19042024

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Ziariştii copy-paste şi relaţiile publice

andrei_aronetAm auzit des din partea scriitorilor de comunicate de presă o replică despre ziarişti cel puţin ciudată: !A publicat comunicatul exact aşa cum l-am scris. Măcar a scris ce am vrut!". Am păţit-o şi eu, doar că nu m-am bucurat prea tare: comunicatul de presă a apărut cuvânt cu cuvânt în ziar; alteori textul trimis a fost publicat… sub semnătura mea, de parcă aş lucra acolo.

Citeste mai mult...

Conferinţe de presă la Bruxelles

dan_lucaDacă vorbim de informaţii despre UE şi despre funcţionarea sistemului comunitar, inevitabil, Bruxelles e primul nume care ne vine în minte. Cele aproximativ 100.000 de persoane din Bruxelles-ul european interacţionează enorm, şi nu este de mirare că avem aproape 100 evenimente pe zi despre politicile europene în Bruxelles, dar nu numai.

Citeste mai mult...

Fără temeri există doar reuşită

george_badinaUn test propriu şi o verificare dacă pot concepe şi scrie o campanie de relaţii publice care să fie apreciată. Aşa am început să scriu campania mea pentru Junior PR Award, ediţia a IX-a. Mi-am ales un client pe care îl cunosc foarte bine. Consider că nu poţi face relaţii publice cu succes dacă nu cunoşti îndeaproape obiectivele business-ului clientului, oamenii săi, cultura organizaţională, brandul şi nevoile acestuia.

Citeste mai mult...

Prezenţa online, carte de vizită sau cazier virtual

paul.olteanu2În lumea în care trăim, fie că vorbim de oameni pe care vrem să îi angajăm, sau de oameni în organizaţiile cărora urmează să fim angajaţi, avem din ce în ce mai puţin timp pentru a afla cum sunt aceştia cu adevărat şi dacă ne-am potrivi cu ei.

Citeste mai mult...

De la comunicare la comunicarea UE

dan_lucaDicţionarul explicativ al limbii române oferă pentru cuvântul comunicare următoarele sinonime: înştiinţare, ştire, veste, raport, relaţie, legătură. Deşi pare simplu, înţelesul comunicării este mult mai complex şi plin de substrat. Comunicarea are o mulţime de sensuri, o mulţime de scopuri şi cam tot atâtea metode de exprimare şi manifestare. Nu există o definiţie concretă a comunicării, însă se poate spune cel puţin că aceasta înseamnă transmiterea intenţionată a datelor, a informaţiei.

Citeste mai mult...

Interim management din perspectiva unui fost corporatist, sau de ce un interim manager nu este un mercenar

monica_minoiuCand am decis în 2008 să renunţ la cariera corporatistă, după 13 ani de activitate intensă în multiple zone geografice şi culturi diverse, industrii variate şi corporaţii diferite, aflându-mă, spun unii, în "plină glorie" şi maturitate profesională, am declarat răspicat că nu mă voi mai întoarce niciodată în "sistem" şi că pentru mine carierismul exagerat a fost o greseală ...

Citeste mai mult...

Facebook: de ce s-a apelat la subterfugiu inutil de complicat?

paul_holmes2Poate cea mai interesantă întrebare despre campania de defăimare a Facebook împotriva Google este cea pe care nu am pus-o în arşiţa furiei: oare ce au crezut oamenii de la Facebook că vor obţine prin lansarea anonimă a acestei poveşti?

Citeste mai mult...

ADIO CRIZĂ, ADIO PR?

Emoţiile pe care le am vin odată cu ieşirea din criză. Oare îşi vor mai aduce aminte companiile de ingeniozitatea, eficienţa şi creativitatea pe care o poate aduce PR-ul? Vor înţelege mai departe că relaţia cu grupurile-dialog este vitală pentru o afacere longevivă şi de succes? Vor mai şti agenţiile de PR să ofere PR şi nu media buying? Va reuşi să supravieţuiască adevăratul PR?

Citeste mai mult...

Definiţia succesului la 22 de ani – Paul Olteanu, Head of PR al Universităţii Româno-Americane

paul_olteanuAre 22 de ani, este adeptul educaţiei non-formale şi îl întrezăreşti pe holurile Universităţii Româno-Americane. Nu în bănci, ci la birou. Recent, el a devenit Head of PR în cadrul acestei universităţi, fiind cel mai tânăr ocupant al acestei poziţii în România.

Citeste mai mult...

Drumul din presă în PR

traian_tegletTranziţia de la jurnalism la comunicare şi PR nu poate fi considerată dificilă. În multe feluri, cele două domenii sunt foarte asemănătoare, iar colaborarea jurnaliştiilor cu oamenii din PR facilitează realizarea unor proiectate interesante. Cu toate acestea, deşi cele două domenii se intersectează destul de des, există diferenţe clare între felul în care un jurnalist şi un om de PR transmit un mesaj.

Citeste mai mult...

Se caută om de PR

renate_rocaOm de afaceri, încă tânăr, optimist, informat şi preocupat de soarta companiei sale doresc să angajez specialist în PR. Nu ştiu mare lucru despre asta dar am aflat că este util şi chiar productiv pe termen mediu şi lung. Nu vreau să avansez secretara (perfectă în tot ceea ce face, dar nici chiar aşa...) şi nici nu vreau să recalific la locul de muncă omul meu de marketing. Agenţiile de headhunting încă mă mai pot aştepta, la fel şi PR-iştii cu ani de experienţă. Deocamdată nu-mi permit serviciile lor. Deci, ce fac?! Aştept câteva sfaturi de bun simţ.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP