19072019

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Twittosfera românească în 2010

Twittosfera românească în 2010

Pin It

twitter-birdDacă în anii precedenţi twittosfera a înregistrat creşteri ale numărului de conturi noi, în 2010 s-a înregistrat o scădere de aproximativ 30% faţă de anul precedent. Numărul total de conturi Twitter create în 2010 a fost de 16.389, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.


Jumătate din cele 16.389 de conturi au fost create în primele 4 luni ale lui 2010, iar lunile care au urmat până la finalul anului au înregistrat o permanentă scădere a conturilor create. Ianuarie şi aprilie au fost cele mai bune luni din punctul de vedere al numărului de conturi nou create.  Decembrie a fost luna când s-au înregistrat cele mai puţine conturi. În acelaşi context, ziua cea mai bună a fost 15 aprilie, când au fost create 133 de conturi noi, iar ziua cea mai slabă a fost 23 decembrie, când s-au creat  8 conturi noi.

Mai puţine faţă de conturile din 2009, dar în esenţa, cam la fel: aceeaşi natură şi aceleaşi manifestări
Câteva cuvinte despre nou-veniţi în twittosfera românească, referindu-ne aici doar la conturile create în 2010:

•    Ca şi în cazul conturile create în anii precedenţi, aproape toate conturile create în 2010 sunt conturi publice şi doar 5% sunt conturi private;
•    Ca şi în cazul conturile create în anii precedenţi, bucureştenii sunt cei mai numeroşi,  reprezentând 49% din totalul conturilor create în 2010, care au oferit informaţii explicite despre localitate.  Urmează transilvanenii - 28%, moldovenii -12%, muntenii  - 8% şi dobrogenii reprezentând 3% din conturile create, care au oferit informaţii despre localitate.
•    Ca şi în cazul conturile create în anii precedenţi, cele mai “active” judeţe pe Twitter sunt următoarele (TOP 10): Bucureşti (inclusiv Ilfov) reprezentând 49% din totalul conturilor care au oferit informaţii explicite despre localitate,  Cluj (8%), Timiş (7%), Iaşi (6%),  Braşov (4%), Constanţa (3%),  Prahova (2%),  Sibiu (2%), Bihor (2%), Dolj (2%);
•    Ca şi în cazul conturile create în anii precedenţi, bucureştenii şi transilvanenii sunt cei mai urmăriţi pe Twitter, dar şi urmăresc mai mult decât o fac ceilalţi. Această conduce la formularea ipotezei (ce va putea fi testată în viitor) cum că bucureştenii şi transilvanenii tind să se urmărească preponderant între ei şi să ingnore conturile din celelate regiuni ale ţării.
•    Bucureştenii şi transilvănenii sunt şi cei mai activi în actunea de postare pe Twitter, surclasând conturile din celelalte regiuni;

Cel mai vizibil link  pe Twitter în cursul anului 2010 a fost: 
•    “Câştigă cel mai râvnit gadget al momentului!PENTRU TWITTER-IŞTI” – 1836 de menţionari pe Twitter;

Cele mai vizibile linkuri pe Twitter în fiecare luna din 2010:

•    Luna ianuarie 2010:  “Va invit sa alegeti nasa/nasul unei categorii pe chinezu.eu” – 102 menţionari pe Twitter;
•    Luna februarie 2010: “Blogs: Am lansat RoTwitter Survey 2010” – 104 menţionari pe Twitter;
•    Luna martie 2010: “Va invit sa participati la o "premiera" marca chinezu Chinezu - Un chinez ca tot romanu” – 72 de menţionari pe Twitter;
•    Luna aprilie 2010: “Concurs pe Twitter Aniversare 10 ani Okazii.ro” – 1836 de menţionari pe Twitter. Este si el mai vizibil link pe Twitter în anul 2010;
•    Luna mai 2010: “Veniti sa ne luati HTC-ul! :) “ - 113 menţionari pe Twitter;
•    Luna iunie 2010: “Follow @Vexio pe twitter si intra in concurs”  - 204 menţionari pe Twitter;
•    Luna iulie 2010: “Follow @evoMAGro on Twitter si poti castiga un Mp4 Player 4GB blog.evoMAG.ro” – 123 de menţionari pe Twitter;
•    Luna august 2010: “Let's Do It, Romania! - Support now” – 90 de menţionari pe Twitter;
•    Luna septembrie 2010: “Let's Do It, Romania! “ – 106 de menţionari pe Twitter;
•    Luna octombrie 2010: “Women on web”  - 91 de menţionari pe Twitter;
•    Luna noiembrie 2010: “15 ani de Top Concurs powered by MTV si ProFM” – 98 de menţionari pe Twitter;
•    Luna decembrie 2010: “Donare sange”  - 131 menţionari pe Twitter;

*Nu s-au luat in considerare linkurile către aplicaţiile Twitter şi către conturile de Facebook.

În 2010 în twittosfera românească s-au creat 16.389 de conturi noi, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.  Pe 1 ianuarie 2010 s-au înregistrat 44 de conturi noi.

Evoluţia lunară a numărului de conturi Twitter nou-create

 

evolutia-lunara-a-numarului

În primele 4 luni ale anului 2010 s-au înregistrat  jumătate din total conturilor create în 2010.

Lunile ianuarie şi aprilie au fost lunile când s-au creat cele mai multe conturi noi de Twitter. În luna ianuarie au fost create 2.272 de conturi (14% din totalul conturilor create în 2010), iar în luna aprilie au fost create 2.346 de conturi, reprezentând 14% din totalul conturilor create în 2010.

Decembrie a fost luna în care s-au creat cele mai puţine conturi Twitter (529 conturi noi, reprezentând 3% din totalul conturilor create în 2010).

Cea mai bună zi a fost 15 aprilie 2010, când s-au înregistrat 133 de conturi noi. Ziele în care s-au înregistrat cele mai puţine conturi noi au fost 24 octombrie şi 23 decembrie.

95% din conturile create în 2010 sunt conturi publice si doar 5% din totalul conturilor create anul trecut au preferat să nu facă public conţinutul pe care îl scriu pe Twitter (conturi private).

 

public-versus-privat

Din conturile create în 2010:
1.     84% sunt conturi din România;
2.     1% sunt conturi din străinătate;
3.    15% nu au definite localizarea;

Din cele aproape 14.000 de conturi care au ca localizare România, 26% au menţionat doar ţara “Romania” fără a oferi mai multe informaţii despre judeţul sau localitatea unde se află.

Judeţe

49% din conturile create în 2010, care au furnizat informaţii precise referitoare la localitate, sunt din Bucureşti.

În Topul judeţelor cu cele mai multe conturi create în 2010 se mai află alături de Bucureşti  şi Cluj (8% din totalul conturilor creşte în 2010, care au oferit informaţii precise despre localitate), Timiş (7%), Iaşi (6%),  Braşov (4%), Constanţa (3%),  Prahova (2%),  Sibiu (2%), Bihor (2%), Dolj (2%).

 

top-10-judete

Regiunile geografice:

Din conturile care au completat câmpul  “Location” în profilul Twitter şi care au oferit informaţii precise despre localitate, 49% sunt din Bucureşti, 28% sunt din Transilvania, 12% sunt din Moldova, 8% sunt din Muntenia şi 3% sunt din Dobrogea.

distributia-conturilor-twit

Conturi Twitter în funcţie de numărul de followers

Din conturile Twitter create în 2010:
•     85% au până în 100 de followers;
•     12%  au numărul de followers cuprins între 100 şi 499 followers;
•     2%  au un număr de followers cuprins între 500 şi 999 followers;
•     1%  au peste 1000 de followers;

Bucureştenii şi transilvanenii au fost cei cei mai urmăriţi
Dacă în cazul conturilor din Bucureşti, numărul mediu de de followers pe cont este de 13 (mediana), în cazul conturilor din Transilvania, acesta este de 12 followers/cont. Conturile din Moldova, Muntenia şi Dobrogea sunt urmărite în medie de 9 followers.

Conturi Twitter în funcţie de numărul de following


Din conturile create în 2010:
•     74%  urmăresc până în 100 de conturi
•     18%  urmăresc între 100 şi 499 conturi;
•     4%  urmăresc între 500 şi 999 conturi;
•     4% urmăresc peste 1000 de conturi;


conturi-twitter-in-functie-

Bucureştenii şi transilvănenii au urmărit mai mult pe Twitter

În cazul conturilor din Bucureşti, numărul mediu de following  pe cont este de 27, iar în cazul conturilor din Transilvania este de 24 following pe cont. Dobrogenii urmăresc  în medie 23 de conturi, muntenii - 21 şi moldovenii -20.

Conturi Twitter în funcţie de numărul de posturi publicate:

Din conturile create în 2010:
•    16% nu au publicat nici un post; 
•     30% au publicat între 1 şi 10 posturi:
•     24% au publicat între 11 şi 50 de posturi;
•     9% au publicat între 51 şi 100 de posturi;
•     14% au publicat între 101 şi 500 de posturi;
•     3% au pubicat între 502 şi 1000 de posturi;
•     4%  au publicat peste 1000 de posturi;


conturi-twitter-posturi

Bucureştenii şi transilvanenii au postat cel mai mult

În cazul conturilor din Bucureşti, un cont a postat în medie anul trecut câte 12 posturi. În cazul conturilor transilvănene, numărul mediu de posturi publicate de fiecare cont în 2010 a fost 11. În cazul conturilor din Dobrogea  au fost publicate câte 8 posturi/ cont,  În cazul muntenilor - 8 posturi/cont şi al moldovenilor - 7 posturi/cont.


Acest studiu utilizează Zelist Monitor


ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks şi reprezintă cel mai eficient instrument de monitorizare a blogosferei şi presei româneşti, urmărind peste 58.000 de bloguri, peste 35.000 conturi Twitter şi 40 de surse de ştiri online. Folosind un algoritm complex, ZeList determină cele mai importante bloguri din punctul de vedere al audienţei şi credibilităţii, precum şi cele mai importante subiecte care sunt discutate în blogosferă. Folosind ZeList, orice persoana poate determina cele mai importante stiri la un moment dat, iar profesionistii din domeniul comunicarii si mass-media pot determina trenduri si pot stabili vectorii importanti pentru transmiterea unui mesaj in blogosfera.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black