23102017

Back Eşti aici:Home Articole Reputatie si Incredere Cum să faci PR pentru PR

Cum să faci PR pentru PR

lilly_bindeanuCred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.


Recunoaşterea publică a companiei reprezintă unul din cele mai importante obiective în PR. Pentru segmentul de small business şi start-up-uri locale, un astfel de obiectiv nu este considerat măreţ. Cei care vin din această zonă îşi doresc ca PR-ul să creeze cerere, vor rezultate imediate. Astfel, rolul meu este acela de a demonstra că PR-ul este un instrument mai bun pentru branding şi poziţionare, decât pentru stimularea cererii. Fără relaţii publice, multe companii mici şi start-up-uri ar trudi la nesfârşit să beneficieze de expunere publică în calitate de concurenţi, în raport cu rata de eficienţă dobândită prin publicitate şi marketing.

De-a lungul experienţei mele de comunicator pentru companii mici am observat percepţia greşită în ceea ce priveşte rolul relaţiilor publice în planul lor de afaceri. Deşi pare desuet, mi-am propus ca în perioada următoare să fac PR pentru PR.

Iată cum:

  • voi aloca timp pentru a defini job-ul meu celor interesaţi (great communicators are great explainers!);
  • nu voi folosi jargoane, voi vorbi logic, direct şi simplu (când am încercat să explic unui antreprenor că PR-ul este o investiţie pe termen lung, i-am făcut următoarea analogie: PR-ul în business este ca laptele pentru bebeluşi, fără el nu poţi creşte);
  • îmi voi folosi credibilitatea, experienţa şi expertiza pentru a consilia şi a argumenta de ce trebuie să punem în aplicare sau de ce trebuie schimbată o strategie de comunicare;
  • mă voi reinventa profesional (cunoaştem expresia: Încrede-te în tine însuţi, dar încrede-te mai mult în trend-uri!);
  • voi continua sa fac networking (Social Media şi PR-ul merg mână în mână);
  • voi fi mereu un student la comunicare, voi studia PR-ul şi mă voi dedica din ce în ce mai mult pentru ca partenerii de afaceri să dobândească o educaţie în acest domeniu.


Liliana Bindeanu este PR Strategist la Strategy Ideea Consulting, firmă care oferă strategii de comunicare şi CSR pentru small business şi ONG-uri. Experienţa în PR a început-o acum aproape 6 ani, ca asistent PR la Sibiu, iar la Cluj a cunoscut PR-ul de agenţie şi activitatea de freelancing.
A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu şi în prezent urmează cursurile on-line de la Harvard Bussiness School. Copyright PR Romania


Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site