22082017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Secretul fericirii

mihai_stanescuO mulţime de oameni se întreabă care este secretul fericirii. Probabil şi tu faci parte din acea mulţime, împreună cu mine, colegii mei, ai tăi, ai lor, prietenii, familia. Dacă este să limităm căutarea la ceea ce trăieşti minim 8 ore în fiecare zi, întrebarea cea mai importantă mi se pare: “care este secretul fericirii la muncă?”

Citeste mai mult...

Lansarea 'produselor' în Bruxelles

dan_lucaDe mai bine de 15 ani trăiesc în amestecul cultural specific Bruxelles-ului european. Mă ocup mult în a-i decripta tainele, propunându-i noi ˝produse˝. Contribui de 12 ani la “produsul EurActiv” (un portal de infomaţii despre dinamica legislaţiei comunitare), care are ca menire o transparenţă a sistemului decizional european, iar de vreo doi ani am onoarea de a coordona birourile EurActiv din 15 capitale europene.

Citeste mai mult...

Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.

daniel_amzarDe câte ori v-aţi întrebat cât de multe înţelege clientul final din ceea ce comunicaţi, în contextul industriei şi al pieţei? Cât de mult s-ar uşura comunicarea şi cât s-ar reduce frecvenţa situaţiilor de criză, dacă publicul ar cunoaşte produsul sau serviciul, contextul şi mai ales drepturile şi obligaţiile sale?

Citeste mai mult...

Un taxi pe nume PR, vă rog!

andrei_aronetAscultam la radio, în maşină, o reclamă la o firmă de taxi. Un spot complet lipsit de sare şi piper, care mi-a amintit că atunci când vine vorba de promovare (în orice fel sau chip) taximetria nu e doar la pământ – e chiar praf. Deşi activitatea este profitabilă şi de tradiţie, creativitatea în domeniu este zero, iar tentativele se învârt în jurul aceloraşi clişee. Prilej să-mi imaginez cam cum aş promova o firmă de taximetrie – nu ca publicitar, ci din postură de PR.

Citeste mai mult...

Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!

raluca_mateiDe la “relaţiile cu publicul” PR-ul a ajuns astăzi să “definească” vânturatul hârtiilor prin companie. Banalitatea sarcinii ar putea fi trecută cu vederea dacă angajaţii/ colegii ar face legătura între acele hârtii şi strategia de comunicare, reputaţia companiei, comunicarea de criză sau de brand. Este de prisos să menţionez că această conexiune nu se materializează.

Citeste mai mult...

Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive

georgiana_petcuCum ar fi dacă un anunţ de recrutare ar suna aşa? Bineînţeles că vor conta competenţele tehnice ale candidaţilor, însă criteriul de departajare va fi stilul de comunicare al acestora. Eşti asertiv? Atunci ai şanse să ajungi pe lista scurtă şi vei fi la un pas de a obţine postul dorit. Persoanele pasive sau agresive nu corespund profilului.

Citeste mai mult...

Arta conversaţiei ca strategie de PR

raluca_eneÎn 2012, Burson-Marsteller a reluat studiul Global Social Media Check-up, întocmit pe baza Fortune Global 100 – topul celor mai mari companii din lume. Şi a aflat că oamenii vorbesc din ce în ce mai mult despre companii şi fac mai multe schimburi de informaţii între ei, ceea ce a determinat companiile să devină mai active în spaţiul virtual, să-şi facă pagini de Facebook şi Twitter şi să le menţină la zi, să ofere conţinut şi să angajeze publicul în conversaţii cu şi despre branduri.

Citeste mai mult...

Lecţii de comunicare în metrou

irina_patruSau despre deosebirea dintre “a privi “ şi “a vedea”, “a asculta” şi “a auzi”


În metrou vezi şi auzi vrute şi nevrute. Aparent, e doar o mulţime pestriţă de oameni, aflată permanent într-un zumzet fără sens. Cei mai mulţi dintre noi aleg să se izoleze. În spatele unei cărţi, cu căştile în urechi, răsfoind presa pe mobil sau verificând statusurile de Facebook. Cam asta fac şi eu. E cea mai comodă şi plăcută variantă.

Citeste mai mult...

Cum poate un specialist în PR scoate din minţi un ziarist. Ghid de [ne]bune practici în PR

patricia_frederencoLuminaţii ne-au lăsat mii de cărţi despre conduita în relaţiile publice şi regulile care sunt ca aerul în acest domeniu. Că au mâncat sau nu toţi profesioniştii danubiano-pontici teoria pe pâine în tandem cu practica nu ştiu, dar cert este că relaţia cea de toate zilele a jurnaliştilor cu specialiştii în comunicare ne spune că banalităţile din manualele de introducere în PR nu sunt chiar banalităţi. Cel puţin nu pentru unii. Oricât de expirat ar putea părea subiectul, nu este, iar dacă am pleca puţin mai mult urechea la ofurile ziariştilor, am vedea că avem o mare problemă.

Citeste mai mult...

Media Relations: Cum faci lucruri vechi în stil nou?

oana_bulexaEvoluţia rapidă din ultimii ani a domeniului comunicării i-a făcut pe mulţi să vorbească despre cum se redefineşte industria PR-ului, despre cum a trecut dincolo de graniţa clasicului, despre cum ne-am indepărtat deja la ani lumină de banalul comunicat de presă şi am învăţat să facem lucruri noi şi mult mai sofisticate. Nimic mai adevărat.

Citeste mai mult...

The Account Manager Is Dead. Long Live the Catalyst.

Consumatorul se schimbă, comunicarea se reinventează şi la fel şi noi la GolinHarris. Pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor am trecut la începutul acestui an la un nou model de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site