19082017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management

Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management

alina_jijauEvaluarea caracterului este testul suprem pentru o persoană, în aceeaşi măsură în care pentru o companie testul suprem este reputaţia.

Între prieteni sau în discuţiile noastre despre diverse persoane, atunci când vrem să conchidem privind evaluarea pe care am făcut-o cuiva, obişnuim să facem referire la caracter. Nu concluzionăm succint o evaluare generală făcută unei persoane spunând “da, are un comportament plăcut” sau “da, are o atitudine potrivită”. În ambele exemple, trebuie specificat în ce fel de situaţii sau faţă de ce anume, deci afirmaţiile evaluează o singură componentă a personalităţii manifestate.

Mai exact, atunci cand evaluăm overall o persoană, spunem despre ea că «are un caracter extraordinar/excepţional»  sau «are un caracter infect», pardon my French.  

De multe ori discutăm despre personalitatea unui brand, de ce nu am discuta despre caracterul unei companii?


Ce-ar fi ca pentru a îmbunătăţi reputaţia PR-ului, un termen atât de puţin transparent, care omite realitatea, ca «reputaţie»,  să fie înlocuit cu unul care nu lasă loc de interpretări, precum cel din discuţiile noastre interpersonale: caracter? Corporate Character Management.

În fond, ar trebui să avem deja bazele puse de «cultura organizaţională», nu-i aşa?  În acest fel, toate «trăsăturile» s-ar îmbina armonios, după cum şi un caracter uman frumos, construit în timp, cu atenţie la toate etapele procesului, denotă armonie, echilibru şi consecvenţă. Până şi campaniile de CSR ar avea de câştigat.

De ce e nevoie de mai mult caracter?


Când nu e nevoie?

Deşi regăsit în toate definiţiile PR-ului, termenul «reputaţie» mi s-a părut tot timpul un cuvânt greşit utilizat în interiorul acestei industrii, din punct de vedere strategic. Poate că sunt pedantă în ceea ce priveste semantica, însă «reputaţie» are defectul de a omite mult prea vizibil componenta realităţii, aşa cum este ea. Practic, specialiştii în comunicare, atunci când se ocupă de managementul reputaţiei, încearcă să ţină în frâu comentarii sau realităţi negative sau să rezolve o criză cu focus pe păstrarea unei reputaţii, mai degrabă decât pe prezentarea unei realităţi şi găsirea unor soluţii. Din păcate, foarte mulţi se grăbesc să aplice una dintre strategiile de soluţionare a crizei fără a dispune de toate informaţiile reale privind problema apărută iar atunci cand ajung în posesia lor, deja este prea târziu. Şi aşa a fost dintotdeauna, nu e ceva nou.

De la caracter la reputaţie: un proces firesc care în PR trebuie inversat


În condiţiile în care situaţia descrisă mai sus apare pe fondul unei percepţii deloc măgulitoare despre specialiştii din PR care nu ajung să fie incluşi de la bun început în procesele din cadrul organizaţiilor, ce-ar fi ca toţi seniorii industriei să se lupte pentru această includere din care pot construi caractere ale companiilor, realităţi şi nu doar simple imagini? Mai ales că toţi afirmă în interviuri că noua lor strategie din fiecare an este să fie cât mai aproape de client, să se implice cât mai mult în a ajuta businessurile acestora.

E drept că mulţi nu le înţeleg pentru că nu au cunoştinţele necesare şi pentru că nu cunosc îndeaproape ca model de business decât agenţia de PR/publicitate. Le-ar putea însă dobândi, încercând în primul rând să înveţe marketing, dar mai ales convingând liderii companiilor să arate deschidere care poate fi mai apoi răsplătită în volume de vânzări crescute.

Din fericire, noul val de antreprenori pare să dea dovada de mai multă generozitate. Tot din fericire, au loc schimbări atât de rapide şi de mari în paradigmele de comunicare, încât profesioniştii din industria comunicării se vor adapta sau vor dispărea.

În realitate, mulţi seniori din PR văd această implicare doar ca pe o poliţă de asigurare a unor viitoare câştiguri financiare, însă o bataie de cap în plus pentru care nu sunt întotdeauna pregătiţi să-şi asume responsabilităţile.

Last but not least: “Remember, these days, when you’re talking to one person, you’re talking to a thousand.” (House of cards)


Alina Jijău este Co-Founder al agenţiei de marketing şi comunicare Asking! şi are o experienţă de 8 ani în domeniu.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site