Antreprenoriat şi branding, peste criză
- Duminică, 04 Septembrie 2011 22:00 |
- Irina Ilie
Antreprenorii nu sunt neapărat inventatori, dar adaugă mereu ceva nou la modul cum suntem obisnuiţi să facem lucrurile. Pentru un consultant de brand, ei sunt astfel o provocare mai grea decât o corporaţie care acţionează după reguli şi proceduri, dar şi o sursă de prospeţime şi de alertă intelectuală.
E OK să fii altfel! Minorităţi şi discriminare, percepţii şi atitudini
- Duminică, 07 August 2011 22:00 |
- Dorian Ilie
PR pentru fundraising
- Duminică, 31 Iulie 2011 22:00 |
- Raluca Dinu
Nu doar companiile concurează pe piaţă, ci şi ONG-urile. Ele sunt în competiţie pentru resurse materiale şi financiare, dar şi pentru suportul diferitelor categorii de public ţintă: potenţiali voluntari, endorseri sau ambasadori, susţinători etc. În actualul context economic, pentru tot mai multe ONG-uri este vital să poată strânge fonduri astfel încât să îşi poată continua activitatea, să ajute constant persoanele care altfel nu ar putea supravieţui sau beneficia de un trai decent, să protejeze mediul sau animalele.
Cum să ai jurnaliştii de partea ta?
- Marți, 26 Iulie 2011 22:00 |
- Octav Stefan
Ca tactică de relaţii publice, interacţiunea directă cu jurnaliştii prin întâniri de briefing sau chiar informale este un instrument profesional foarte eficient cu avantaje care nu se rezumă numai la descoperirea sau dezvoltarea unor subiecte de comunicare. Chiar dacă nu este la fel de evident, interacţiunea faţă în faţă are implicaţii şi asupra modului în care sunt percepuţi comunicatorii ca profesionişti.
Diploma în relaţii publice - vivat academia?
- Duminică, 24 Iulie 2011 22:00 |
- Rebeca Pop
Când femeile de afaceri se unesc, lucruri frumoase se împlinesc
- Marți, 19 Iulie 2011 22:00 |
- Mihaela Rus
74 de femei din mediul clujean de business fac parte din Asociaţia Femeilor de Afaceri din Cluj. Surprinzător, organizaţia are deja o vechime de peste 6 ani, timp în care acestea au ales să se implice în tăcere în multe cauze sau acţiuni de caritate. Ce a declanşat ieşirea la suprafaţă? Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj şi managing partner al agenţiei de publicitate Vitrina, spune că a fost nevoie să facă un apel la solidaritatea publicului clujean.
Revoluţie sau evoluţie în comunicarea europeană
- Sâmbătă, 16 Iulie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Strategiile de comunicare ale Uniunii Europene trebuie astfel gândite încât să amelioreze substanţial lipsa de interes a cetăţenilor pentru tot ce e legat de Europa. Cetăţeanul european vrea să înţeleagă sistemul comunitar şi felul în care acesta îi influentează viaţa, dar nu trebuie plictisit cu detalii tehnice, care pentru el par irelevante. Cetăţenii trebuie să fie informaţi corect şi complet, fără tendinţe manipulative.
Despre patrupedele online
- Marți, 12 Iulie 2011 22:00 |
- Tamara Baleanu
On the Internet, nobody knows you’re a dog! anunţa o caricatură vizionară din revista americană New Yorker în anul de graţie 1993, în perioada nascentă a Internetului în care temerile legate de anonimitatea conferită de mediul on-line erau mai degrabă subiect de glumă decât de dezbatere serioasă. Astăzi însă, imaginea patrupedului la tastatură ridică întrebări complicate şi răspunsuri deseori neplăcute despre siguranţă, autenticitate şi egalitate în lumea virtuală.
Voluntariatul în România, între altruism şi trend
- Luni, 04 Iulie 2011 22:00 |
- Simona Barbu
Activităţile de voluntariat din România devin tot vizibile şi mai atractive pentru societatea româneasca. Dincolo de această imagine pozitivă, de evoluţia acestui concept, există hibe în ceea ce priveşte legătura dintre voluntariat şi munca patriotică (voluntară) din regimul comunist, de confuzie între voluntariat şi practica de specialitate, dar şi derapaje de definire a conceptului de voluntariat şi al practicării acestuia.
Londra, importanţa social media pentru branduri şi indicatorii de performanţă. De vorbă cu Stephen Davies
- Duminică, 03 Iulie 2011 22:00 |
- Stephen Davies
Londra a devenit un loc unde îţi poţi "spăla" reputaţia. Şi este probabil adevărat într-o oarecare măsură, în condiţiile în care sunt multe agenţii din Londra care pot fi convinse cu uşurinţă să lucreze pentru un "anumit" individ. Dar dacă toată lumea are dreptul la un avocat, de ce nu ar avea dreptul şi la o persoană de PR? Dacă oricine are dreptul să fie reprezentat într-un tribunal, atunci toată lumea este îndreptăţită să fie reprezentată în tribunalul opiniei publice.
Senzaţii tari româneşti la Cannes, marca McCann Erickson
- Marți, 28 Iunie 2011 12:07 |
- Florina Baciu
"Eu personal am o istorie foarte lungă cu acest produs şi sunt foarte mândru că steagul românesc, şi pe produs, şi la propriu, în numele noastre a fluturat săptămâna trecută la Cannes”. Cu această afirmaţie Bogdan Enoiu, Managing Director, McCann Erickson, a deschis o conferinţă de presă organizată ieri de McCann PR pentru sărbătorirea celor 9 trofee pe care McCann Erickson le-a adus pentru Campania ”American ROM” dar şi pentru România, în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions.
Presa viitorului
- Duminică, 26 Iunie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Numărul din ce în ce mai mare al publicaţiilor care apar în varianta web este răspunsul la faptul că tot mai mulţi preferă să “îşi citescă ziarul” online, un mod mult mai comod şi mai rapid de informare. Desigur, dezvoltarea tehnologiei ajută la promovarea acestui “mod de viaţă”.
Let’s talk about Lobby! Pe ROMÂNEŞTE! - participă la primul studiu independent despre practicile autohtone de lobby
- Marți, 14 Iunie 2011 19:27 |
- Dana Oancea
PR Romania a lansat recent un demers de cercetare singular, prin care mai mult de 750 de manageri şi specialişti în comunicare/public affairs din companii, fundaţii corporatiste, ONG-uri, precum şi întregul spectru de reprezentanţi ai clasei politice, au avut prilejul să vorbească despre modul în care se desfăşoară activităţile de lobby din România. Săptămâna aceasta marcăm o nouă etapă a studiului, prin lansarea variantei vox populi a chestionarului. Opinia ta este un plus faţă de ceea ce ştim despre percepţia acestei activităţi în societatea românească.
Comunicare internă 2.0
- Marți, 07 Iunie 2011 22:00 |
- Dana Banuta
Tot mai multe companii utilizează chatul, forumurile de discuţii si blogurile interne. Unele iniţiative au succes, altele mai puţin, tocmai pentru că succesul depinde de profilul angajaţilor şi apetenţa lor pentru astfel de mijloace de comunicare şi, nu în ultimul rând, de modul în care este construit şi prezentat conţinutul.
O vizionare privată în interiorul Muzeului de Relaţii Publice din New York
- Duminică, 05 Iunie 2011 22:00 |
- Shelley Spector
Bernays ne-a lăsat o moştenire uimitoare care include postere, invitaţii, machete publicitare de la unele dintre cele mai faimoase campanii ale sale, copii ale newsletter-ului său de PR, fotografii cu Sigmund Freud, Enrico Caruso şi preşedintele Eisenhower; ediţii originale ale cărţilor sale, inclusiv Engineering of Consent şi Propaganda, la care se adaugă cărţi ale oamenilor care l-au influenţat precum Walter Lippman şi unchiul său "Siggy".
"PR-ul trebuie păstrat în cadrul lui iniţial." De vorbă cu scriitorul şi eseistul Vasile Ernu
- Marți, 31 Mai 2011 22:00 |
- Vasile Ernu
Ceea ce a devenit agravant e faptul că PR-ul a devenit conţinut în sine, autosuficient, mod de viaţă, formă de gîndire. Demult nu mai contează conţinuturile, ci PR-ul în sine. Adică PR&publicitate&marketing se instituie ca şi conţinut şi se impune, se vinde pe sine ca atare.
Cum lucrăm cu ziaristul de la Bruxelles?
- Miercuri, 18 Mai 2011 22:00 |
- Dan Luca
Bruxelles-ul este în opinia experţilor cel mai mare pol de presă din lume, dacă luăm în considerare numărul de ziarişti care îşi desfăşoară activitatea în acest oraş. Nu mă refer aici la ziariştii belgieni, ci doar la cei care sunt în Bruxelles pentru a relata “dezvoltările comunitare”. Dacă până nu demult 1.300 jurnalişti acreditaţi transmiteau cetăţenilor europeni informaţii din Bruxelles, noile statistici demonstrează că numărul acestora a scăzut dramatic. De ce această atitudine de renunţare la statutul de corespondent acreditat de instituţiile europene?
‘In brand we trust’. Despre Branding şi Integritate, pe la noi şi pe la alţii
- Luni, 16 Mai 2011 06:20 |
- Aneta Bogdan
Brandingul este cea mai simplă, la îndemână, directă formă de expresie a integrităţii unui produs, a unui serviciu sau a unei companii, fiindcă brandul este un contract de certitudine şi o promisiune de valoare care se susţine prin proba faptelor. Promisiunea unui brand, neprobată sau infirmată prin faptele brandului respectiv, se întoarce ca un bumerang împotriva acestuia. Integritatea este şi trebuie privită în primul rând ca adevărul interior al businessului şi de abia apoi, ca imagine, aratată celorlalţi, în afară. Integritatea este despre a-ţi spune ţie, în primul rând, adevărul despre tine, şi de abia apoi, de a-l spune celorlalţi.
"Ce fel de animal mai e şi ăsta?"
- Marți, 10 Mai 2011 22:00 |
- Roxana Firoiu
De la "Crystallizing Public Opinion" a lui Bernays, până în zilele noastre, lucrurile au evoluat într-o manieră care cu greu putea fi anticipată. Poate cel mai important aspect este acela că evoluţia campaniilor de comunicare este strâns legată de noile tehnologii de comunicare care au marcat ultimele decenii.
Facebook sau în căutarea divinităţii
- Sâmbătă, 07 Mai 2011 22:00 |
- Tamara Baleanu
De ce folosim Facebook? Ce resorturi interioare acţionează această tehnologie? De ce contrar predicţiilor celor mai mari sociologi ai ultimului secol, în loc să ne îndepărtăm de noţiunea de comunitate, pare că încercăm să o regăsim în format 2.0? În cea mai recentă carte a sa (2011), antropologul englez Daniel Miller adună observaţii a două decenii de etnografie on şi off-line în Trinidad şi vine cu o explicaţie provocatoare.