valorile, credinţele după care funcţionezi şi care te călăuzesc, să iţi cunoşti limitele şi năravurile, să îţi înţelegi punctele forte şi unicitatea. Aneta pledează pentru autenticitate. ‘Autenticitatea înseamnă să fiţi voi înşivă, perfecţiunea înseamnă să copiezi.’
  6. Identitatea cuiva nu este falsă, imaginea poate fi. Brandul personal este despre cine eşti! A te defini şi a răspunde la întrebarea cine eşti?, oricât de banal ar părea, este mult mai dificil decât să răspunzi la întrebarea cine ţi-ar plăcea să fii?
  7. Miopia introspecţiei. Brandul personal este organic şi autentic. ‘Ce fac eu azi e o manifestare a brandului personal Aneta Bogdan.’ Trebuie să ţinem cont că brandul personal se manifestă în orice moment. Cu cât este mai expus brandul personal, cu atât putem să facem mai puţine lucruri. Cum reuşim totuşi să evoluăm prin ceea ce învăţăm, tocmai pentru a ne construi brandul personal? Aneta consideră că evoluam prin self-learning şi mindset change, evoluăm prin anturajul potrivit, prin networking, şi mai ales învăţăm din disrupţia altora.
  8. Brandul de personalitate nu este un ego trip, brandul scoate reputaţie, profit. Brandingul este un concept de valoare adăugat business-ului. Drept urmare, nu îţi construieşti un brand personal, doar de dragul de a-ţi construi unul, ci să beneficiezi de rezultate de pe urma acestuia. A fi cel mai bun într-un domeniu nu este egal cu a fi cel mai bogat. Două exemple, Lady Gaga vs. David Beckham. Cu siguranţă nu sunt cei mai buni în domeniile lor, dar brandurile personale reprezintă ceea ce îi separă.
  9. Relevanţa promisiunii îi desparte pe cei care au atribute excepţionale de brand şi nu ştiu ce să facă cu ele, de cei care au mai puţin noroc, dar au ştiut ce să facă cu ce le-a fost dat. Întrebare de reflectat: Dacă mâine brandurile personale ar fi cotate la bursă, în ce aţi investi? Investim în brandurile cu un ciclu de viaţă lung, spune Aneta Bogdan.

Destinul Miopilor: legătura dintre brandul personal şi brandul de naţiune este mai adâncă decât am putea să ducem. Din păcate pentru noi românii, din fericire pentru de exemplu, germanii. Miopia este atunci când nu ne vedem între noi: cât de buni suntem, cât de frumoşi suntem, cât de speciali suntem, cât de mult merităm. Destinul miopilor este de a bâjbâi şi de a nu vedea clanţa să deschidă uşa.
Se ajunge din nou la aceeaşi discuţie: co-brandingul cu statul român este o povară! Ce şanse avem să ne construim brandul personal cu ceea ce ne dă statul român? Să vedem câteva date: în World Education Ranking 2010 (OECD), România ocupă locul 49 din 65 de ţări, nicio universitate română în THES top 400 global, şi nici în QA Top 600.
Când vine vorba de competitivitate la români, în Global Competitiveness Ranking, România se află pe locul 67 din 139 (World Economic Forum). Competitivitatea se bazează pe educaţie, în continuarea ideii de mai sus, ori la noi e sub forma capra vecinului, spune Aneta Bogdan.   
Românii se află deci într-o stare de miopie. Brandul înseamnă identitate şi manifestare a identităţii într-un anumit domeniu, validată într-o anumită promisiune. Atât timp cât suntem miopi ca naţiune, rezultatul este evident.
Dacă ajungem să vorbim de aspiraţii de mai bine, ne gândim la clasa creativă. Clasa creativă este reprezentată de tehnologie, film, advertising, media, design, arhitectură, arte, etc, una dintre puţinele clase unde competitivitatea s-a manifestat la acelaşi nivel în vest, consideră Aneta Bogdan. Clasa creativă are nevoie de atenţie diferită faţă de celelalte clase, are nevoie de un loc creativ unde să trăiască, lucruri ce nu le poate găsi în România. Clasa creativă reprezintă singurul motor al unei economii moderne iar capacitatea de a face lucrurile diferite este singura modalitate de a ne salva ca naţiune. Singura variantă este ca această clasă creativă cu antreprenorii săi să fie lăsată în pace pentru a evolua.


10.    Brandul personal este meseria de a fi tu însuţi. Meserie care trebuie facută cu strategie, focus şi resurse. După cum spune si Aneta citându-l pe Petre Ţuţea ‘Dacă există o ştiinţă a naţiunii, eu sunt de meserie român’.

11/11/11 a fost o zi prolifică nu numai pentru a învăţa despre brandul personal, ci mai ales pentru a începe să îţi pui întrebări, a te deconstrui ca persoană şi a vedea dincolo de o imagine. De reţinut că brandul personal nu ar trebui să reprezinte un scop în sine, ci o modalitate care să te ajute să îţi defineşti latura profesională. Iar asta e doar începutul, pentru că la anul avem 12/12/12.



Sursă poză: http://www.facebook.com/RevistaBiz

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site