24062017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Lecţii de comunicare în metrou

Lecţii de comunicare în metrou

irina_patruSau despre deosebirea dintre “a privi “ şi “a vedea”, “a asculta” şi “a auzi”


În metrou vezi şi auzi vrute şi nevrute. Aparent, e doar o mulţime pestriţă de oameni, aflată permanent într-un zumzet fără sens. Cei mai mulţi dintre noi aleg să se izoleze. În spatele unei cărţi, cu căştile în urechi, răsfoind presa pe mobil sau verificând statusurile de Facebook. Cam asta fac şi eu. E cea mai comodă şi plăcută variantă.


Vă propun însă ca din când în când să facem un efort de observaţie activă. Să privim şi mai ales să ascultăm. În metrou există viaţă. Poveşti. Oameni cu probleme şi cu bucurii. Revederi. Discuţii de complezenţă (multe!), dar şi discuţii adânci despre valori şi sens, despre frustrări şi surse de pură fericire.

În metrou îi putem găsi chiar pe oamenii din spatele “grupurilor ţintă” din campaniile pe care le pregătim. Conectorii. Influenţatorii. Vânzătorii. Experţii. Followerii. Liderii. Carieriştii. Fashionistele. Mamele. Adolescenţii. Pensionarii. Oamenii muncii fizice. Şmecheraşii. Toţi la un loc, (co)existând într-un cadru obişnuit pentru ei.

Şi atunci, cum să-ţi permiţi să nu-i observi? Cum să ignori şansa de a afla ce citesc, ce gadget-uri folosesc, cu cine se însoţesc, care le este programul zilnic, cum preferă să se îmbrace, ce muzică ascultă, ce expresii folosesc, despre ce subiecte discută?

Eu de mâine voi deschide mai bine ochii, îmi voi ascuţi urechile şi îmi voi nota observaţiile. Simt că o să am doar de câştigat!

Iar Goethe e de acord cu mine: “Thinking is more interesting than knowing, but less interesting than looking”! Dar voi?

P.S.: Cuvântul “metrou” este folosit în mod generic. Poate fi vorba despre orice spaţiu public. Important este să alegi conştient să observi activ.



Irina Patru este Account Manager în cadrul Free Communication, agenţie de PR independentă. Cu o experienţă de 6 ani în comunicare, Irina are expertiză în domeniile healthcare&pharma (Anadolu Medical Center, Fresenius NephroCare Romania, Sanofi Romania, Zentiva), construcţii (Baxi, Lindab Romania, Selena, Xella), retail (New Look) şi financiar (Generali Asigurari si Generali Fonduri de Pensii), fiind pasionată de asemenea de zona de marketing cultural.  Irina a absolvit International Advertising Association School of Marketing & Communication (modulul I) şi este licenţiată în comunicare.

Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

 

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site