27042024

Back Eşti aici:Home Articole

Top Social Brands - Poveştile celor mai active branduri româneşti în social media

În condiţiile în care vorbim de social media ca de un domeniu în care se experimentează, în care companiile încă mai sunt reticente să intre, avem în faţă un studiu care certifică o serie de branduri care au devenit conştiente că prezenţa în social media a devenit esenţială. Dacă anul trecut exista Top 10, anul acesta avem Top 30 de branduri, top realizat împreună cu 33 de specialişti în comunicare şi cu ajutorul Zelist.

Citeste mai mult...

Dan Luca, Euractiv: Poziţionare şi branding în afacerile europene

Având în vedere dinamica legislativă comunitară, complexitatea deciziilor din sfera europeană şi „jungla” entităţilor reprezentate în Bruxelles, estimez o coagulare a multor grupuri de interese existente sub branduri mult mai clare, accesibile ca înţelegere nu doar specialiştilor europeni, dar şi publicului larg.

Citeste mai mult...

Ce poate face PR-ul pentru ONG-uri

Am întâlnit de-a lungul anilor ONG-uri care făceau şi fac lucruri extraordinare cu impact substanţial asupra vieţii multor copii şi persoane aflate în dificultate. Din păcate, nu ştiau să comunice despre ceea ce făceau. Am aflat de ele din întâmplare cu toate că mă pasionează destul de mult segmentul organizaţiilor non-guvernamentale şi încerc să fiu la curent cu ceea ce se întâmplă în acest sector.

Citeste mai mult...

Mădălina Diaconescu: Rebranding şi introspecţie în vreme de criză

Pe lângă constrangeri şi eroziunea încrederii, contextul post-criză aduce însă şi ceva bun: un teren favorabil reînnoirii, reinventării de sine, realinierii promisiunilor de brand. Este un context prielnic reevaluării strategiilor şi inovaţiei în branding, oferind celor curajoşi şansa de a internaliza rapid regulile jocului. În acest moment, companiile care îşi oferă un moment de introspecţie asupra propriilor atuuri şi slăbiciuni au şansa de a deveni mai relevante pentru client şi de a asimila euristic noua paradigmă de consum.

Citeste mai mult...

Cele mai vizibile branduri globale în social media românească. Un studiu Zelist Monitor

top-10Pentru analiza vizibilităţii celor mai valoroase branduri globale în social media românească, au fost selectate primele 50 de branduri din clasamentul Interbrand 2010 şi au fost introduse spre monitorizare folosind platforma Zelist Monitor. Perioada de monitorzare a fost martie 2010 - martie 2011.  Au fost analizate 63.484 de bloguri, 47.806 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 6.164.785 de posturi şi 5.041.638 de comentarii din blogosferă, 18.979.971 mesaje scrise pe Twitter (tweets) şi peste 3.800.000 de articole din presa online.

Citeste mai mult...

Infertilitatea este o boală “democratică”. De vorbă cu Raluca Bonzi, coordonatoarea Asociaţiei SOS Infertilitatea

Situaţia comunicaţională pe cele mai multe dintre site-urile şi forumurile de nişă este cel mai adesea dezolantă, ştiri “people”, informaţii light, incoerente sau chiar incorecte, discuţiile se transformă în eterne “chat”-uri care tratează doar colateral subiectul central (infertilitatea), fiind împănate cu emoticoane în exces şi pupici cu sclipici.

Citeste mai mult...

Cronica unui deces anunţat în era 2.0. sau despre moartea multiculturalismului

Cum mediază Internet-ul relaţia oamenilor nu doar cu alte culturi dar cu noţiunea de multiculturalism în sine? Pe de-o parte, răspunsul pare evident. Distanţele sunt mai mici, „celălalt” ne este mai aproape şi astfel mai puţin înfricoşător. Mai mult decât atât. Cina indiană şi remediile chinezeşti sunt la un click distanţă, iar suferinţele fraţilor noştri din lumea întreagă sunt pe live feed. Pare de-a dreptul facil să tragem concluzia că Internet-ul ne apropie, ne ajută să înţelegem diferenţele mai bine şi să le folosim mai productiv. Şi nu ar fi neapărat o concluzie greşită. Dar ar fi una incompletă.

Citeste mai mult...

Vizibilitatea în social media a celor mai de impact ONG-uri în 2010

twitter-birdPrin această cercetare dorim să arătăm care este vizibilitatea în social media a organizaţiilor non-guvernamentale care, prin acţiunile lor, s-au făcut remarcate în anul 2010. Am recurs aşadar la lista premianţilor la Romanian PR Award 2010 (“Secţiunea societatea civilă” şi “Buget - / Creativitate +") şi la lista ONG-urilor câştigâtoare la Gala Societăţii Civile 2010.

Citeste mai mult...

Monica Jitariuc: Omul de PR trebuie să fie mai mult om şi mai puţin “de PR”

Stabilirea agendei publice este obligată să ţină cont de subiectele din online, dar încă se cere validarea subiectului de către media clasice. Pentru moment, mass media considerate clasice ca TV-ul sau print-ul fac agenda publică prin faptul că ating un public mult mai mare decât online-ul. Astfel, media clasice stabilesc agenda pentru un număr mai mare de oameni, validând-o prin reach şi implicit, impact.

Citeste mai mult...

Alexandru Negrea: de la freelancer la Social Media Manager

De când merg la birou sunt mult mai eficient, chiar dacă lucrez mai puţine ore decât lucram de acasă. În orele petrecute la birou ştiu exact ce trebuie să fac, iar în acest timp nu mă pot întinde în pat, nu mă pot uita la TV, nu pot ieşi la plimbare cu orele, cum făceam când eram freelancer. Din anumite puncte de vedere era mai bine atunci, din alte puncte de vedere e mai bine acum. Cu orice decizie, pierzi din anumite puncte de vedere, dar câştigi din altele.

Citeste mai mult...

CSR - la răscruce de drumuri

csr_crossroadCe înseamnă criza economică actuală pentru angajamentul social al companiilor? În funcţie de ce repere trebuie să fie orientat CSR-ul pentru a fi perceput ca relevant? Ce e de făcut pentru a recâştiga încrederea pierdută a stakeholder-ilor? Am discutat cu reprezentanţi ai mediului autohton de afaceri pentru a afla care au fost efectele crizei asupra activităţilor de CSR în anul 2010 şi care sunt provocările speciale pentru un management sustenabil şi pentru angajamentul faţă de societate şi mediu în anul 2011.

Citeste mai mult...

Mugur Pătraşcu: Platformele sociale umanizează dialogul dintre branduri şi oameni

În vara anului 2010, Petrom a organizat patru excursii în Moldova, Transilvania, Muntenia şi Dobrogea, cu scopul de a repune pe harta turistică a României atracţii turistice care merită vizitate. Campania a fost intitulată "Redecoperă România" şi s-a desfăşurat cu preponderenţă în mediul online. Campania continuă şi anul acesta. Pentru a afla mai multe despre compenenta de comunicare a campaniei dar şi despre rezultatele sale, Mugur Pătraşcu, Managing Director la iLeo, a oferit în exclusivitate un interviu pentru PR Romania.

Citeste mai mult...

Autenticitate în branding

Cât de uşor este să construim branduri autentice? Cât de mulţi proprietari de branduri pot să facă acest lucru? Cât de mulţi consultanţi de brand ştiu să facă acest lucru? Cât de mulţi designeri pot ajuta la acest lucru? În construcţia brandurilor locale, socotesc autenticitatea ca fiind cel mai important instrument de luptă împotriva brandurilor globale. Uşor de zis, dar greu de făcut, fiindcă nu forma ne convinge, ci adevarul conţinut în această formă. Iar adevărul presupune viziune, siguranţă, voinţă etc, lucruri cam greu de găsit în societatea românească de azi.

Citeste mai mult...

Digital Marketing Forum 2011: Integrarea platformelor online şi de ce conţinutul este rege

Pe 22 şi 23 februarie a avut loc cea de-a cincea ediţie a Digital Marketing Forum  Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, destinat oamenilor de marketing şi advertising. Prima zi de conferinţe a reunit în cadrul a patru sesiuni importanţi specialişti autohtoni şi internaţionali, aducând insight-uri din diverse domenii precum marketing, research, publicitate, digital etc.

Citeste mai mult...

"Să mor eu dacă te mint". Despre Registrul reprezentanţilor grupurilor de interese din România

Miercuri, 16 februarie 2011, Asociaţia Registrul Român de Lobby a anunţat lansarea oficială a acesteia şi prezentarea în premieră a Registrului Reprezentanţilor Grupurilor de Interese din România, precum şi a Codului de Etică adoptat. Cred că acest eveniment putea reprezenta un excelent punct de pornire pentru demitizarea activităţii de lobby şi îmbunătăţirea imaginii acesteia în rândul publicului larg. De ce “putea reprezenta”? Pentru că, la o analiză mai atentă a acestei iniţiative, descoperim doar o perdea de fum generat de arderea mai mult sau mai puţin mocnită a speranţelor către o transparenţă reală.

Citeste mai mult...

Share & like pentru o lume mai bună?

Cât de mult reprezintă social media o nouă etapă în comunicarea mediului non-profit, ce importanță acordă organizaţiile non-guvernamentale instrumentelor de social media, care sunt modalităţile de cuantificare a impactului acestor instrumente în activitatea de comunicare a ONG-urilor, reprezintă doar câteva dintre temele de analiză ale acestui studiu.

Citeste mai mult...

Mihaela Vorvoreanu: Mediul online prezintă oportunitatea de a ne orchestra construirea sinelui în mod strategic

Mediul online prezintă oportunitatea să ne orchestrăm construirea sinelui în mod strategic. Avem mult mai mult control asupra felului în care ne prezentăm, decât în comunicarea offline. Putem face selecţii atente şi ne putem construi o identitate pozitivă şi complexă.

Citeste mai mult...

Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim

dan_santimbreanuDespre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare

Când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o campanie umanitară, ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".

Citeste mai mult...

Wikileaks sau Internet-ul în mişcare

tamara_baleanuInternet-ul nu este doar o tehnologie la fel cum nu este doar un instrument, un spaţiu sau o colecţie de coduri ezoterice. Poate mai presus de toate acestea, Internet-ul este un discurs social, investit cu semnificaţii, mize, agende, interese. Istoria Internet-ul este fără îndoială o istorie a inovaţiei. În acelaşi timp însă, este şi o istorie a proiectelor, speranţelor şi temerilor care au reflectat dar şi modelat universul WWW. Este o utopie a libertăţii şi expresiei dar şi o distopie a alienării şi a panicii morale.

Citeste mai mult...

Twittosfera românească în 2010

twitter-birdDacă în anii precedenţi twittosfera a înregistrat creşteri ale numărului de conturi noi, în 2010 s-a înregistrat o scădere de aproximativ 30% faţă de anul precedent. Numărul total de conturi Twitter create în 2010 a fost de 16.389, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP