01042020

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR Vizibilitatea în social media a celor mai de impact ONG-uri în 2010

Vizibilitatea în social media a celor mai de impact ONG-uri în 2010

Pin It

twitter-birdPrin această cercetare dorim să arătăm care este vizibilitatea în social media a organizaţiilor non-guvernamentale care, prin acţiunile lor, s-au făcut remarcate în anul 2010. Am recurs aşadar la lista premianţilor la Romanian PR Award 2010 (“Secţiunea societatea civilă” şi “Buget - / Creativitate +") şi la lista ONG-urilor câştigâtoare la Gala Societăţii Civile 2010.



În plus, am consultat părerea colegilor de la Centras (Centrului de Asistenţă  pentru Organizaţii Neguvernamentale - CENTRAS), de unde am primit o serie de recomandări privitoare la ONG-uri care au desfăşurat importante acţiuni în 2010 şi care nu s-au regăsit în listele menţionate anterior.

Cristina Mastacan, Coordonator de Proiecte Centras ne-a recomandat urmatoarele ONG-uri ordonate aleatoriu:

Categorie Social, cultura şi educaţie: World Vision, Asociaţia Română de Oratorie şi Dezbateri – ARDOR, Asociaţia OVIDIU Rom
Categorie Mediu: ONG Mare Nostrum, Terra Mileniul III
Categorie Democraţie, bună guvernare, participare: Asociaţia Pro Democraţia, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile FDSC, Asociaţia pentru Apararea Drepturilor Omului – Comitetul Helsinki (APADOR CH), Centrul de Resurse Juridice, Agentia de Monitorizare a Presei Active Watch, Transparency International, Institutul pentru Politici Publice, Centrul de Resurse pentru Participare Publică.

La final, lista ONG-urilor participante la această analiză a conţinut 45 de organizaţii non-guvernamentale.

TOP 15 - cele mai vizibile ONG-uri în social media, ONG-uri care au desfăşurat activităţi de impact în 2010:

top-15-ong-uri

Instrumentul de măsurare folosit a fost Zelist Monitor, platforma de monitorizare social media românească. Perioada de referinţă a fost februarie 2010 - februarie 2011.  Au fost analizate 60.517 bloguri, 46.023 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 5.949.835 de posturi în blogosferă, 4.875.728 de comentarii, 17.762.942 de posturi pe Twitter şi peste 3.600.000 de articole din presa online.

Cât priveşte forma expresiei de monitorizare pentru fiecare ONG, s-au folosit mai multe variante, in funcţie de numele fiecarei organizaţii în parte, acronimul şi denumirea contului Twitter/Facebook (daca este cazul). Apariţiile filialelor au fost incluse în apariţiile ONG-ului central. În final, s-a realizat suma tuturor mentionarilor relevante pentru fiecare ONG.


Acest studiu utilizează Zelist Monitor


ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks şi reprezintă cel mai eficient instrument de monitorizare a blogosferei şi presei româneşti, urmărind peste 58.000 de bloguri, peste 35.000 conturi Twitter şi 40 de surse de ştiri online. Folosind un algoritm complex, ZeList determină cele mai importante bloguri din punctul de vedere al audienţei şi credibilităţii, precum şi cele mai importante subiecte care sunt discutate în blogosferă. Folosind ZeList, orice persoana poate determina cele mai importante stiri la un moment dat, iar profesionistii din domeniul comunicarii si mass-media pot determina trenduri si pot stabili vectorii importanti pentru transmiterea unui mesaj in blogosfera.


Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black