24062017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi

anemona_stanomirÎn piaţa financiară din România se vorbeşte de multă vreme despre o lipsă de comunicare eficientă, nu doar între actorii pieţei, ci şi cu publicul larg. Nu e de mirare că o serie de studii recente arată atât o încredere scăzută a românilor față de instituţiile financiare, cât şi cunoştinţe financiare reduse ale populaţiei – cele două mergând împreună.

Citeste mai mult...

Reguli spuse și nespuse despre un pitch: dezbatere deschisă

ruxandra_vasilescu_2PR-ul este printre puținele industrii de consultanță care trebuie să demonstreze de fiecare dată cât de capabilă este pentru a câștiga un proiect/client nou. Cred că este un lucru extrem de bun pentru dezvoltarea și specializarea pieței de comunicare, pentru încurajarea concurenței, pentru exersarea creativității. Dar dacă privim la nivel de industrie de consultanță, atunci PR-ul are ceva de pierdut. Încredere.

Citeste mai mult...

Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli

raluca_ene_2Suntem pe repede-înainte, nu mai avem vreme să citim teorii care sună bine, dar rămân în manual/pe blog/pe website. Vrem lucruri “crocante”, aplicabile aici și acum. Vrem oameni pricepuți, cu care să stabilim o linie de acțiune și apoi să stăm liniștiți că nu doar se spune, ci chiar se face treaba așa cum scrie la carte. Noi toți vrem asta, și cu atât mai mult o vor cei aflați în poziții de management, care jonglează în fiecare zi cu decizii care pot schimba într-o clipă viața unei companii.

 

Citeste mai mult...

Îmi caut mână dreaptă*

Ce faci când agenţia creşte? Cine va fi cel sau cea care îţi va sta în dreapta? Cine va scrie la fel de bine sau chiar mai bine decât tine? Cine va vorbi clienţilor în acelaşi stil? Cine “ţine” agenţia cât eşti în concediu sau nu eşti în birou? Cine şi când va fi mâna ta dreaptă? Cum arată omul ideal căruia i-ai da totul pe mână şi te-ai putea retrage mai des într-un loc însorit, cu pieţe mici şi espresso bun, cu ieşire la mare şi chirii acceptabile?

Citeste mai mult...

Despre învăţare şi alţi demoni

camelia_eremiaFără să fie o afirmaţie lipsită de modestie, cred că toţi cei care lucrează în PR împărtăşesc părerea că  este una dintre meseriile în care se învaţă foarte mult, atât dintre disciplinele comunicării cât şi din alte domenii. Dacă un medic continuă să se specializeze toată cariera pe aria sa de expertiză, un PR-ist trebuie să înglobeze în procesul de cunoaştere, pe lângă tehnicile de comunicare, toate noutăţile din alte domenii pentru a fi permanent conectat la realităţile momentului.

Citeste mai mult...

Please don’t make me famous ...

cristina_mihailaSpre deosebire de colegii lor din alte domenii, de cele mai multe ori, PR-iştii din bănci nu ajung să-şi trăiască cele 15 secunde de glorie. Cu o singură excepţie, care nici măcar nu mai este de actualitate, nu s-au văzut directori de comunicare din bănci care să aibă prezenţă periodică în mass-media. Nu merg la televiziuni să înmâneze premii în finalele emisiunilor care fac rating. Nu dau interviuri şi nu apar în topuri.

Citeste mai mult...

Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul

iulia_bendeaDupă căderea regimului comunist, mediul de afaceri din România a fost asaltat de oameni dornici de dezvoltare, oameni în care spiritul de întreprinzători, de afacerist a răbufnit ca o furtună după anii lungi de abţineri, de limitări. Un domeniu relativ nou, PR-ul trebuie să îşi găsească locul în această lume dominată de ambiţii, de orgolii. Într-o asemenea lume, PR-istul este pus în situaţia de a selecta şi identifica clienţii cu care ar putea dezvolta o relaţie profesională favorabilă.

Citeste mai mult...

Pledoarie pentru transparenţă

eliza_rogalski_3Nu citiţi aceste rânduri dacă nu aţi trecut niciodată printr-o criză. Nu citiţi nici dacă sunteţi de părere că notorietatea, cota de piaţă şi profitabilitatea sunt cele mai importante atribute de succes ale unui brand. Nu citiţi dacă sunteţi absolut convinşi că încrederea în branduri se construieşte prin fantezii şi concepte aducătoare de “earned media”. Și nici dacă sunteţi de părere că transparenţa e un cuvânt din dicţionarul de cuvinte de lemn al PR-iştilor.

Citeste mai mult...

Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte

dan_lucaCred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.

Citeste mai mult...

Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni

patricia_frederencoPentru potenţialii investitori străini, România a devenit un soi de Mecca. Aici poţi găsi oameni calificaţi care să-ţi dezvolte business-ul la un preţ decent, poţi beneficia de facilităţi fiscale, pâine cu sare şi multe reverenţe pentru simplul statut de angajator, fără să ţi se impună condiţiile care, în orice stat cu ataşament faţă de comunitate, sunt o obligaţie firească – aceea de a susţine oameni, proiecte, iniţiative importante pentru mediul în care ai ales să intri.

Citeste mai mult...

Oraşele (se) comunică

raluca_crisanOraşele înfloresc în urma exploziei online-ului. Odată cu dezvoltarea comunicării online, activităţile sociale au primit un nou avânt şi împânzesc zilele şi nopţile românilor, cu precădere ale tinerilor. Evenimente altădată „de nişă” sînt gustate acum de pasionaţi şi curioşi deopotrivă, pentru că a devenit mai uşor să ajungă la urechile celor interesaţi. Străzile se umplu de dansatori, cîntăreţi, cititori, pictori -  happeninguri la tot pasul, înfrumuseţînd viaţa cetăţilor, indiferent de sezon.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site