27042024

Back Eşti aici:Home Articole

Povestea fără de sfârşit a PR-ului românesc

Plecând de la o serie de interviuri realizate cu şapte dintre cele mai importante agenţii autohtone de PR, ne-am propus să realizăm o radiografie a unei profesii încă tinere, aflată la răscruce de drumuri.

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice în ţările în curs de dezvoltare. Despărţirea de ideile preconcepute

Ani în şir, companiile şi agenţiile exportau strategiile de PR şi personalul din Vest în ţări precum India, China, Brazilia sau Rusia. Schema uzuală era: ce funcţiona în Europa şi SUA trebuia să meargă şi în India sau China. Şi cine se dovedea a fi un bun profesionist la Frankfurt, Londra sau New York avea automat succes şi în aceste ţări... Karl-Heinz Heuser, CEO al agenţiei Burson-Marsteller Germania, demontează ideile preconcepute, conform cărora PR-ul în emerging markets este mai rudimentar şi mai ieftin decât în ţările vestice cu tradiţie în PR.

Citeste mai mult...

Scandalul WikiLeaks şi viitorul Relaţiilor Publice

peter_debrecenyDezvăluirile WikiLeaks sunt doar la un pas de publicarea informaţiilor profesionale. Există în prezent o foame de transparenţă şi autenticitate, iar comunicatorii trebuie să gestioneze această schimbare. Există riscuri, dar şi oportunităţi, deci cu cât înţelegem mai bine aceste schimbări dinamice şi ne adaptăm strategiile în mod adecvat, cu atât şansele de succes vor fi mai mari, consideră Peter Debreceny, Chairman al Institute for Public Relations, într-un interviu recent acordat PR Romania.

Citeste mai mult...

Bill Aulet: Abilităţile antreprenoriale se învaţă!

bill_auletBill Aulet este Managing Director MIT Entrepreneurship Center şi Senior Lector la MIT Sloan School of Management. În interviul acordat PR Romania, el vorbeşte despre primele sale experienţe de antreprenoriat şi despre abilităţile necesare pentru a porni o afacere.

Citeste mai mult...

Julian Treasure: Este trist să vezi mari branduri care dezvăluie ochilor o poveste, în timp ce urechile aud cu totul altceva

julian_treasure

Sunetul se află în fruntea unei revoluţii în comunicarea de brand. Următorii cinci ani vor fi fascinanţi, consideră consultantul britanic Julian Treasure, autorul cărţii Sound Business, prima hartă a noului şi fascinantului teritoriu al sunetului aplicat în afaceri. Mesajul lui Treasure este clar: preluaţi controlul sunetului; înţelegeţi-l; concepeţi-l; lăsaţi-l să lucreze pentru voi, nu împotriva voastră.

Citeste mai mult...

Bernays: Inventatorul PR-ului

bernays_luckiesEl a făcut din ţigări o modă pentru femei şi a inventat "American Breakfast". Edward Bernays a pus bazele PR-ului în anii '20, l-a inspirat prin aceasta până şi pe Goebbels, şi le-a băgat americanilor pe gât un preşedinte, pe care aceştia nici nu îl vroiau.

Citeste mai mult...

În spaţiu deschis

jurnalismÎn reţea ia naştere un nou pluralism interactiv. În acelaşi timp se creează o piaţă perfectă, căreia îi mai lipsesc doar banii. Jurnalismul va supravieţui şi acestei perioade. Mesia timpurilor noastre poartă un pulover negru pe gât, pantofi de jogging uzaţi şi ochelari fără ramă de la producătorul de marcă din Schwarzwald Lunor, modelul "Classic". Când Steve Jobs apare în faţa publicului său, este înconjurat de o aură mistică, aproape religioasă.

Citeste mai mult...

Tendinţe regionale în evoluţia media

octav_stefanPentru un comunicator, prima tendinţă pe care trebuie să o urmărească în definirea strategiei de comunicare şi a tacticilor folosite este evoluţia presei, iar în ultimii doi ani am asistat, cel puţin în România, la câteva transformări dramatice care au antrenat schimbări şi în orientarea agenţiilor. Scăderea tirajelor publicaţiilor sau chiar dispariţia de pe piaţă, ascensiunea titlurilor online şi creşterea audienţei social media a adus în atenţia publică viitorul presei tipărite în general.

Citeste mai mult...

Ca un joc de vaporaşe, doar mai serios

peter_glaserJurnalismul este cea mai civilizată formă de rezistenţă. Însă motoarele de căutare l-au modificat: ştirile trebuie să fie înainte de toate uşor de găsit. Google pare din ce în ce mai important pentru supravieţuirea jurnaliştilor, este de părere publicistul austriac Peter Glaser.

Citeste mai mult...

AVE sau "Cine este dispus să audă chestii noi?"

Dacă noi, ca practicieni, vom înceta să mai solicitam evaluări bazate exclusiv pe AVE sau  pe output, atunci trecerea către alte metode şi tehnici de evaluare se va face firesc. Cred că este de datoria noastră să modelăm tendinţele şi să contribuim activ la schimbare.

Citeste mai mult...

Pupile dilatate de groază

franz_meyerGlobaleză în loc de germană: jurnaliştii sunt îndrăgostiţi nebuneşte de apocalipsă - acum apocalipsa se joacă cu ei. Intelectual şi emoţional - aşa ar trebui să funcţioneze jurnalismul, este de părere Frank A. Meyer, editor şef la Ringier şi prezentator al emisiunii Vis-à-vis (3sat).

Citeste mai mult...

De vorbă cu Bogdan Tătaru, Central Marketing Group Lead Microsoft România

Există o politică de social media pe care angajaţii Microsoft trebuie să o respecte?
Bineînţeles. În Social Media şi în online în general nu se aplică zicala „What happens in Vegas stays in Vegas”

Citeste mai mult...

Marius Ghenea: Peste 90% dintre initiativele antreprenoriale online se vor finanta din surse proprii

In general, se spune ca momentul potrivit pentru demararea unor afaceri antreprenoriale in orice domeniu este momentul in care acel domeniu iese din faza de emergenta initiala si intra intr-o faza de crestere rapida. Acesta este momentul in care business-ul online in general se gaseste acum in Romania, deci din acest punct de vedere, este un moment foarte bun pentru a deveni antreprenor online.

Citeste mai mult...

Despre Internet şi versiunile sale

tamara_baleanuExistă, în fapt, această creatură numită ‘Internet’- un ‘Internet’ al tuturor, cu o serie de atribute care pot fi observate, analizate, cuantificate şi generalizate?  Este ‘Internet-ul’ unui om de PR acelaşi cu ‘Internet-ul’ unui blogger recunoscut, al unui student în sociologie sau al unei femei casnice? Sau este cumva posibil ca în încercarea de a ancora în noţiuni generale şi transferabile discutia despre fenomenul 2.0, ajungem să omogenizăm un fenomen ce în fapt reuneşte semnificaţii locale, contextuale şi specaculos de diverse?

Citeste mai mult...

Porţie sănătoasă de online. De vorbă cu Cristina Popescu, Director de Relaţii Publice la Romtelecom

Dacă ar fi să dau o predicţie pentru ce urmează să se întâmple în online, aş spune că vom asista în anii ce urmează la asimetrizarea comunicării, în sensul că puterea va aparţine din ce în ce mai mult utilizatorilor. Deci partea asta cu democratizarea comunicării chiar se întâmplă, suntem în mijlocul procesului şi consider că e bine să ne adaptăm şi să ne integrăm în el.

Citeste mai mult...

PR-ul intră în a 13-a zodie

Atitudinea consumatorului în relaţia cu produsele sau serviciile se schimbă. Şi, firesc, abordarea lor intra sub altă zodie. Ne pregătim să comunicăm pentru reprezentanţii generaţiei Z. Relaţiile publice se reinventează acum sub influenţa planetelor reunite într-o constelaţie nouă: comunitatea.

Citeste mai mult...

Universitatea din Bucureşti - o poveste de succes în social media

Am considerat că este necesar să realizăm câte o platformă care să acopere aceste nevoi comunicaţionale pentru fiecare tip de audienţă. Astfel, ne-am gândit la următoarele dimensiuni-cheie care să se regăsească la nivelul fiecărei platforme : îmbinarea comunicării de tip intern cu cea de tip extern, conţinut original şi structurat, interactivitate între aceste platforme, relaţionarea lor prin canalele social media.

Citeste mai mult...

Brian Solis: Este vremea ca relaţiile publice să facă diferenţa!

brian.solisÎn premieră în România, Brian Solis, cunoscutul autor al cartii "Engage" si director al agenţiei FutureWorks, a acordat un interviu pentru PR Romania. În rândurile de mai jos, el ne vorbeşte despre cum social media au modificat percepţia asupra vieţii private, despre cum practicienii de PR integrează social media în campaniile de comunicare în tările din est, în comparaţie cu cele din vest, dar şi despre cum va arăta viitorul relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Issues Management la Audi AG

Temele/ Issues reprezintă combustibilul oricărei comunicări corporatiste profesioniste. Ele servesc la asigurarea şi consolidarea reputaţiei Audi în rândul stakeholder-ilor relevanţi. În comunicarea temelor sunt implicaţi deopotrivă CEO-ul şi managementul executiv, directorul de comunicare, suita şefilor de departament, comunicatorii operativi precum purtătorii de cuvânt, comunicatorii de produs, de lifestyle şi motosport, redactorii ziarului pentru angajaţi. Toţi aceştia sunt sprijiniţi de o un departament de issues management (Audi TIM), o structură dinamică care interacţionează cu sistemul de obiective al organizaţiei.

Citeste mai mult...

AVE nu este o metodă legitimă pentru a măsura ROI în relaţii publice

evaluare_prExperţii concluzionează: Nu există nicio dovadă care să sugereze că spaţiul editorial obţinut prin relaţii publice are aceeaşi valoare cu cel obţinut prin advertising. Comisia de Măsurare şi Evaluare din cadrul Institutului de Relaţii Publice a luat poziţie faţă de folosirea AVE (Advertising Value Equivalency) drept o măsură de evaluare în relaţii publice. În domeniul comunicării şi relaţiilor cu media, AVE sugerează că spaţiul şi timpul câştigat în media prin intermediul relaţiilor publice este echivalent cu acelaşi spaţiu şi timp plătit în media, cumpărat ca advertising.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP