04042020

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR ZF Digital 2012: Schimbările la minut din lumea tehnologiei

ZF Digital 2012: Schimbările la minut din lumea tehnologiei

Pin It
zf-digitalTehnologia, următorul pas în salvarea de vieţi
Despre programul de telemedicină desfăşurat de SMURD, program fondat şi pus în aplicare cu ajutorul Vodafone, au vorbit Raed Arafat, fondatorul SMURD şi Inaki Berroeta, CEO, Vodafone România. Aşa cum bine puncta şi Lucian Mândruţă, moderatorul acestei sesiuni, prin acest program, Vodafone pare în esenţă o companie care încearcă să afirme o poziţie, să ducă mai departe uzul tehnologiei dincolo de scopurile personale, o filosofie care în speţă este a companiei, nu neapărat targetată către piaţă, ci importantă pentru contribuţia serviciilor şi a inovaţiei, după cum afirma Inaki Berroeta.

Proiectul pilot încă din 2003 reprezintă o soluţie naţională ce a venit în urma unei analize de 3 ani, o soluţie care a schimbat vieţi şi a crescut accesul la soluţii de sănătate de calitate – a avea un doctor virtual în fiecare ambulanţă, lucru nefiind posibil până atunci.

Deşi au întâmpinat dificultăţi şi scepticism din partea pacienţilor, dar şi a medicilor, aceasta nu a fost neapărat o problemă specifică României. Primul pas a fost făcut deja – crearea fişei electronice a pacientului. Urmează ca proiectul să fie desfăşurat în zonele rurale, dar şi în zona Deltei, alături de diverse studii în desfăşurare. Treptat, proiectul a primit cereri şi la nivel internaţional şi va fi implementat şi în alte ţări.
Raed Arafat a pledat pentru utilizarea telefoanelor mobile, a smartphone-urilor în transferul datelor către pacient, dar în acelaşi timp a avertizat asupra problemelor de securitate care pot apărea, lucru ce poate fi rezolvat de operatorii de date.

Bătălia ecosistemelor din telefonia mobilă. Jack of all trades, master of none.

Tim Stevens, de la prestigioasa revistă online Engadget, a trecut în revistă industria telefoniei mobile din SUA, care la momentul actual are un ritm incredibil de rapid de dezvoltare. În continuare piaţa este dominată de platforma Android cu 65%, urmată de iOS cu 18% şi Blackberry şi Windows Phone cu procentaje mai mici. Toate cele patru pot fi privite din perspectiva consumatorilor, a oportunităţilor şi punctelor slabe. Astfel, chiar dacă platforma iOS este prezentă pe o piaţă mai mică decât cea a Androidului, totuşi are o bază de consumatori mult mai implicaţi şi se preconizează că spre sfârşitul anului 2012 aproximativ 50 de milioane de telefoane iPhone vor fi vândute. Android a avut o dezvoltare explozivă, cu o prezenţă dominantă în aproape toate pieţele, dar în acelaşi timp este caracterizat de de o rată mare de fragmentare datorită numărului mare şi varietăţii ridicate a dispozitivelor.

În acest context, Tim a precizat că publicaţiile online şi implicit Engadget se confruntă cu câteva provocări: menţinerea unei imagini consistente şi a brandului pe mai multe platforme, livrarea unei experienţe bune pentru utilizatori indiferent de mediu, menţinerea profitabilităţii pe toate platformele şi a businessului la viteză mare. Concluzia şi în acelaşi timp recomandarea reprezentantului de la Engadget este că pe această piaţa există două căi clare de succes: dominarea tuturor platformelor prin a face ceva foarte simplu dar foarte bine, sau a domina o singură plaftormă prin a a face lucruri complexe. Jack of all trades, master of none, adică varianta locală bun la toate şi la nimic, de aceea focusul ar trebui să fie pe o singură direcţie sau platformă.

Orice se va vinde mai devreme sau mai tarziu in online – Dan Bulucea, Google România.

De la traducători profesionişti până la bone, orice business se poate promova eficient în online, pentru că adresează corect un potenţial client, afirmă Dan Bulucea. Astfel că, din companiile cu care Google lucrează, cam 40% au website-urile optimizate pentru mobile.

Veniturile Google la nivel internaţional au crescut cu 20-30%, iar România se află într-o fază foarte sănătoasă de dezvoltare, există multe investiţii şi creştere. În acest sens Bulucea, adăuga că online-ul  este al doilea mediu de promovare în România după TV.

Deşi ultimul an a fost unul foarte bun pentru Google România, din perspectiva lansărilor de produse bine primite, Dan Bulucea consideră că au existat şi surprize neplăcute, respectiv aşteptări mai mari în ceea ce priveşte dezvoltarea e-commerce-ului din perspectiva consumatorului. Magazinele online reprezintă o interfaţă de preluare a comenzilor, iar mediul online îţi permite să inovezi iar e-commerce-ul are nevoie de mai multă inovaţie.

În ceea ce priveşte planurile viitoare, Google are în vedere 2 direcţii: pentru utilizator – cât mai multe servicii relevante dar şi punerea în valoare mai mult a online-ului în zona de business.

Daca vrei un produs făcut în România, îţi iei moldoveni să proiecteze, ardeleni să îl execute şi olteni să îl vândă – Florin Talpeş, CEO, Bitdefender

Bitdefender este unul dintre acele branduri care au investiţii mari în zona de online, iar unul dintre lucrurile pe care Florin Talpeş a pus accesntul se referă la faptul că produsele lor sunt create în România, inovaţia este românească iar partea de R&D este locală.

Vrem să impunem în mintea consumatorilor că ultrabook este o categorie distinctă faţă de laptop – Adrian Cioroianu, Business Development manager, Intel Corporation

Ultrabook reprezintă un concept dezvoltat anul trecut şi implementat de Intel cu o valoare de 300 de milioane de euro. Investiţia a avut în vedere pregătirea oamenilor pe vânzări, astfel încât ultrabook să fie poziţionat diferit şi vândut într-un mod aparte, declară Adrian Cioroianu.

Reprezentantul Intel a vorbit şi despre telefoanele Intel care vor ajunge şi pe piaţa locală, astfel că pentru prima dată operatorii de telefonie mobile vor avea un diferenţiator. ‘Vrem să comunică cu consumatorii finali şi să le oferim soluţii complete’ a adăugat Adrian Cioroianu. Vorbind de viitoarele direcţii ale companiei Intel, o companie în esenţă de hardware dar care încearcă să se dezvolte şi pe partea de software, acesta a menţionat că ar vrea ca fiecare copil şi professor din şcoală să aibă un calculator în faţă.

Trenduri: consumerizarea, convergenţa, mobilitatea – Aurel Neţin, Country Manager Lenovo România, Bulgaria şi Moldova
Dacă am privi următorii cinci ani, PC-ul nu va disăpărea, ci se va diferenţia, reinventa, va fi mai user-friendly, iar conceptual de IT ar putea să se lărgească încât să cuprindă şi tabletele şi smartphone-urile, afirmă Aurel Neţin.

Everyone’s is becoming a storyteller – Bela Papp, Advertising and Online Director CEE Microsoft

Tehnologia disponibilă la momentul actual a schimbat felul în care oamenii comunică pe internet. Ecranele dispar, apar suprafeţe interactive oriunde, internetul este umanizat şi devine o lume contextuală. Oamenii contruiesc poveşti autentice despre ei, iar diversele platforme online au ieşit pe măsura unui nou trend – collaborative visual storytelling (ex: Storyful, Pinterest). Dacă ne gândim la implicaţiile pieţei, marketerii ar trebui să creeze experienţe personalizate pe baza unui conţinut disponibil pe mai multe ecrane.
Skype are în România 1.6 milioane de utilizatori iar România este una dintre pieţele cu cea mai rapidă rată de adoptare a noilor tehnologii, afirmă reprezentantul Microsoft.


A relatat Florina Baciu, Editor PR Romania


Sursă poză


Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black