14102019

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Prezenţa online, carte de vizită sau cazier virtual

Prezenţa online, carte de vizită sau cazier virtual

Pin It

paul.olteanu2În lumea în care trăim, fie că vorbim de oameni pe care vrem să îi angajăm, sau de oameni în organizaţiile cărora urmează să fim angajaţi, avem din ce în ce mai puţin timp pentru a afla cum sunt aceştia cu adevărat şi dacă ne-am potrivi cu ei.


CV-ul şi tradiţionala carte de vizită devin, în contextul ăsta, nişte ajutoare depăşite şi inconsistente. Informaţiile pe care ele ni le livrează sunt superficiale, iar timpul nostru este prea scurt pentru interviuri în profunzime.

Şi-atunci ce facem în secolul 21 când vrem să cunoaştem mai bine pe cineva care ne interesează?

“We Google them.”

Am lucrat în destul de multe organizaţii şi am cunoscut mulţi oameni. Fie că vorbim despre ONG-uri, Universităţi, corporaţii multinaţionale sau agenţii de publicitate, obiceiul este acelaşi: înainte sau după o întâlnire, aproape fără excepţie, oamenii îşi “Google-esc” partenerii. Şi, da! Googale-esc oamenii şi mai puţin organizaţiile pe care aceştia le reprezintă, pentru că la sfârşitul zilei oamenii sunt  cei care iau deciziile.

Prezenţa on-line este în acelaşi timp carte de vizită şi “cazier virtual”


De ce spun asta?

Pentru că atunci când cauţi pe cineva pe Google poţi descoperi o mulţime de lucruri interesante. Iată câteva exemple:

•    Poţi să afli la ce adresă stă, lucru care îţi oferă indicii despre cartierul în care locuieşte şi implicit despre nivelul de trai (sau venit) pe care îl poate avea.
•    Poţi da peste comentarii pe diferite forumuri sau liste de discuţii care scot în evidenţă stilul conversaţional, care interpretat corect poate sugera diferite trăsături de caracter.
•    Mai poţi descoperi apartenenţa persoanei în chestiune la diferite comunităţi sau cluburi, lucru care este de cele mai multe ori un indicator clar cu privire la interesele şi pasiunile acesteia.
•    Şi, desigur, nu de puţine ori poţi da peste fotografii vechi de care respectiva persoane e posibil nici măcar să nu mai ştie, dar care vorbesc despre un aspect sau o perioadă din viaţa ei de care e bine să ştii.

În felul ăsta, Internetul te poate ajuta să înţelegi şi să profilezi mult mai bine un potenţial coleg / partner / angajat sau angajator, decât orice alt instrument. Iar asta te poate ajuta să câştigi sau să economiseşti mulţi bani, să lucrezi cu oameni cu care te potriveşti şi să te fereşti de impostori.

De ce ar trebui să ne preocupe prezenţa noastră online?


Pentru că este vorba de prima, sau cel târziu, de a doua impresie pe care i-o lăsăm cuiva. Pentru că ea contribuie azi la brandul nostru personal mai mult ca oricând.

Imaginează-ţi următorul scenariu: tocmai te-ai întors de la un pitch (sau interviu, sau orice alt fel de întâlnire) în care ai afirmat într-un mod memorabil că îţi pasă de natură şi că încerci, pe cât posibil, să ai un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător.

Potenţialul tău partener, cum nu te cunoaşte prea bine încă, vrea să afle mai multe despre tine şi te caută pe Google.

Între primele rezultate apare profilul tău de Facebook pe care (surpriză!) găseşte poze cu tine de la acţiuni ecologiste şi undeva mai pitite găseşte câteva fotografii cu automobilul tău Toyota Prius. În momentul ăsta, prezenţa ta on-line tocmai te-a ajutat să câştigaţi încrederea unui om.

Sigur, îţi poţi imagina şi reversul medaliei, în care în loc de Prius, găseşte poze cu Fordul tău Mustang.

Şi mai e un motiv pentru care prezenţa noastră on-line ar trebui să ne preocupe din ce în ce mai tare: brandul nostru personal se construieşte în on-line fie că vrem, fie că nu.

Cum aşa?

Foarte simplu! La fel ca şi în lumea reală, oamenii işi formează păreri despre noi, fie că vorbesc cu noi, fie că nu. O fac din felul în care ne îmbrăcăm, din felul în care arătăm, din felul în care mergem, după maşina pe care o conducem şi după atitudinea pe care o radiem.

În on-line, asta se întâmplă după articolele care au fost scrise cu sau despre noi, după pozele pe care le avem pe Facebook, după numărul de urmăritori pe care îi avem pe Twitter şi după conţinutul blogului nostru. Şi de multe ori, sursele astea sunt cele care vorbesc primele despre noi; sunt sursele care ne construiesc sau ne deconstruiesc în ochii celorlalţi.

Un lucru e clar: din ce în ce mai mulţi oameni folosesc Internetul pentru a ne cunoaşte şi pentru a ne valida.

Întrebările care apar acum la orizontul preocupărilor noastre sunt următoarele: ne mai permitem să lăsăm prezenţa noastră on-line la voia întâmplării? Şi dacă nu, cum putem face să ne cultivăm prezenţa în on-line, astfel încât ea să ne servească în cel mai potrivit fel interesele personale şi de business?



Paul Olteanu este specialist și consultant freelance în marketing și branding personal. Este absolvent al Universității Româno-Americane, al cărei departament de PR îl conduce în prezent și colaborează cu agenția de publicitate Headvertising pe zona de strategie și new business.
În ultimii 7 ani, Paul s-a implicat în dezvoltarea a numeroase proiecte în educație, protecția mediului și industrii creative și a colaborat cu organizații precum BCR, BRD, CEZ, Cosmote, Ernst&Young, Heineken, Petrom, Raiffeisen Bank, Asociația MaiMultVerde, Habitat pentru Umanitate, Fundația “CODECS pt. Leadership”, Asociația ORCIUM sau CROS.  
Paul este on-line din 1994 și locuiește în prima casă 100% independentă energetic din România.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black