27042024

Back Eşti aici:Home Articole

Schimbare prin colaborare

veronica_fresneauSchimbare. Evoluţie. Revoluţie. Drepturi. Puterea celor mulţi. Trăim într-un secol douăzeci şi unu în care, aceste cuvinte sunt pe buzele multurora, în care, pentru unii, ele nu au rămas doar cuvinte, ci s-au transformat în fapte.

 

Citeste mai mult...

Omul poate minți, brandul nu. De vorbă cu Ştefan Liuţe, Storience

stefan_liuteŞtefan Liute surprinde prin rafinament, vastitatea ideilor şi abilitatea de a lua forma oricărui context, disecând atent probleme complexe şi aducându-le într-un registru accesibil. Un interviu despre “mesianism corporatist”, sofisticare şi inovaţie în branding, despre simţuri şi valorificarea acestora de către branduri, dar şi despre măsura în care oamenii pot minţi brandurile şi viceversa.

 

Citeste mai mult...

Persistă încă imaginea ONG-ului cerșetor. De vorbă cu Anca Năstase, Federația VOLUM

anca_nastaseAnca Năstase, director executiv al Federației VOLUM, este unul dintre acei profesioniști datorită cărora mediul ONG din România se distanțează de percepțiile create în societatea românească. Cu zâmbetul pe buze și plină de entuziasm, Anca mi-a vorbit despre importanța unei structuri organizaționale stabile, despre rolul oamenilor în pozițiile cheie dintr-un ONG și despre legea voluntariatului, un document esențial pentru mediul non-guvernamental din România.

Citeste mai mult...

Calitatea lobby-ului de la Bruxelles

dan_lucaRecent au fost publicate de cãtre APCO şi EurActiv rezultatele unui sondaj de opinie realizat pe un eşantion format din aproximativ 700 de lideri politici, directori din sectorul privat şi mass-media din Washington şi Bruxelles. Cercetarea a adunat punctele de vedere cu privire la 55 de asociaţii profesionale.

Citeste mai mult...

Înainte de "shitstorm". Sau despre cum tratăm reclamaţiile în social web

noriMult discutata schimbare la faţă a industriei de comunicare este în plină desfăşurare: în timp ce media clasice se confruntă cu greutăţi, digitalizarea comunicării continuă. Această evoluţie deschide noi orizonturi în comunicarea cu stakeholderii - pe care însă companiile nu prea îndrăznesc să le utilizeze. De multe ori se interpune teama unei confruntări publice cu critica.

Citeste mai mult...

Aventura antreprenorilor români în căutarea PR-ului

raluca_mihalachioiu_2Încă de la începuturile demersului meu antreprenorial din sfera relaţiilor publice m-am lovit cu o nesuferită periodicitate de “oameni de afaceri” români care au impresia că le ştiu pe toate. Ei ştiu cum stă treaba cu indicele la Bursă, ştiu de ce nu sunt medicamente în spitale, ştiu cum se schimbă mai bine şuruburile de la plăcuţa de la intrare şi, nu în ultimul rând, ştiu cum să-şi promoveze singuri companiile declarând sus şi tare ca ei nu au nevoie de o agenţie de PR.

Citeste mai mult...

Raluca Papanicoglu, Head of Communication TIFF: Punctul forte al TIFF şi al comunicării festivalului este selecţia de filme

raluca_papanicogluOrganizarea oricărui eveniment de amploare naţională presupune nu numai un efort managerial şi financiar, dar şi o adevărată provocare pentru strategia de comunicare. Festivalul Internaţional de Film Transilvania de anul acesta a însemnat 190 de filme din 53 de ţări şi aproape 400 de proiecţii care au adus peste 62.000 de spectatori plătitori. În cei doisprezece ani de existenţă, TIFF a devenit un brand recunoscut în România nu numai pentru calitatea programelor prezentate, ci şi pentru organizarea excelentă, atmosfera efervescentă şi multitudinea de evenimente, de la seminarii şi workshopuri până la concerte şi petreceri până în zori de zi.

Citeste mai mult...

Loredana Modoran, Editura ALL: Sunt cărţi pe care nu le promovăm în online, pentru că publicul lor nu este acolo

loredana_modoran“Internetul”, prin campaniile pe care le-am făcut - Donează citind, Cartea Călătoare, vALLuntar, ediţia I şi ediţia a II-a, ne-a oferit prilejul de a ne apropia de publicul nostru, de oamenii care citesc. Ne mândrim cu o comunitate de peste 400 de bloggeri şi cititori care vorbesc constant despre cărţile noastre, fac schimb de cărţi  ALL şi, foarte important, ne oferă feedback. Sunt foarte multe lucruri frumoase care se pot face online în domeniul editorial, chiar şi fără bugete, trebuie doar să ai un pic de curaj.

Citeste mai mult...

Toate-s vechi şi nouă toate

cafeneaua-vecheBucureştiul Optimist al lui Igu este o copiuţă. Se inspiră puternic din visele mele legate de acest oraş. Iar Cafeneaua Veche este parte a acestor vise.

Citeste mai mult...

Dialoguri necesare: mentorii din viaţa noastră. Oana Pellea – 51 de ani de mirări

oana_pelleaJoi, 23 mai, a avut loc evenimentul în cadrul căruia Oana Pellea a vorbit despre mentorii pe care îi merităm, criza de modele, proiect ce face parte din seria ‚Dialoguri necesare’, organizat de revista Cariere.

Citeste mai mult...

Oana Ioniţă Năsui: Cultura şi arta nu ar trebui scrise cu literă mare

oana_ionita_nasuiAşa cum se consideră normal să faci duş, să mănânci - baza piramidei, când zici "nu am mai fost şi noi la un film / hai la un film", dar dacă zici "nu am mai fost şi noi la un muzeu", sună aşa, high-level. Nici cultura, nici arta nu ar trebui să fie scrise cu literă mare, încă se mai face asta în România... tocmai datorită acestei ridicări pe soclu. Există şi problema aceasta a valorificării financiare, dacă vorbeşti de industrie sau bani în artă, zici că e blasfemie, sau vânzare culturală, pentru că artiştii sunt boemi etc. Nu văd de ce ar trebui să fie boemi. Sunt boemi pentru că nu au avut la şcoală cursul de „Economia artei”. (Oana Năsui)

Citeste mai mult...

De la Cenuşăreasa la Prinţesa Războinică

cristina_mihailaCândva, acum vreo 12-15 ani să zicem, una dintre principalele meniri ale PR-ului era de a fi „suport” pentru vânzări. Mai un eveniment cu casting de hostesse şi producţie de cadouri pentru invitaţi, mai nişte mape cu materiale de prezentare numai bune de dus la client, se ocupa ea „fata de la PR” de lucrurile de care alţii nu aveau timp sau/şi chef să se ocupe... Am văzut asta la începuturile carierei mele, un pic altfel decât ce învăţasem la şcoala de Comunicare şi Relaţii Publice – prima facultate de profil înfiinţată în România (şi singura la vremea aceea).

Citeste mai mult...

PR pentru antreprenoriat

daniela_ghimpeteanuAm început o coală albă de hârtie digitală cu obiectivul de a vă determina ca, la finalul textului, să vreţi să ştiţi mai multe despre mine şi calităţile profesionale care mă recomandă drept un bun comunicator. Pentru un antreprenor, mai mult decât pentru alte tipuri de manageri sau lideri, esenţial este, ca la finalul unei perioade agreate cu agenţia de PR, să ştie că poate folosi pârghiile sau contextele create de consultanţii săi de comunicare pentru ca publicul target să fie curios să îi cunoască activitatea. Mai departe, munca de convingere stă la el/ea. Astăzi, hârtia digitală aleasă de mine este precum serviciul de PR pentru antreprenor. Iar dacă scriu convingător, majoritatea dintre dumneavoastră veţi vrea să aflaţi mai multe detalii despre mine.

Citeste mai mult...

Premise pentru PR în 2013

octav_stefanContinuând tendinţa din ultimii ani, în 2012 companiile au fost foarte atente la costuri şi investiţii, dar cu o experienţă mai mare în analiză şi evaluare, consolidată în anii de criză economică de până acum. În continuare, sumele alocate pentru advertising şi marketing au fost sub presiune, iar în acest context, activităţile de PR au avut parte de un plus de buget, investiţiile fiind semnificativ mici comparativ cu celelalte direcţii. PR-ul este evaluat, în continuare, că fiind una dintre direcţiile de investiţii în comunicare cu cel mai ridicat nivel al valorii generate raportat la valoarea investită.

Citeste mai mult...

Agenţiile de relaţii publice la apel. Retrospectiva 2012 – Perspective 2013

perspectiveThe Holmes Report anunţa în 2012 că industria globală de PR a crescut cu 8% faţă de anul precedent, atingând pragul de 10 miliarde de dolari. Aceeaşi publicaţie făcea precizarea că business-ul cumulat generat de agenţiile mici, mijlocii şi independente l-a depăşit în indexul global pe cel raportat de agenţiile mari multinaţionale. Cert este că relaţiile publice au devenit un business semnificativ la nivel global cu un ritm de creştere mai rapid chiar şi decât cel al economiei globale per ansamblu.

Citeste mai mult...

GENPACT – OFFICE BRANDING. Activarea experienţei cu brandul

raluca_vasileGenpact este liderul european în servicii de reengineering şi business process management. Rebrandingul la nivel global din 2012 a venit din nevoia de a întări poziţia companiei în toate cele 12 locaţii din Europa, acolo unde Genpact este lider de necontestat al categoriei.

Citeste mai mult...

7 sfaturi pentru promovarea ONG-urilor online

andrei_aronetMediul online e locul în care ONG-urile îşi pot găsi foarte uşor susţinători, dar nu e întotdeauna evident cum putem face pentru a trece de „implicare în promovarea cauzei X” şi a ajunge cu adevărat la „implicare în cauza X”. În ultimii ani, am încercat să înţeleg ce funcţionează şi ce nu, dincolo de lucrurile de bază legate de a fi prezent în online şi a comunica prin social media.

Citeste mai mult...

Confesiunile unui consultant de criză

ana-maria_diceanuAcum doi ani anunţam înfiinţarea departamentului de crisis management în GMP PR. La momentul respectiv apăreau multe semne de întrebare pentru mine: o să pot să îmi las mobilul deschis toată noaptea; îmi permit să lucrez în weekend; am stomacul necesar să fac doar crisis management day in and day out?

Citeste mai mult...

Căutătorii de poveşti şi Piatra Preţioasă

sabina_stirbPoveştile sunt făcute să trăiască şi să fie povestite mai departe, iar oamenii sunt creaţi să le fie personaje. Pornind de la un adevăr atât de simplu s-a născut campania Căutătorii de poveşti. O călătorie care a început cu o idee, un vis şi cu poveşti de spus mai departe. Dacă cei care duc programul Biblionet în bibliotecile din România au venit cu visul, iar noi cu ideea, poveştile sunt ale bibliotecarilor şi ale românilor de peste tot, de la oraş şi până la sat. Şi undeva la mijloc, ne-am întâlnit cu toţii pentru a parcurge întreaga călătorie.

Citeste mai mult...

PR-ul, antreprenorii şi presiunea ROI-ului

mara_gojgarMi-am propus să încep o serie de articole despre ce înseamnă să comunici pentru antreprenori, pentru că aceste afaceri au o karmă aparte care cere o atenţie specială din partea unei agenţii de comunicare. Pentru un antreprenor, agenţia se rezumă la un om care înţelege afacerea şi devine parte din echipă. Antreprenorii te vor doar pentru ei.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP