20072019

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Ce nu înveţi în facultate şi probabil nici nu o să înveţi

Ce nu înveţi în facultate şi probabil nici nu o să înveţi

Pin It

razvan_nastaseSe fac mai mult de şapte ani de la primul moment când am ţinut să mă eliberez cumva “public” de chestiunea asta. Să o împart şi cu alţii. Atunci, când am pus piciorul într-o agenţie de PR, gândeam un avertisment sau un fel de trezire la realitate pentru următoarea “tranşă” de viitori PR-işti. După atâţia ani, mai “bătrân”, treaba îmi pare mai mult un testament.

Oricum, perspectiva s-a schimbat. Iniţial aveam destule de spus despre bagajul colectat într-o facultate de comunicare. Mult balast, sărac formator şi o mână de excepţii notabile – ştiinţele psiho-sociale, un “soft” care rulează în background şi care poate ordona un mod de judecată util în comunicare. Avertismentul de la acel moment avea şi el propriul balast de lamentaţie: totala nepregătire pentru orice aspect practic, de “real life PR” - organizarea unui simplu buget sau a unui concept oarecare într-o  decentă acţiune “3D”, concretă, spre exemplu.

Cât de mult m-am înşelat şi cât de puţin contează! Lucrurile stau însă altfel. Atitudinea - construcţia şi energia personală - este “the mother of all…” şi cea care dă masura a ceea ce eşti, ce poţi şi ce vei fi, indiferent unde eşti şi ce faci. Încăpăţânarea şi satisfacţia pentru lucrul bine făcut, abandonul confortului, iniţiativa şi asumarea, curajul, curiozitatea, neastâmpărul, ruşinea şi nemulţumirea faţă de eşec, “ego in check”, ţinta pentru mai mult decât propria persoană sunt motorul pentru orice şi pentru toate. Ce contează şi cât valoarează o bună “dibăcie” practică dacă nu este pusă la lucru şi stă ascunsă după comoditate, teamă sau orgoliu? Cum măsori şi cum alegi între posesorii egali ai aceloraşi competenţe dacă nu după atitudine, după “vreau şi fac mai mult”?

La douăzeci şi un pic de ani, “construcţia” e destul de definită prin toată experienţa, interacţiunea şi “pornirile” personale. Nu văd cum o programă de cursuri poate (re)determina “fizionomia” proprie. Dar ştiu că modelele sunt un bun reper pentru a valorifica ceea ce fiecare are mai bun. Alăturaţi-vă modelele pe care le aveţi în jur. Veţi găsi aproape în orice loc pe cineva care să vă “împrumute” ceva de folos. Fiţi mereu cinstiţi cu voi înşivă, cu cine sunteţi, unde şi cum vreţi să ajungeţi acolo. Va exista întotdeauna cineva care să vă “măsoare” după atitudine şi nu doar după competenţe.



Răzvan Năstase este Account Director la Free Communication. În cei peste 7 ani de experinţă în PR, Răzvan a coordonat campanii şi proiecte în domenii precum servicii financiare (Credit Europe Bank, Generali Asigurari, IpoteciDirect, SEEPEA), healthcare&pharma (Leo Pharma, Medicredit Leasing, Medicare Tehnics), retail (Sun Plaza, New Look, Ka International), cultură (Sibiu – Capitala Culturală Europeană, Café d’Europe), construcţii (Baxi, Lindab, Selena), agricultură (Ruris, Agricover Credit) şi protecţia muncii (Renania).

 

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black