27042024

Back Eşti aici:Home Articole

Arheologia Twitterului: primii 100 veterani în .ro

twitter-birdPrimul cont românesc de Twitter a fost creat de un bărbat, primul post din twittosfera românească a fost publicat de o femeie.  Din primele 100 de conturi româneşti pe Twitter, 89 sunt conturi personale, iar numărul barbaţiilor a fost de aproximativ 3 ori mai mai mare decât numărul femeilor.

Citeste mai mult...

Impactul internetului asupra relaţiilor publice

Probabil, “paradigm shift” despre care vorbeşte James Grunig va avea loc doar în momentul în care generaţia actuală de "imigranţi digitali" care ocupă posturile importante din societăţi şi agenţii va face loc noii generaţii de "nativi digitali", care încearcă în aceşti ani să se perfecţioneze în profesia de purtător de cuvânt. Trebuie totuşi ca între cele două grupuri să existe un proces accelerat de experienţe şi metodologii, în baza respectivelor competenţe.

Citeste mai mult...

Iniţierea comunicării în mediul online a TNB a fost o provocare profesională extraordinară

claudia_carligClaudia Cârlig a ocupat timp de 3 ani funcţia de şef al departamentului de Comunicare şi Relaţii Publice al Teatrului Naţional Bucureşti. În interviul ce urmează, Claudia ne vorbeşte despre experienţa acumulată în cadrul TNB şi despre pasiunea sa pentru PR-ul cultural.

Citeste mai mult...

Omul de relaţii publice: consultant vs. executant

Adesea, oamenii de relaţii publice sunt nemulţumiţi de clienţii sau managerii lor că nu le înţeleg corect meseria. Cât sunt de conştienţi clienţii/ managerii de nevoia de consultanţă în relaţii publice? Tind să sper că tot mai mult...

Citeste mai mult...

James Grunig: Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a III-a

james_grunigSunt de părere că relaţiile publice oferă publicurilor „o voce” în cadrul luării deciziilor organizaţionale şi le oferă mai multă putere (o perspectivă postmodernă). În acelaşi timp, relaţiile publice sunt valoroase pentru organizaţie deoarece le ajută să ia decizii, să dezvolte politici, să ofere servicii şi să se comporte în feluri care sunt dorite şi acceptate de către stakeholderi – crescând în acest fel profiturile, reducând costurile şi riscurile (o perspectivă semi-modernistă).

Citeste mai mult...

Comunicarea de criză – în comă?

george_davidCe-o mai fi şi comunicarea asta de criză? E un moft? O necesitate? E ceva „top secret”, „tabu”, despre care nu au voie să vorbească decât iniţiaţii şi doar în şoaptă? Sau e o unealtă indispensabilă în funcţionarea unei organizaţii?

Citeste mai mult...

Factori de succes in comunicarea 2.0

Comunicarea care nici nu provoacă la dialog şi nici nu aduce un beneficiu este percepută din ce în ce mai mult ca agresare. Multe firme care ţintesc către consumatorii tineri experimentează deja forme de comunicare noi în web 2.0. Adesea, lipseşte o strategie. Experţii în marketing caută concepte şi reguli valabile pentru a avea succes şi pe Internet în sensul promovării de brand. Între timp s-au cristalizat şase factori care garantează succesul în comunicarea de marcă în web 2.0.

Citeste mai mult...

“Blind dinner”, bloggeri şi îngheţată. Pe scurt, o campanie de PR neconvenţională.

Campania "Magnumize your senses", experienţa senzorială pe care brandul Magnum a oferit-o bucureştenilor, este un răspuns la toate oportunităţile pe care simţurile le lasă neexploatate. Pornind de la ideea că îintunericul ascute simţurile, ca odată ce ochii se închid, o lume întreagă de senzaţii se deschide", Magnum a dovedit consumatorului ce înseamnă cu adevărat un "răsfăţ regal": o "răsfăţo-experienţă" care îi exploatează toate simţurile nemijlocit, care trece dincolo de bariera gustului, îi alimenteaza curiozitatea şi îi trezeşte sentimentele.

Citeste mai mult...

Florentina Loloiu: PR-ul cultural trebuie să iasă din tipar

Programul “Comunicatori pentru Societatea Civilă” aduce valoare adăugată prin ceea ce face şi nu doar atât, plusează foarte mult în ceea ce priveşte îmbunătăţirea modului în care este perceput PR-ul cultural. Nu este scopul programului în sine, ci implicit derivă din ceea ce face acesta.

Citeste mai mult...

Cum twitteresc românii în zilele de sărbătoare. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdSărbătorile de iarnă - Crăciunul, Revelionul şi Anul Nou-  aduc o scădere a activităţii de postare pe Twitter cu 34% faţă de media zilnică a posturilor din perioada 1 noiembrie - 1 februarie. Din aceste trei sărbători, în zilele de Crăciun se publică cele mai puţine posturi pe Twitter, cu 42% mai puţine decât media posturilor publicate zilnic în perioada amintită.

Citeste mai mult...

Hârtia are răbdare, cititorul nu

Jurnalismul este gândit pentru a arăta o oglindă societăţii. Şi în viitor va avea aceeaşi funcţie, nu ne îndoim de asta. Însă o oglindă care nu reflectă este fără valoare. O oglindă arată şi adâncimea spaţiului. Jurnalismul, care trebuie să fie ca o oglindă, nu trebuie deci să fie mat şi trebuie să scoată la lumină multe adâncimi. Jurnalismul de astăzi pare însă de multe ori mat şi foarte puţin adânc. Aceasta conduce la forme identice, adaptare şi în cele din urmă la plictiseală.

Citeste mai mult...

Relaţiile publice -nu doar laudă exagerată şi nonsens.

daiana_stoicescuSe poate evalua munca unui PR-ist? Există vreo legătură între Relaţiile Publice şi reputaţia unui brand?

Cred că toţi ştim sau bănuim că o bună reputaţie se construieşte în ani şi se poate distruge în câteva secunde.  Mă tot gândesc de ce apelează specialiştii în relaţii publice la comunicate de presă.

Citeste mai mult...

Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie

pierluigi_oratiPoate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit  din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.

Citeste mai mult...

Comunicare 360° pentru lansarea jocurilor LEGO

Pentru lansarea jocurilor, grupul LEGO a mizat pe o comunicare de 360° şi a initiat o campanie de anunţuri încă înaintea introducerii produsului. Prezentarea imaginilor cheie la Stachus şi Gara Centrală din München au asigurat sporirea curiozităţii. Deoarece branşa jucăriilor este una foarte restrânsă, fără vreo importanţă prea mare în marele ansamblu economic, fiecare producător trebuie să "bată tare toba" pentru a se face auzit aşa cum trebuie în acestă piaţă. Intrarea pe un segment nou a fost pentru Grupul LEGO o nouă sarcină. De aceea, PR-ul şi celelalte acţiuni de marketing (precum instore şi online) trebuiau împletite în mod optim.

Citeste mai mult...

Carmen Gheorghiţă: Indiferent de categoria de vârstă sau socio-profesională, orice om este atras de poveşti

Am pus mai puţin accent pe redarea tuturor datelor strict legate de istorie şi arhitectură (fără a le ignora, totuşi) şi mai mult pe poveşti, pe micii istorii cu savoare, pe întâmplări din viaţa celor ce au locuit sau au fost doar în trecere prin oraş. Ideea esenţială a fost aceea de a crea o punte de comunicare, un dialog cald, intim, între vizitator şi oraş.

Citeste mai mult...

Cum să faci PR pentru PR

lilly_bindeanuCred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.

Citeste mai mult...

@PRRomânia îşi sărbătoreşte follower-ul cu numărul 1000. Pe Twitter.


daniel_robuPrimul tweet @PRRomania suna cam aşa: „Blogging şi PR: http://bit.ly/kYWWb”. Se petrecea în urmă cu un an, pe vremea când păşeam cu paşi timizi în universul social media. Comunicatori de profesie, ştiam că social media vor reprezenta o verigă tot mai importantă atât în comunicarea cu cititorii noştri cât şi în cea cu potenţialii cititori.

Citeste mai mult...

Iuliana Bălan, specialist PR la Muzeul Ţăranului Român: Este mult mai dificil să măsori „rezultate culturale” faţă de cele de business

Anual realizăm sondaje de public, ştim cam câte persoane ne calcă pragul şi cam cine sunt acestea. Ştim de unde se informează şi de ce ne vizitează. Cu mulţi am devenit prieteni. Un negustor i-ar numi „clienţii noştri constanţi”, dar sunt mai mult decât atât. Unii se implică voluntari în activităţile muzeului, alţii vin cu propuneri de proiecte noi care de multe ori au fost acceptate şi duse la bun sfârşit.

Citeste mai mult...

Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"

US Institute for Public Relations  şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.

Citeste mai mult...

Tendinţa către maşina de copt pâine

Cine vrea să înţeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă jurnaliştii în era digitalizării, trebuie să îşi închipuie un maistru brutar care trebuie să reacţioneze la trendul maşinilor de copt pâine din menajele private. Însă democratizarea mijloacelor de producţie este mult mai redusă în domeniul brutăriei şi mai puţin revoluţionară decât în branşa media.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP