04042020

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Mugur Pătraşcu: Platformele sociale umanizează dialogul dintre branduri şi oameni

Mugur Pătraşcu: Platformele sociale umanizează dialogul dintre branduri şi oameni

Pin It


mugur_patrascuPetrom a demarat în vara anului 2010 proiectul Redescoperă România prin intermediul căruia a realizat o hartă completă a locurilor care merită vizitate în România. Care au fost obiectivele campaniei şi în ce măsură au fost acestea atinse?


Obiectivele campaniei Redescoperă România au fost acelea de a repune pe harta turistică a României locurile frumoase dar uitate de românii mai în vârsta şi necunoscute de cei mai tineri. Pentru foarte mulţi, din varii motive, turismul românesc înseamnă Valea Prahovei şi Litoral.

Cum pentru mulţi Petrom a reprezentat un reper constant al călătoriilor prin ţară, am decis că este brandul potrivit pentru a face această propunere oamenilor. Mai mult, această campanie s-a dorit o campanie de la oameni pentru oameni. Întreaga campanie s-a situat în social media, dând astfel o voce şi un rol important celor care sunt cel mai aproape de turismul românesc – adică cei care îl practică. Petrom nu este un expert în turism, dar împreună cu oameni cu diverse specializări a reuşit să aducă în atenţie cele mai importante motive pentru care România merită luată în considerare ca destinaţie turistică.

Redescoperă România s-a desfăşurat pe parcursul a trei luni de zile şi au fost organizate patru excursii în Moldova, Transilvania, Muntenia şi Dobrogea, coordonate de Bobby Voicu, ce a avut invitaţi persoane active din mediul online. Având în vedere acestea, care a fost targetul vizat de către campanie şi ce v-a determinat să folosiţi în exclusivitate mediul online pentru a-l atinge?


Social Media este cel mai autentic şi mai informal mod de a crea legături între oameni, iar Petrom este un brand popular, direct, care a decis să mute comunicarea în această zonă. Instrumentele specifice acestui mediu sunt cele mai potrivite pentru a implica la un nivel emoţional superior mai mulţi oameni legaţi de zona de comunitate sau zona geografică vizată.Targetul campaniei au fost românii activi din online, care apreciază sau sunt deschişi către locurile, istoria, tradiţiile şi valorile româneşti.

Exclusiv online, Petrom a oferit la finalul campaniei o hartă cu locurile ce merită vizitate din România, care, alături de aplicaţia mobilă a campaniei au lăsat ceva util şi oricând accesibil celor interesaţi.

Proiectul Redescoperă România a primit premiul “Best Use of Social Media” la Internetics şi a reusit să strângă peste 50.000 de vizitatori unici pe site-ul dedicat pe durata campaniei. Care credeţi că au fost elementele ce au condus la aceste rezultate?


Principalele elemente care au dus la aceste rezultate au fost propunerea campaniei, faptul că a fost susţinută corect din punctul de vedere al bugetului şi implicării emoţionale, prezenţa unor lideri de opinie puternici în acest spaţiu – Bobby Voicu, oamenii din Social Media – cei care au participat efectiv la excursii şi cei care au susţinut cauza în online.

Complementarea audienţelor tuturor celor care au fost implicaţi în proiect a dus la acoperirea unei mase foarte mari de oameni şi toţi au tratat acest proiect oarecum personal – o implicare în masură să ofere altor persoane interesante accesul la experienţa proprie.

Aţi avut în vedere şi măsurarea rezultatelor campaniei în mediul offline? Dacă da, cum a fost realizat acest lucru?


Impactul campaniei în offline a fost cel mai vizibil în ultimele excursii, când oameni care nu aveau nici o legătură cu desfăşurarea campaniei, s-au alăturat caravanei noastre şi au participat la grupul “oficial”.

De altfel, în toate cele 3 luni ale campaniei hastagul #prinromania a fost preluat de zeci de români care au decis să-şi petreacă vacanţa în ţară, deci dus în offline.

Pornind de la Redescoperă România, care credeţi că va fi rolul platformelor sociale în viitorul apropiat în comunicarea corporatistă?


Platformele sociale sunt un suport foarte bun pentru a  „umaniza” dialogul dintre branduri şi oameni, sunt instrumente pentru a implica direct persoane în activităţile de brand. Socializarea mesajului de brand înseamnă trecerea de la o abordare rece la un parteneriat cu cei care sunt interesaţi de aceasta în mediul social.

Consider că valoarea comunicării în Redescoperă România, inclusiv pe platformele sociale, a fost dată mai ales de adăugarea unei utilităţi practice pentru omul pentru care brandul nu înseamnă numai poveşti ci şi un mic ajutor şi o relaţie din partea brandului în viaţa de zi cu zi.

Care sunt planurile de viitor pentru această campanie?


Unul dintre obiectivele campaniei Redescoperă România a fost să ofere o resursă tuturor celor interesaţi de turismul intern. Pentru ca acest lucru să fie posibil, campania nu putea să aibă o viaţă sau o durată determinată. Dorinţa noastră este ca aceasta campanie să se permanentizeze şi să continue să funcţioneze şi între momentele de comunicare.


Mugur Patraşcu este Managing Director la iLeo din 2006 şi are o experienţă de nouă ani în marketing şi advertising. De-a lungul timpului, a lucrat în cunoscute agenţii precum D’Arcy, Leo Burnett, Grey Worldwide. Din 2007, predă cursul de Publicitate online la Facultatea de Jurnalism şi Stiintele Comunicării, din cadrul Universităţii din Bucureşti.


Interviu realizat de Andrada Radu, Junior Editor PR Romania. Copyright PR Romania, un proiect Forum for International Communications.



Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black