18112019

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR Gabriela Achihăi: Ne bazăm mult pe voluntari pentru a transmite mesajele noastre catre comunitate

Gabriela Achihăi: Ne bazăm mult pe voluntari pentru a transmite mesajele noastre catre comunitate

Pin It


gabriela_achihaiFundaţia pentru Sprijin Comunitar (FSC) aduce în spaţiul public valori precum dezvoltarea comunităţilor locale sau atragerea atenţiei opiniei publice asupra nevoilor grupurilor dezavantajate. Cum reuşiţi să implementaţi astfel de concepte într-o societate despre care se crede a fi indiferentă?


Cu foarte multă răbdare, foarte multă muncă şi cu ajutorul unor echipe de angajaţi şi voluntari foarte entuziaste şi dornice de performanţă în domeniile lor. Aşa cum arată ultimele studii, interesul românilor pentru implicare comunitară şi susţinerea cauzelor de interes comun este în creştere, deşi încă timid după 20 de ani de democraţie. Credem că un rol esenţial pentru îmbunătăţirea acestei situaţii îl au ONG-urile care prin activitatea lor trebuie să atragă interesul şi încrederea membrilor comunităţilor unde activează. Asta încercăm să facem şi noi în Bacău şi în ţară construindu-ne activitatea pe valori ca profesionalism, calitate, transparenţă şi deschidere.

În ce fel se resimte diferenţa dintre un ONG local şi unul naţional?


Se resimte această diferenţă în special în accesarea unor finanţări. Există programe de finanţare care vizează în special proiecte cu acoperire naţională şi atunci resimţim neplăcut faptul că suntem ONG local. Există şi un fenomen mai neobişnuit cu care ne confruntăm datorită bunei promovări a activităţii noastre la nivel naţional, mai precis primim solicitări pentru servicii specifice din diferite zone ale ţării. În aceste situaţii suntem chiar neplăcut surprinşi să aflăm că există zone din România care se confruntă cu o lipsă acută de servicii de bază, ceea ce este foarte trist.

Ce rol joacă aplicarea instrumentelor de relaţii publice într-o organizaţie locală?


Sunt la fel de importante ca şi în cazul companiilor. Trebuie să ne promovăm prin toate mijloacele posibile pentru ca publicul să cunoască activităţile şi serviciile noastre, să afle ce putem oferi comunităţii dar şi cum comunitatea poate susţine cauzele şi proiectele pe care le iniţiem. E important, de asemenea, să ne putem promova finanţatorii şi sponsorii, să ne menţinem o imagine bună, care se construieşte cu multă muncă. Din nefericire însă, un ONG nu dispune de toate resursele necesare pentru un PR sau marketing social la un nivel foarte performant. Nu ne permitem contracte cu firme de specialitate şi nici nu avem bugete generoase pentru aceasta activitate. Aşa cum e firesc, banii noştri sunt orientaţi în special către susţinerea activităţilor şi serviciilor. De aceea, în ce priveşte promovarea trebuie să fim cât se poate de creativi şi să exploatăm la maximum mediile gratuite sau foarte accesibile (cum ar fi cel online). Ne bazăm mult pe voluntari şi pe susţinătorii noştri pentru a transmite mesajele noatre către comunitate. De asemenea, parteneriatele media ne ajută enorm şi le mulţumim tuturor susţinătorilor din presa locală şi natională şi, evident, din blogosferă.

Ce înseamnă pentru organizaţia dvs. premiile câştigate la Gala Societăţii Civile?


Enorm. Recunoaşterea natională, mai ales în cadrul unui eveniment de tradiţie pentru sector este foarte importantă. Ea reprezintă recunoaşterea excelenţei cu care ne desfăşuram activitatea şi ne motivează enorm să mergem mai departe în ciuda diverselor dificultăţi de care ne lovim. Aceste premii îmbogăţesc şi înnobilează cartea noastră de vizită şi reprezintă pentru mulţi dintre finanţatorii noştri dovada că suntem un partener de încredere.

Cât de importante sunt premiile şi distincţiile în recunoaşterea unui ONG?


Extrem de importante. Şi, chiar dacă e foarte uzitată această formulă, trebuie să repet şi eu că e foarte importantă chiar şi simpla participare la astfel de evenimente. Este un mod de a te evalua în comparaţie cu colegii, de a afla la ce nivel se situează proiectele şi activităţile organizaţiei şi, de ce nu, de a învăţa lucruri noi. 


Gabriela Achihăi este, din 1997, preşedintele board-ului de directori al Fundaţiei pentru Sprijin Comunitar Bacău. FSC a fost triplu premiată la ediţia din 2011 a Galei Societăţii Civile. Proiectele “Clubul cu Lipici – şansa la educaţie pentru copiii din zonele rurale” şi “Servicii integrate pentru vârstnici în judeţul Bacău” au câştigat premiul I la categoriile “Durabilitate”, respectiv “Impact asupra beneficiarilor”. De asemenea, proiectul adresat vârstnicilor a ocupat poziţia a doua şi la categoria “Servicii de asistenţă socială”.
Interviu realizat de Simona Barbu, Editor PR Romania

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black